Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Re: Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:41

Bij mij doet de assistente de test nooit waar ik bij ben. Ik lever keurig op tijd mijn plas in en kan dan na een bepaald tijdstip bellen met de uitslag. Ik denk dan altijd: er zullen vast meer mensen zijn met hetzelfde probleem die ook getest moeten worden, dus doen ze dat in één keer.
Zo vreemd vind ik dat dus niet. Wel de reactie dat ze zegt dat het geen blaasontsteking is....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:45

Klinkt idd als blaasontsteking.
Cranberry sap helpt vaak goed. Bij de etos verkopen ze ook cranberry bruistabletten, die vind ik zelf ook altijd fijn. Dan hoef je iig niet langs de apotheek.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:47

Blaasontsteking hoeft niet gepaard te gaan met bloed, sterker nog, als er bloed bij komt kijken kan het zijn dat de ontsteking al bij de nieren is aangekomen. En dat, kan ik je verzekeren, is nog véél minder leuk..
Hier ook iemand met heel veel blaasontsteking. Ik los het op door 1000 mg vitamine C per dag te slikken en cranberry sap te drinken, ook de gezoete van 'Ocean' geloof ik helpt bij mij! :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:51

Ik wilde net zeggen: Vitamine C1000 en cranberry sap en spoelen maar!
Maar goed, de assistente zal vast gestript hebben, waarschijnlijk heeft ze ook naar andere dingen gekeken maar het niet helemaal uitgelegd. Ik denk niet dat wij kunnen beoordelen zo wat zij gezien heeft. Ze heeft wrs na het strippen dit als antwoord gegeven.

Mogelijk heeft de urine die jij ingeleverd hebt niet lang in je blaas gezeten en was het te verdund om de bacterien of het afbraakproduct ervan te kunnen ontdekken op dat moment.

Goed spoelen met cranberrysap, vitamine C1000(echt alleen tijdelijk gebruiken, te veel vitamine C gedurende geruime tijd is niet goed) en ik drink daarnaast vaak een paar potten thee weg (ook omdat ik water niet zo lekker vind en ik van thee sowieso vaak moet plassen), kans is dus wel dat je het morgen dan weer niet ziet bij hets trippen van de urine...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:48

IMJ schreef:
Goed spoelen met cranberrysap, vitamine C1000(echt alleen tijdelijk gebruiken, te veel vitamine C gedurende geruime tijd is niet goed).
...dat verhaal over "dat het slecht zou zijn voor je nieren" is achterhaald.

Als onze paarden stress ervaren maken ze zelf vitamine C en de doses kunnen oplopen tot iets, dat wij pas hebben als we 15 gram per dag zouden slikken. Dus een of meer tabletten met 1 gram vitamine C kunnen geen kwaad.
(Uiteraard werken ze het beste, als je het inneemt met fruit, vruchtesap etc. er bij: ene beetje plant heeft zo 150 stoffen aan boord en die helpen mee.)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:53

Misschien Janneke, bij mij is nog steeds bekend dat teveel aan vitamine C schadelijk is, en, waarom zou je te lang overdoseren?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:09

IMJ schreef:
Misschien Janneke, bij mij is nog steeds bekend dat teveel aan vitamine C schadelijk is

Accoord - mbt. de nierstenen: dat gaat over 1 enkel onderzoek, waarbij bleek dat de "stenen" pas in de reageerbuis waren ontstaan.
Maar de volgende vraag is, wat teveel is. (Misschien 45 gram ofzo...?)
15 gram is een in de biologie gebruikelijke ''dosering'' bij stress, niet schadelijk voor de weefsels oid. (In tegendeel, dieren maken deze hoeveelheden om zich tegen de gevolgen van stress, infectie etc. te beschermen.)
IMJ schreef:
waarom zou je te lang overdoseren?

Ik zou zeggen: nooit overdoseren, maar 15 gram vitamine C, netjes over de dag verspreid kan geen kwaad.
De meeste mensen hebben doorgaans aan 1 of 2 gram voldoende (dus och, wat zal je dan 15 gram slikken...)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 19:52

Nou mijn cranberry pillen heb ik binnen en ik hoop van harte dat die dingen snel gaan werken want het word weer erger. Net een hele rits van die strengen in mijn urine. Ik maak me nu toch wel zorgen. Gelukkig kan ik gelijk om 8 uur bij de HA terecht morgen.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:57

Ik had precies zelfde klachten als jij. Ook met strengen in de urine. Ik belde halverwege de dag. Mijn huisarts zei direct, maakt niet uit hoelaat het is of dat het geen ochtend urine is. Gewoon langsbrengen.
Maarja ik zat om de 5 minuten op de wc :+ wat je dan opvangt is niet veel. Maar toch konden ze door de testen duidelijk zien dat het blaasontsteking was. (Ik had nog maar zo'n 8u lang klachten)

Dus kan me echt niet voor stellen dat ze bij een normale test niet zien dat het blaasontsteking is! Gewoon eisen dat ze voor je neus die test doen hoor. Succes iig, vooral met dit weer echt vreselijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:02

TS ik wil je even sterkte wensen en heel goed dat je morgen terug gaat naar de HA.
Afgelopen 2 en een half jaar heb ik gemiddeld 2 keer per maand blaasontsteking, dus ik weet exact wat je voelt. As we speak zit ik ook weer aan een kuurtje en ga ik morgen mijn uroloog maar weer eens lastigvallen :P Hopelijk kan de HA je morgen wel verder helpen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:11

Bedankt voor het hart onder de riem! Ik zit er echt op te wachten tot het donker wordt en ik naar bed kan :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:17

Ook daarin weet ik precies hoe je je voelt :P
Kan ook niet wachten om mn uroloog morgen weer te zien en voor de 40ste keer van de pijn verlost te worden.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:19

Naar bed? Enige waar ik naar verlangde was de wc :P Heb een heel tentamen gewoon op de wc geleerd. Ik zat nog niet weer op de bank en ik kon weer lopen. Kon ik net zo goed blijven zitten.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:25

Nou kijk :') als ik een kussen ofzo tussen mn benen houd en aanklem kan ik de aandrang behoorlijk weerstaan en is het eerder ochtend, kan ik eerder naar de HA. Maar nu maak ik er wel een heel groot drama van ^^

Dat leren van dat tentamen :') Meid je maakt mijn dag weer goed!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

wat raar dat de assistente zo en zo zegt dat het geen blaasontsteking is, mogen ze dat? Hun mogen toch geen diagnoses stellen of zeggen dat iets niet zo is daar is toch een huisarts voor?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 20:59

Ik weet het ook niet wemkelover. Nou ja, morgen gelijk om 8 uur sta ik op de stoep met vers geperste Molfre sap en deze keer wil ik dat de HA het zelf doet waar ik bij sta. Er zat net toch 100% zeker weten wel bloed in namelijk...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:09

Heb het topic doorgescand,...maar heb je de ass verteld dat je bloed in de urine had?

Het zou ook een blaas of niersteentje kunnen zijn.
Zou even een consult bij de huisarts vragen. Moet wel ever verder naar gekeken worden.

Overigens,...cranberrysap moet je echt alleen drinken als je het lekker vind. ;)
Er is onderzoek naar gedaan en het voorkomt blaassontstekingen niet.

Blijf voldoende drinken(maar ook niet te veel) en bij klachten gewoon naar de huisarts vragen. Je mag best zeggen als de assistente niks vind of je een consult mag. En gewoon aandringen. Hoeft niet dezelfde dag mag ook een paar dagen later.

Edit: TS, de ass. zal het testje beter kunnen doen dan de HA. Ze heeft getest op bacterien. Het kan alleen een urineweginfectie zijn als er bacterien inzitten. Soms kan het wel zo zijn dat een paar dagen later testen er weg bacterien in zitten. Nogmaals testen kan wel zit hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:14

wemkelover schreef:
wat raar dat de assistente zo en zo zegt dat het geen blaasontsteking is, mogen ze dat? Hun mogen toch geen diagnoses stellen of zeggen dat iets niet zo is daar is toch een huisarts voor?

Ze mogen wel zeggen of een test positief of negatief. Voordat ze dat meld moet ze het overleggen met de HA.
(indien positief schriijft de HA meteen een recept uit.)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:20

Voor vannacht veel drinken, halve liter flesjes naast je bed?, en zo weinig mogelijk plassen zodat je zoveel mogelijk plast per keer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:21

Sterkte TS, fijn dat je vanochtend gelijk naar de HA kan, ben benieuwd wat hij zegt!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 07:29

Zo nou, ik ben terug van de HA. Gelijk een klacht ingedient over de assistente en dat zou hij menemen, eerst buik gevoeld en nog een keer mijn urine getest met als uitkomst "onduidelijk en een minuscuul beetje bloed".

Het wordt dus gewoon behandeld als een blaasontsteking. Nu hopen dat dat het ook echt is ^^ Bedankt voor het goede advies bokkers!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:26

Nou dat zou ik dus niet willen. Een antibioticakuur terwijl het misschien niet nodig is.
Vind de klacht tegenover de DA dan ook vreemd. Er zitten blijkbaar geen bacterien in dus ze heeft niets verkeerd gedaan.

Ik hoop voor je dat probleem hiermee is opgelost en dat het een UWI is. Maar zichbaar bloed in de urine wijst doorgaans op andere oorzaken. De meeste overigens geheel onschuldig of maar matig ziek (blaassteentje, menstruatie, door hardlopen of motorrijden, kleine beschadeging tijdens sex)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:44

Jou klachten heb ik laatst ook gehad. Super iritant telkens rennen naar de wc en deed op behoorlijk pijn. De ha gaf mij ook geen antibiotica. Heb zelf voor een vermogenvaan cranberry sap en pillen gehaald en het is wel over gegaan. Heb voor mezelf wel besloten dat ik alle cranberry pillen die in het doosje zitten op ga maken. Nu gewoon 1 per dag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:51

Ik vind de klacht tegenover de ass ook wat vreemd. Maar goed, de HA weet ook wel hoe dat werkt.

Hopelijk is het een UWI idd. Gaan de klachten niet over? Weer aan de bel trekken.

Je kan geen soa hebben?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:07

Even over dat cranberrysap drinken: het helpt inderdaad als preventie, maar op het moment dat je al een blaasontsteking hebt heeft het volgens mij niet zoveel toegevoegde waarde meer.
Succes ermee :) hopen dat de antibiotica snel helpt