Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:19

Amalarab schreef:
Langdurig weken in een azijnvoetenbad al geprobeerd?!

Nee maar wel dagelijks gebruiken.. :)

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:27

[***] schreef:
Lakken met rode nagellak schijnt nog wel eens te helpen... Blijkt een stofje in te zitten wat de schimmel dood.
Alleen opletten dat je dat potje dan dus niet ook op je andere nagels gebruikt want dan besmet je die weer..

precies, ik had t ook en om te verhullen rode lak op gedaan en kan het er daarmee zo afkrabben.

yvje86

Re: Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:37

Deze schimmel komt van binnenuit, die nailner en andere middeltjes zijn dus eigenlijk alleen symptoom bestrijding.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:47

ik heb ook last van schimmelnagel op mijn grote teen -O-

Omdat het nu van geel naar zwart verkleurd is (was op vakantie en heb daar een paar dagen nagellak op laten zitten), bn ik toch maar naar de dokter gegaan en hij heeft me de 3-maanden kuur voorgeschreven.
Mocht er wel pas na de zomer mee beginnen omdat ik bekend ben met maag- en darmproblemen en doorbraakbloedingen kon veroorzaken. Ook is de pil niet meer betrouwbaar.

Hoop dat ik er zo vanaf kom!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:53

ik heb ook al jarenlang deze klacht en heb wel jaaaaaren geleden de medicijnen gebruikt en ben er na 1 dag resoluut mee gestopt. Ik zag allemaal gekleurde beestjes vliegen en dat was het me niet waard :+

sinds een half jaar gebruik ik dagelijks mykored spray van de pedicure en zowaar..hij begint uit te groeien en er komt een schone nagel. Het duurt wel verschrikkelijk lang, maar het werkt!

Nu nog iets vinden tegen de jeuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:03

Heb ook al tijden last van schimmel nagel op mn grote tenen...
Grappig dat je nu n topic opent... maandenlang niet omgekeken naar die nagels (beetje lak doet wonderen), tot ik gisteren ineens een gleufje zag zitten...

Beetje aan gefriemeld; nu ligt mn halve nagel er af, alleen de linkerhelft zit nog vast.
Is me nog nooit overkomen.
Komt lekker uit tijdens de zomer :-(

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:10

Na een avondje op te krappe schoenen te hebben gelopen waren mijn grote teen nagels "verdrukt" en is er een schimmel onder gekomen. Ik had het op allebei mijn grote teennagels, de hele nagels en deze kwamen ook los. Dit is 2,5 jaar geleden gebeurd en ik ben direct naar een pedicure gegaan. Zij raadde de pillen van de dokter sterk af omdat dit troep voor je lichaam is. Ik ben op haar advies om de 6 weken naar haar toe gegaan en kreeg een flesje mee met druppels die ik elke ochtend en avond moet druppelen onder en op de nagel. Na dit flesje heb ik 2 andere flesjes gebruikt via de drogist. De laatste heette kruidvat kalknagelolie.
Nu 2,5 jaar later ben ik helemaal "schimmelnagelvrij". Mijn nagels zijn weer helemaal gegroeid en gezond.
Het heeft heel lang geduurd maar door heel consequent sochtends en savonds de nagels te "druppelen" en elke 6 weken naar de pedicure te gaan, ben ik er op een gezonde manier vanaf gekomen.
Ik mocht tijdens de schimmel ook absoluut geen nagellak gebruiken op die nagels en zij raadde ook aan om slippers te dragen in het zwembad e.d.
Ook raad zij sterk af om als je last hebt van losliggende nagels om ze af te knippen! Hierdoor komt je nagelbed bloot te liggen en kan je blijvende "schade" krijgen waardoor het kan zijn dat je nagel niet meer goed volgroeid. Heel veel succes ermee! Hopelijk heeft iemand iets aan mijn ervaring.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:12

P.s. Nog een tip: de schimmel kan ook in je leren rijlaarzen gaan zitten begreep ik. Een keer goed je laarzen uit laten wassen is wellicht ook een goede tip! Dit heb ik overigens nooit laten doen maar kreeg ik wel als tip. Ook moet je blijven druppelen totdat de schimmel aan alle nagels weg is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:17

Hoe heb je de azijn gebruikt? Probeer eens 2x daags je voet erin te weken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:24

CarinaR schreef:
Ken je gentiaanviolet?
Misschien kan je dat is proberen.

Ja dat lijkt me wel echt een goed plan!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:36

Ik heb het helaas ook, aan de twee grote teennagels.
Aan 1 nagel helemaal, de andere nagel blijft al jaren voor de helft "schoon".
Ik heb in 2005 die medicatiekuur via de huisarts gedaan, gelukkig geen last gehad van bijwerkingen. Het leek geholpen te hebben, maar vrij snel kwam het weer terug. Ik ga de kuur niet nog een keer doen. Ik heb vorig jaar Mycosan gebruikt, dat leek te helpen maar ik werd zwanger en niemand kon me vertellen of het schadelijk kon zijn. Ben daarom gestopt. Sinds kort weer begonnen, zie wel of het helpt. Het is een lastig en lelijk probleem, baal er echt van. Vooral nu het zomer is.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:45

Elke avond (als je voor de tv of pc zit) azijn op een watje drenken minuut of 10 laten inweken. Liefste ook je sokken uitwassen in azijnwater, de meeste mensen vergeten dat de schimmel ook in je sok zit ;-)
Wel lang volhouden, sommigen zijn er in een paar maanden vanaf en een ander een jaar. Tja je moet er wat voorover hebben haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:46

Alles waar de schimmel onder zit weg knippen, en vervolgens met water verdunde imaverol (1:1) erop ;)
1-2x per dag is voldoende.. en werkt ook goed bij voetschimmel.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:29

Valentinotje schreef:
P.s. Nog een tip: de schimmel kan ook in je leren rijlaarzen gaan zitten begreep ik. Een keer goed je laarzen uit laten wassen is wellicht ook een goede tip! Dit heb ik overigens nooit laten doen maar kreeg ik wel als tip. Ook moet je blijven druppelen totdat de schimmel aan alle nagels weg is.

Ja, de schimmel zit dan inderdaad in al je schoenen.
Maar ook handdoeken, beddengoed, etc.

Normaal wassen doodt de schimmel niet.
Alleen kookwas (maar daar kunnen rijlaarzen niet tegen), poeder tegen schimmel of 24 uur bevriezen onder de -20 graden.
Met voetschimmel is dat eenvoudiger vol te houden, omdat behandeling daarvan sneller is.

En goed je voeten en nagels droog houden. Schimmel is dol op vochtige plekjes.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:02

Ik gebruik de hardere aanpak, HG Schimmelreiniger :Y)
Met goed resultaat. Ik heb het op mn grote teen zitten :(

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:10

eempiej schreef:

_O- :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:14

Ik heb zo'n 16 jaar lang een schimmelnageltje gehad, van alles geprobeerd en het ging maar niet weg. Uiteindelijk pillen gehad via de dokter, verdwenen en nooit meer teruggekomen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:33

Grrrr schimmelnagels, gruwelijk! Ik heb er al jaren een aantal op mijn tenen, tot nu toe leek niets echt te werken (ik heb zelfs al die kuur van de dokter gehad, 2x 3 maanden) In februari ben ik begon met zo'n nagelstift van de Kruidvat onder het motto als dit ook geen effect heeft doe ik er nooit meer iets aan en lak ik ze mooi weer knalroze. Echter werkt het, het duurt lang, maar er komen nu gezonde nagels op. Van de 7 besmette nagels is er nog wel eentje die niet erg meewerkt, maar die zal ik er ook onder krijgen. _-:(

Succes met de strijd iedereen :))

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:45

Haha! HG schimmelreiniger :')

Maar gelukkig ben ik dus lang niet de enige! Scheelt alweer haha.
Geeft me toch een beetje hoop dat bij sommige mensen na een jaar behandelen alsnog weggaat.. Ik stop meestal na 3 maand ofzo als ik geen verandering zie, met hem mom van: Nou dit werkt dus ook niet! -O-

Dan toch maar langer volhouden..

En hopelijk hebben we volgend zomer om deze tijd allemaal gezonde nageltjes! *\o/*

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:46

eempiej schreef:

Gebruiksaanwijzing? :? :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:07

Ik lees ook ff mee ik heb nu 2 van die nagels op me rechter voet. heel irritant.
bij een nagel zit het nu al zo'n ander halve maand en het gaat niet weg

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:47

Ik heb op 4 tenen en 2 vingers.

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:13

Ja hoor, hier ook een. :(
Ook al van alles geprobeerd, maar niks helpt.
Dus zit er nu al weetikniet hoelang nagellak overheen, en probeer ik af en toe weer wat anders.
En wacht ik maar op het wondermiddel waarmee het eindelijk weg gaat...

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:21

@AngelTidore heb ook al van alles geprobeerd en bijna niks helpt
dus ik lees even mee wat iedereen gebruikt

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:27

Al door meerdere mensen met succes toegepast. 2x per dag druppeltje teatree olie erop. Doodt bacterieen en schimmels.