Homeopatisch middel voor antidepressiva

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Homeopatisch middel voor antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:11

Magnesium tabletten helpen als je een tekort aan magnesium hebt. Je kan dus beter eerst uitvinden of er een tekort is. In Nederland zelden maar misschien heb je een schildklier probleem. Dan kan er vanalles mis zijn in de stofwisseling en kan je je zelfs depressief voelen.

Wat heb je tegen de huisarts? Die beste vrouw of man heeft er voor geleerd om je te helpen en ze bijten doorgaans niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:16

Ik ben het eigenlijk wel eens met Ibbel. Je kan op basis van de informatie in het topic totaal niet weten wat het probleem eigenlijk is en hoe ernstig het is. Iemand met een échte depressie ga je echt niet helpen met een paar magnesiumtabletten of extra vitamientjes.

Maar TS, een dokter gaat niet zomaar antidepressiva voorschrijven aan iedereen die zich eens wat minder zou voelen. Dat een vriend van jou het heeft gekregen en het goed heeft geholpen, wil niet zeggen dat het voor jou ook gaat helpen of überhaupt nodig is. Een depressie is een echte ziekte maar er zijn nog een legio andere dingen die een dokter kan voorstellen die veel minder sterk zijn, misschien zelfs gewoon een goed gesprek met een psychologe.

Je kan best gewoon eens langsgaan en zien wat hij zegt. Je bent toch niet verplicht om de pillen die hij voorschrijft daadwerkelijk aan te kopen. Als hij ze al voorschrijft omdat jij hebt gezegd "ik voel me niet zo lekker in mijn vel", zou ik eens achter mijn oren krabben over deze dokter. Maar als hij ze na een diepgaand gesprek voorstelt of dat een psychiater het doet waar je naar doorverwezen bent, zou ik ook nog eens opnieuw nadenken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:16

Is het voor depressie of pijn?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:17

TS zegt "wegens omstandigheden hier thuis", die ik denk dat het over de mentale welzijn gaat?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 19:21

Mentale pijn inderdaad.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:22

:(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:22

Houd er ook rekening dat het bijvoorbeeld een reactie op de hormonen in je pil kan zijn. Ik ken meer mensen die depressieve verschijnselen krijgen door de pil.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 19:23

Het kan goed zijn dat het ook door de pil komt, maar ik heb hem al een tijdje en nooit last van gehad. Maar het kan inderdaad, maar niet alleen daaraan. Er is degelijk iets.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:27

_mexx_lady_ schreef:
Mentale pijn inderdaad.

Ik bedoelde zelf lichamelijke pijn. (neuropatische pijn) Maar als het psychisch is dan staan de tips die ik heb al in dit topic. Succes met je beslissing. :(:)

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:28

Een goede therapie kan je ook aan denken en een goede HA zal dan ook niet alleen pillen voorschrijven maar je mede doorverwijzen naar een therapeut.
(Hoewel ik ken ook verhalen van HA's die zonder te vragen pillen voorschrijven, ik ben er zelf geen voorstander van, maar als het niet anders kan....)
Laat je in ieder geval goed voorlichten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 19:29

Jessix schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Mentale pijn inderdaad.

Ik bedoelde zelf lichamelijke pijn. (neuropatische pijn) Maar als het psychisch is dan staan de tips die ik heb al in dit topic. Succes met je beslissing. :(:)

De enige lichamelijke pijn die ik voel ik druk bij mijn hart en een benauwd gevoel daar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:33

Ik zou het ook gewoon openlijk zeggen tegen je HA dat je je niet lekker voelt bij het idee van "chemische" medicijnen te moeten nemen zodat de dokter met je in een open gesprek kan uitleggen waarom hij denkt dat jij het wel nodig hebt, of misschien toch nog een andere oplossing weet. Je zal heus niet de eerste zijn die de medicatie wantrouwt. Een goede arts neemt de tijd om je correct te informeren over alles en alle mogelijkheden. Als je dokter zegt nadat jij gewoon zegt "ik voel me niet zo goed mentaal de laatste tijd" "antidepressiva! Niet zeuren, je hebt het nodig. Dat was dan X euro, de volgende graag!", dan zou ik toch ergens een second opinion proberen vragen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:33

Ik kan je niet helpen met homeopatische middelen helaas.

Maar wat je zegt over antidepressiva klopt niet helemaal. Antidepressiva zorgt dat er niet te veel serotonine tegelijk vrijkomt, en daarom zijn er minder stemmingswisselingen en voel je je meer "hetzelfde". Ik kan me je bezwaar nog steeds goed voorstellen, ik ben zelf heel lang depressief geweest en nu helaas weer aan het worden, maar heb die troep altijd geweigerd.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:34

Zoals ik het zie;

zodra je in een situatie met je zelf terecht komt dat de mentale spiraal slechts neerwaarts wil, is het volgens mij de bedoeling dat je al je eigen 'geestelijke' vermogens en al je krachten in moet zetten om hier weer uit te kunnen komen. Om weer zogezegd mentaal naar boven te kunnen klauteren

Zodra je jezelf volpropt met antidepressiva wordt jouw, raakt jouw 'geest' versluierd / in-actief, wordt op 'snooze' gezet.

Hoe kan je hier dan nog uit komen? Waar moet je dan nog de 'tegenwoordigheid van geest' vandaan halen om nog ergens vandaan een lichtpuntje te kunnen ontdekken aan de horizon?

Hoe?, je/jij... bent.... weg.....

Met antidepressiva zet je jezelf 'buitenspel', 'dream on' , ...ik geloof daar niet in!

Menig HA zal het met me oneens zijn, ....zo zie ik het!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:37

Marin_ka3 schreef:
Zoals ik het zie;

zodra je in een situatie met je zelf terecht komt dat de mentale spiraal slechts neerwaarts wil, is het volgens mij de bedoeling dat je al je eigen 'geestelijke' vermogens en al je krachten in moet zetten om hier weer uit te kunnen komen. Om weer zogezegd mentaal naar boven te kunnen klauteren

Zodra je jezelf volpropt met antidepressiva wordt jouw, raakt jouw 'geest' versluierd / in-actief, wordt op 'snooze' gezet.

Hoe kan je hier dan nog uit komen? Waar moet je dan nog de 'tegenwoordigheid van geest' vandaan halen om nog ergens vandaan een lichtpuntje te kunnen ontdekken aan de horizon?

Hoe?, je/jij... bent.... weg.....

Met antidepressiva zet je jezelf 'buitenspel', 'dream on' , ...ik geloof daar niet in!

Menig HA zal het met me oneens zijn, ....zo zie ik het!

daar ben ik het niet helemaal mee eens, zelf gebruik ik al een aantal jaren antidepressiva en mij helpt het enorm......
zelf ziet ik het als volgt.. als je door een tekort aan een stofje in je hersens depressief raakt, is het fijn dat er een middel is dat je helpt...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:38

_mexx_lady_ schreef:
De enige lichamelijke pijn die ik voel ik druk bij mijn hart en een benauwd gevoel daar.

Dat klinkt als hyperventilatie, en kan ook gerelateerd zijn aan depressie.

Tenminste, ik weet niet of het vaker voorkomt, maar ik had héél veel last van mijn hyperventilatie in de periode dat ik ook erg depressief was. Ook als je niet daadwerkelijk hyperventileert kunnen die klachten daar wel van komen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:39

_mexx_lady_ schreef:

Dat is een rot gevoel. Ik geloof ook echt dat iets je hart kan breken, al zal het niet letterlijk zijn. Het zware, drukkende gevoel op je borst. Sterkte.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:54

Ik zou niet zomaar verschillende supplementen nemen zonder te overleggen met je huisarts.
Als je een goede ha hebt zal die niet zomaar antidepressiva voorschrijven zonder gesprekken bij een psycholoog. En vermits je (denk ik!!) geen zeer zware depressie hebt kunnen enkele gesprekken met een psycholoog je al verder helpen!

En supplementen kunnen wel werken omdat je een groot placebo effect hebt bij dit soort problemen, logisch ook.
Sterkte de komende tijd! :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:02

ik ben een beetje verbaasd over je leeftijd.18 en dan al depressief?
Ik wist niet dat dat kon....het leven begint net.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:03

Zo vreemd is dat niet Geerke.. Ik ben serieus depressief geweest van m'n 12e tot 18e ongeveer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:03

geerke schreef:
ik ben een beetje verbaasd over je leeftijd.18 en dan al depressief?
Ik wist niet dat dat kon....het leven begint net.

Dat is juist een enorm grote groep die daar op die leefijd last van heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:04

Dinniej schreef:
Zo vreemd is dat niet Geerke.. Ik ben serieus depressief geweest van m'n 12e tot 18e ongeveer.

jee,wat vreselijk!Zo jong en dan al zoveel ellende |(
Op die leeftijd hoort het gewoon leuk te zijn en onbezorgt ;(

Hoe komt dat dat het zoveel voorkomt?Ik wist dit echt niet...sorry :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:07

Ik denk het 'tussen servet en tafellaken' probleem.
Je bent net niets, je weet nog niet wat je wilt en je bent wellicht gepest op de middelbare school. Daarnaast de hormonen die door je lijf aan het gieren zijn en de transitie van je lichaam van kind naar volwassene.
Tussen de 4-8% van de adolescenten is gediagnostiseerd depressief. Ik was ook niet bepaald even volijk in die leeftijd (denken hoe het is als je niet zou bestaan etc), daarna werd het ieder jaar beter.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:12

Jessix schreef:
_mexx_lady_ schreef:

Dat is een rot gevoel. Ik geloof ook echt dat iets je hart kan breken, al zal het niet letterlijk zijn. Het zware, drukkende gevoel op je borst. Sterkte.

Dat gevoel heb ik, drukkend benauwd. Ik hyperventileer niet ( ofja toch niet zo dat ik echt ademnood heb ) alleen als ik ga lopen heb ik pijn. Wat ik normaal gezien niet had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:19

Mijn broer had het ook, maar zo sterk dat hij geen adem meer kreeg en aan een hartaanval dacht.
Bleek een typisch geval van burnout te zijn.