Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Freya schreef:Ik herken dit probleem ook. Al moet ik zeggen dat het ergste witte er nu wel af is en ze licht beginnen te kleuren. Doe er ook niet echt veel moeite voor, maar draag met dit weer zo veel mogelijk rokjes , jurkjes en korte broeken en moet zeggen dat het wel helpt.
De rest van mijn lichaam kleurt wel redelijk snel. Wel goed blijven insmeren, anders doe je wel verbranden, want ook je onderbenen kunnen verbranden.

Knieën worden altijd wel redelijk bruin. Onderbenen verbranden ook nooit, wel vaak mijn kuiten en knieholte (en dat is niet leuk).
): http://i.istockimg.com/file_thumbview_a ... n-snow.jpg Laurabyoux schreef:Wat is KP?
Mijn benen worden echt super bruin, maar mijn gezicht is nog steeds spierwit..... Iemand hier tips voor?
Djura99 schreef:Laurabyoux schreef:Wat is KP?
Mijn benen worden echt super bruin, maar mijn gezicht is nog steeds spierwit..... Iemand hier tips voor?
Volledig is het 'keratosis Pilaris' en het is een (goedaardige) huidaandoening die kan voorkomen op (vooral) benen, armen en gezicht. Soms ook nog op andere plekken. Dan heb je allemaal rode 'bultjes' (echt spikkeltjes) die aanvoelen als schuurpapier. Het ziet er niet uit (geloof me) en het is ongeneeselijk.
Jikkeee schreef:Djura99 schreef:
Volledig is het 'keratosis Pilaris' en het is een (goedaardige) huidaandoening die kan voorkomen op (vooral) benen, armen en gezicht. Soms ook nog op andere plekken. Dan heb je allemaal rode 'bultjes' (echt spikkeltjes) die aanvoelen als schuurpapier. Het ziet er niet uit (geloof me) en het is ongeneeselijk.
Ik heb zulke spikkeltjes vaak op mijn benen... hmm

Djura99 schreef:Laurabyoux schreef:Wat is KP?
Djura99 schreef:Jikkeee schreef:Ik heb zulke spikkeltjes vaak op mijn benen... hmm
Dat kan. Vooral in de winter ? Want dan komt het (normaal) het meeste voor. In de zomer trekt het bij mij meestal weg, maar dit jaar heb ik daar niet veel van gemerkt
. Jammer om te weten dat als dat het is, het ongeneeslijk is....
Zamero schreef:Djura99 schreef:
Laat ik er nu net achter komen dat ik dat ook heb op mijn benen, gelukkig in mindere mate.
Vond het al vreemd dat ik het vaak nooit bij andere zag, dacht dat het door mijn witte benen kwam
Jikkeee schreef:Djura99 schreef:
Dat kan. Vooral in de winter ? Want dan komt het (normaal) het meeste voor. In de zomer trekt het bij mij meestal weg, maar dit jaar heb ik daar niet veel van gemerkt
Ja vooral in de winter, nu minder ivm 2 weken zon. Vind ze zo afschuwelijk. Jammer om te weten dat als dat het is, het ongeneeslijk is....
Ik ga bijna zeggen " wat heb ik niet "
Maar heb het beter leren accepteren omdat ik weet dat het een aandoening is en dat er meer mensen het hebben en ik niet alleen zo ben. Sterker nog, héél veel mensen hebben het. Sommigen (ik) heviger dan anderen.