Mijn benen worden maar niet bruin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Mijn benen worden maar niet bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:49

Mijn gezicht wordt altijd rood, mijn nek blijft altijd wit, mijn borstkas en rug worden altijd erg bruin en ook makkelijk, mn buik wordt moeilijker bruin maar met een beetje volharding lukt dat, en mn benen blijven standaard wit, hoe lang ik ook zon :')

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:49

Ik herken dit probleem ook. Al moet ik zeggen dat het ergste witte er nu wel af is en ze licht beginnen te kleuren. Doe er ook niet echt veel moeite voor, maar draag met dit weer zo veel mogelijk rokjes , jurkjes en korte broeken en moet zeggen dat het wel helpt.

De rest van mijn lichaam kleurt wel redelijk snel. Wel goed blijven insmeren, anders doe je wel verbranden, want ook je onderbenen kunnen verbranden.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:49

Laura misschien ook zelfbruiner?
Ik zag net een reclame van zelfbruinspray. Daar word je direct bruin van! En dat blijft 3 dagen lang zo. Naja zeggen ze.. Dat ga ik misschien wel een keertje proberen. Die creme schiet niet zo heel erg op namelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:51

Freya schreef:
Ik herken dit probleem ook. Al moet ik zeggen dat het ergste witte er nu wel af is en ze licht beginnen te kleuren. Doe er ook niet echt veel moeite voor, maar draag met dit weer zo veel mogelijk rokjes , jurkjes en korte broeken en moet zeggen dat het wel helpt.

De rest van mijn lichaam kleurt wel redelijk snel. Wel goed blijven insmeren, anders doe je wel verbranden, want ook je onderbenen kunnen verbranden.

Ja en dan verbranden ze net op het moment dat je een 3 kwarts legging draagt en niet alleen een kort rokje...

ik heb nu dus perfect rechte scheiding op mn benen, van waar mn benen zijn verbrand en waar de legging zat _O-
Heel charmant kan ik je vertellen _O-

edit: er schijnen trouwens doekjes in de winkel te zijn die moet je over je huid wrijven en daardoor kleurt je huid sneller bruin onder invloed van het normale daglicht... Heb het gezien bij een kennis en dat werkte echt alsof ze 2 weken spanje achter de rug had :j

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:53

Hier ook. Voeten wel, alleen daar staan nu een afdruk in van mijn slippers :') Knieën worden altijd wel redelijk bruin. Onderbenen verbranden ook nooit, wel vaak mijn kuiten en knieholte (en dat is niet leuk).

Armen worden heel snel bruin, alleen nooit egaal, dus best veel verschil met de binnekant van m'n onderarm. Soms voel ik me net zo'n Haflinger (qua kleurverloop zegmaar _O- ): http://i.istockimg.com/file_thumbview_a ... n-snow.jpg

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:53

Anoli serieus? Dan ga ik eens even een rondje dorp of internet doen :)
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 19-07-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:54

Ik weet het, heb ik ook, onderbenen zijn net iets donkerder / minder wit dan mijn bovenbenen.

Zelfbruiningcreme/spray heb ik slechte ervaringen mee, vlekken enzo, dus die gebruik ik niet meer. Niet bruin dan pech en kijken ze andere kant maar op ...

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:54

Laurabyoux schreef:
Wat is KP?

Mijn benen worden echt super bruin, maar mijn gezicht is nog steeds spierwit..... Iemand hier tips voor?

Volledig is het 'keratosis Pilaris' en het is een (goedaardige) huidaandoening die kan voorkomen op (vooral) benen, armen en gezicht. Soms ook nog op andere plekken. Dan heb je allemaal rode 'bultjes' (echt spikkeltjes) die aanvoelen als schuurpapier. Het ziet er niet uit (geloof me) en het is ongeneeselijk. :(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:55

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 18:57

Ah. Djura99 Is dat aangeboren of krijg je dat door iets?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:59

Djura99 schreef:
Laurabyoux schreef:
Wat is KP?

Mijn benen worden echt super bruin, maar mijn gezicht is nog steeds spierwit..... Iemand hier tips voor?

Volledig is het 'keratosis Pilaris' en het is een (goedaardige) huidaandoening die kan voorkomen op (vooral) benen, armen en gezicht. Soms ook nog op andere plekken. Dan heb je allemaal rode 'bultjes' (echt spikkeltjes) die aanvoelen als schuurpapier. Het ziet er niet uit (geloof me) en het is ongeneeselijk. :(

Ik heb zulke spikkeltjes vaak op mijn benen... hmm

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:02

Eline_S_S schreef:
Ah. Djura99 Is dat aangeboren of krijg je dat door iets?

Das aangeboren en het is overdaagelijk (zoiets) in de familie. Niet besmettelijk ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:04

hier het zelfde probleem en ik durf nog geen eens in een korte broek te lopen

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:04

Jikkeee schreef:
Djura99 schreef:

Dat kan. Vooral in de winter ? Want dan komt het (normaal) het meeste voor. In de zomer trekt het bij mij meestal weg, maar dit jaar heb ik daar niet veel van gemerkt

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:09

Djura99 schreef:
Laurabyoux schreef:
Wat is KP?

Laat ik er nu net achter komen dat ik dat ook heb op mijn benen, gelukkig in mindere mate.
Vond het al vreemd dat ik het vaak nooit bij andere zag, dacht dat het door mijn witte benen kwam :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:09

Babyolie doet wonderen !

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:11

Hier ook ontzettend witte benen, verder ben ik bijna een neger ondertussen, (werk als postbode dus ben bijna dagelijk op het heets van de dag buiten te vinden) draag al een tijdje een korte broek als ik naar buiten ga, en smeer mijn benen goed in, en heb ook nu pas (na 3 weken ofzo) het idee dat mijn benen een beetje aan het verkleuren zijn....

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:13

Welcome to my world. :(:)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:13

Djura99 schreef:
Jikkeee schreef:

Dat kan. Vooral in de winter ? Want dan komt het (normaal) het meeste voor. In de zomer trekt het bij mij meestal weg, maar dit jaar heb ik daar niet veel van gemerkt

Ja vooral in de winter, nu minder ivm 2 weken zon. Vind ze zo afschuwelijk :n. Jammer om te weten dat als dat het is, het ongeneeslijk is....

Ik ga bijna zeggen " wat heb ik niet " :')

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:14

Zamero schreef:
Djura99 schreef:

Laat ik er nu net achter komen dat ik dat ook heb op mijn benen, gelukkig in mindere mate.
Vond het al vreemd dat ik het vaak nooit bij andere zag, dacht dat het door mijn witte benen kwam :')

De witte benen zijn eerder het gevolg van de KP :')
Voor als je het ook hebt...niet meteen naar de dokter spurten, die doen er niks aan. Je hebt het en dat blijft zo ;)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:16

Jikkeee schreef:
Djura99 schreef:

Ja vooral in de winter, nu minder ivm 2 weken zon. Vind ze zo afschuwelijk :n. Jammer om te weten dat als dat het is, het ongeneeslijk is....

Ik ga bijna zeggen " wat heb ik niet " :')

Ken het gevoel...en ja, ik was ook behoorlijk pissed toen ik dat hoorde :\ Maar heb het beter leren accepteren omdat ik weet dat het een aandoening is en dat er meer mensen het hebben en ik niet alleen zo ben. Sterker nog, héél veel mensen hebben het. Sommigen (ik) heviger dan anderen. :\

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:16

Ikke niet :P ga gewoon een poging doen om het bruin te laten worden :))
Misschien valt het dan minder op :D
Laatst bijgewerkt door Zamero op 19-07-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:17

kristianneb schreef:
Mijn benen werden ook altijd slecht bruin, maar wat bij mij goed werkt is om met een lage zonnebrand factor OLIE in te smeren.

Werkt idd echt! Plus na het douchen nog een zelfbruiner smeren. Voor het eerst echt bruine benen gehad {:}

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:18

Heb het even opgezocht dat KP. Ik heb dat idd vaker gezien bij mensen en vroeg me dan af wat het was. Lijkt me vervelend :(

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:21

probeer anders een keertje onder een zonnenbank snelbruiner heeft bij mij prima geholpen :)