Oor zit dicht, uitspuiten kan pas volgende week.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:05

Je gaat toch niet zelf zitten rommelen met een kaars in je oor met alle risico's van dien, als de dokter/assistente het gewoon netjes kan schoon trillen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:16

Je kunt ook voorzichtig met de doucekop het proberen zelf uit te spuiten. Dus met lauw water, een middenharde straal en dan voorzichtig tegen het ''flapje'' aan zetten. Ik geef deze tip wel mee aan patienten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:20

Probeer eens een oorkaars. Is bij de drogist te vinden. Dit heeft bij mijn zusje altijd heel goed geholpen, bij haar kwamen er soms gewoon harde korrels uit! Het zal zeker niet zo efficiënt zijn als uitspuiten, maar kan wel even een tijdelijke oplossing zijn. :)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:00

Ik heb geen tip (sorry), maar ik zit wel met verbazing te lezen. In hoeverre ben ik nu de enige die het gewoon niet helemaal normaal vind dat je een week moet wachten voor het uitspuiten van een (of 2) oren. Gaat om een fluitje van een cent. Dat je niet dezelfde dag terecht kan okay, maar een week wachten tot je aan de beurt bent :( Waar gaat het heen ...

Dora88Jarig

Re: Oor zit dicht, uitspuiten kan pas volgende week.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:09

Mijn vader had het na zijn vakantie en heeft douchekop erop gezet. En idd met lauw water

En anders even olie erin doen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:49

Dat blauwe ding heet een ballonspuit, zoekt wat makkelijker ;-)
Succes ts, naar dat je pas volgende week bij de ha terecht kunt.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 17:03

Zo, de oorkaars is gebruikt, maar die heeft helemaal niets geholpen :( . Nu dus maar gaan oliën en dan hopen dat hij maandag eruit komt onder de douche.

En morgen ga ik even langs de apotheek/drogist voor een ballonspuit, dat is volgens mij altijd fijn om te hebben.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 19-07-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:05

Willekes schreef:
Ik heb geen tip (sorry), maar ik zit wel met verbazing te lezen. In hoeverre ben ik nu de enige die het gewoon niet helemaal normaal vind dat je een week moet wachten voor het uitspuiten van een (of 2) oren. Gaat om een fluitje van een cent. Dat je niet dezelfde dag terecht kan okay, maar een week wachten tot je aan de beurt bent :( Waar gaat het heen ...

Waar het heengaat??? Ik zou een andere huisarts zoeken. Een week wachten is te belachelijk voor woorden!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:18

Ook voor artsen is het vakantie tijd en dus erg druk. Bovendien is een dicht oor niet meer dan enkel erg vervelend

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:35

Wat bij mij altijd goed helpt is gewoon de douchekop op je oor zetten, zorgen dat zoiezo 1 straal echt je oor in gaat.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:39

Gewoon even met verwarmde olie in je oor laten lopen en er weer uit laten lopen.. Of warm water daarna..

Ik had ook een keer dat er een dikke prop oorsmeer inzat (jakkie, staat lekker geschreven zo haha) en toen hebben we gewoon met olie gedaan. Daarna wattenstaafje erdoorheen :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:41

Ik heb dat ook gehad inderdaad, belde op donderdag en kon woensdagochtend pas terecht.
Das eigenlijk altijd bij ons.
Bij mij zit 1 kant altijd eens per jaar plots dicht echt heel vervelend.
Zou alleen zelf niet teveel gaan prutsen als het echt potdicht zit, heb het eens geprobeerd met de douchestraal etc en ging alleen maar zeerder doen..
Dat apparaat van hun is toch beter hahaha.
Is vooral erg leuk als je tijdens je werk met mensen omgaat -_-
Continu: waaaat? wat? wat zeg je?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:45

druppeltje schreef:
Bedankt voor alle antwoorden!

@Cayenne, ik hou er ook niet van, maar ik weet geen alternatief...
Ik heb verder geen pijn gelukkig, het is alleen (erg) irritant :)

Een oorkaars kan ik misschien wel aankomen, hopelijk helpt dat in ieder geval een beetje.

Heb het ook regelmatig,maar door de vele oorontstekingen die ik gehad heb(en de daarbij horende littekens op m'n trommelvel) is het risico te groot dat mijn trommelvel scheurt dus mag het niet meer uitgespoten worden(is nl de laatste keer gebeurt met uitspuiten, zeer pijnlijk!). Krijg elke keer een verwijskaart naar de KNO arts die het dan weg zuigt,want de huisarts heeft dat apparaat niet.

Vind een week veel te lang, zelfs ik hoef nooit zolang te wachten. Mijn huisarts deed het gelijk na mijn afspraak(en meestal als ik bel kan ik de volgende dag komen, soms zelfs diezelfde middag nog). Hoef nu alleen te bellen, verwijskaart ophalen en kan dan meestal binnen enkele dagen naar de KNO arts. Daarbij is het niet alleen vervelend maar is het risico op oorontstekingen groter als je oor dicht zit.

Zou niet met wattenstaafjes in de weer gaan, drukje het meestal alleen maar dieper en vaster met alle gevolgen van dien

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:00

Als ik bel kan ik ook meestal dezelfde dag en anders de volgende dag terecht. Vind het ook wel raar dat het bij de TS zo lang moet duren.