Afvallen, Pijn in nieren en moeilijk ademhalen. Oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:13

Eerst maar even zeker weten dat het niets lichamelijks is voordat je besluit dat het psychisch is. Dus gewoon even bellen met de huisarts voor advies, desnoods gewoon even vragen of het vestandig is om langs te komen, of dat je het nog even aan kunt zien.

En het kan natuurlijk gewoon stress zijn, maar dat kun je pas concluderen als de huisarts even meegekeken heeft, en geconstateerd heeft dat het lichamelijk ok lijkt.

Verder hoef je voor liefdesverdriet natuurlijk niet naar een psycholoog. Uithuilen bij een goede vriend/vriendin en je even ellendig voelen is alles wat er nodig is om weer verder te kunnen.

korbakimmy8

Re: Afvallen, Pijn in nieren en moeilijk ademhalen. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:23

Dit voelt zeker niet als gewoon liefdes verdriet.
Vooral omdat het allemaal nog niet zeker is. Zijn uit elkaar, maar dat komt omdar me vriend rust nodig heeft in zijn hoofd door die overval. Maar hij houd van mij, ik van hem. Als hij meer rust heeft en eindelijk naar de pschigoloog mag, dab kan het zomaar weer anders zijn. Is lastig uitleggen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:35

Huisartsen post is net gebelt,
Moest nog een paracetamol nemen en afwachten.
Als het over een uur niet over is, of minder is, moet ik opnieuw bellen.

Lig nu rustig te bed, maar ademt zo moeilijk:( zo zwaar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:37

Oei.. echt langs gaan bij de HA morgen dus.. klinkt niet goed!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:46

denk dat je zelf onder de stress zit.

Pak een liter fles water, loop een stevige ronde en kom ook niet eerder terug dan de fles leeg is.

Doe dit overigens paar uur voor het slapen.
Zorg vooraf voor een verschoond bed en een opgeruimde kamer, koele slaapkamer.
En voor het slapen gaan een hete douche.
Geen hele grote maaltijden, geen tv of andere drukte.

wedden dat jij een nacht heerlijk slaapt? Morgen ziet de dag er dan meteen anders uit. En misschien heb je dan zelfs zin in een mega ontbijt *D Zorg ook dat je een lekker gezond ontbijt in huis hebt.

Je lichamelijke klachten KUNNEN komen vanuit stress.. wellicht dat het ook gepaard gaat met haaruitval.
Houd je lichaam in de gaten, zorg er goed voor. Maar laat je ook niet gek maken door internet. Daar kun je zelfs de vreemdste dingen van vinden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 14:23

De klachten van me (ik denk) nieren zijn bijna weg. Af en toe een enorme steek.
Wel is me gewicht weer gezakt: 53.1 zak blijkbaar per dag zn 0.2 kg.
Ben enorm moe en futloos.
Emotioneel ben ik een "wrak". Valt erg zwaar met me (ex) vriend.
Huil enorm veel. Schaam ik me ook niet voor.
Omdat ik zelf opleising doe voor verzorgende IG, heb ik half jaar terug geleerd hoe je moet pols tellen.
Vanmorgen dus bij mezelf gemeten. In rust was hij 104 slagen per minuut.
Toen ben ik de trap op gelopen en nogmaals gemeten. Deze was toen 184 slagen per minuut.
Vanavond ga ik gewoon te werk. Ben benieuwd hoe dat gaat.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:41

Lukt 't wel om wat smoothies ofzo te drinken? Doe er wat ijs doorheen zou ik zeggen, lekker met dit warme weer en je kan 't gebruiken :P

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 09:41

_Tara_ schreef:
Lukt 't wel om wat smoothies ofzo te drinken? Doe er wat ijs doorheen zou ik zeggen, lekker met dit warme weer en je kan 't gebruiken :P

Is best lastig. Valt zo enorm zwaar op me maag. Zit na alles wat ik eet of drink bommetje vol. Voor me gevoel dan.

Ook heb ik me weer gewogen. Wil toch bijhouden wat ik in deze situatie afval. Weeg nu 52.7. In 1dag bijna een halve kilo eraf. Sinds zondag 4.3 kilo afgevallen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:49

Ik denk dat je vooral veel moet drinken. Het is onmogelijk om in zo'n korte tijd zoveel gewicht aan vet te verliezen. Waarschijnlijk verlies je gewoon heel veel vocht. Dat kan komen door het warme weer, doordat je veel huilt, en doordat je weinig drinkt. Waarschijnlijk een combinatie van die dingen.
Ik denk dat als je voldoende drinkt, je zo weer op je normale gewicht zit. Zorg dat je altijd een flesje water bij de hand hebt, op die manier kom ik altijd makkelijk aan anderhalve liter. Met dit weer is het echt belangrijk omvoldoende te drinken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:52

Probeer jezelf toch echt te dwingen om dingetjes te eten/drinken. Al is 't snoep/ijs/chocola, iets is in deze situatie beter dan niets. En voldoende drinken inderdaad. En weer, als je water niet lekker vindt, neem je siroop of weet ik 't wat.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 19:48

Ben vandaag toch maar mee gegaan met me ouders op "vakantie" gewoon hier in nederland. Ga een weekje ongeveer.
Me ouders wilde me liever niet alleen thuis hebben in deze toestand/situatie.
Vanmorgen heb ik me voor het laatst gewogen. 51.6 kwam er uit.
Drinken gaat nu wel goed door dit vreselijke warme weer. Maar eten komt er nu al helemaal niet in. Ik zou het heel graag willen, ook geprobeerd, maar lukt niet.
Me nieren gaan ook wel redelijk. Af en toe nog een flinke steek maar geen zeurende pijn.
Merk wel dat ik door het weinig eten erg tril met me armen en handen. Kan me camera niet stil houden.
Ook slaap ik heel veel. Naja snachts slaap ik slecht. Wordt ik wakker snachts en denk dan als eerst aan me ex. En dan begin ik alweer te huilen. Wordt smorgena ook vroeg wakker. Vanmiddag heb ik ook weer een paar uur geslapen vooe de tent. Denk soms wel eens, kon ik maar 23/7 slapen, want dan hoefde ik niet aan me ex te denken:'(

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:22

Waarom ga je zo vaak op de weegschaal?Lijkt erg obsessief.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:26

tokedri schreef:

Nou als het zo slecht wordt, dan moet er wel wat gebeuren, dus hou het dan graag in de gate.
Maar kan deze hele week niet op de weegschaal want ben op vakantie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:38

Misschien moeilijk omdat je een medische opleiding volgt, maar probeer je niet teveel te concentreren op problemen met je nieren, hart, hartslag, bloeddruk e.d. Je bloeddruk kan schommelen en is bij jou niet dermate veel te hoog. Een hoge hartslag kan mede komen door de warmte, weinig eten, relatief weinig drinken, stress en vermoeidheid. Pijnen kunnen heel goed komen uit het gebied rondom je nieren, maar dat wilt niet zeggen dat het daadwerkelijk je nieren zijn. Probeer daar allemaal niet te veel op te focussen. Hyperventileer je misschien niet?

Dat je nu zo afvalt komt ook doordat je weinig eet, dus weinig koolhydraten binnen krijgt. Koolhydraten houden weer vocht vast. Daardoor verlies je vooral de eerste paar dagen heel veel gewicht. Je zult zien dat als je weer meer eet en dan ook koolhydraten, dat je weer wat aan zult komen.
Probeer toch minimaal 1,5 ltr. te drinken met dit weer en probeer op vaste tijdens wat te eten.
Ga niet meer op de weegschaal staan. Als je je zelf zorgen maakt over je gewicht is er maar één oplossing en dat ik gewoon eten! Je zult jezelf daar toch toe moeten zetten! Probeer gewoon 3 lichte maaltijden te eten en tussendoor wat fris fruit of een ijsje ofzo :(:)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:51

korbakimmy8 schreef:
tokedri schreef:

Nou als het zo slecht wordt, dan moet er wel wat gebeuren, dus hou het dan graag in de gate.
Maar kan deze hele week niet op de weegschaal want ben op vakantie.

Je rekent per 2 ons, als je geplast hebt ben je al twee ons lichter. Gewoon eens per week is zat

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:54

Meid, wat naar! Maar waarom ga je niet naar de HA als dit je zo bezighoud? Je voelt je beroerd..kan idd komen door stress, want dat doet erg gekke dingen met een lichaam..maar zou toch even langsgaan, zoveel afvallen in een korte tijd is gewoonweg niet gezond..jij met jouw achtergrond, weet dat ze dan bloedprikken op van alles en ook je suiker..mss toch slim het idee even opzij te zetten dat je het meestal even 2 weken af wilt wachten, want dit is niks zo.

Wens je sterkte met je exvriend..komt tijd, komt raad..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:19

Amy77 schreef:
Meid, wat naar! Maar waarom ga je niet naar de HA als dit je zo bezighoud? Je voelt je beroerd..kan idd komen door stress, want dat doet erg gekke dingen met een lichaam..maar zou toch even langsgaan, zoveel afvallen in een korte tijd is gewoonweg niet gezond..jij met jouw achtergrond, weet dat ze dan bloedprikken op van alles en ook je suiker..mss toch slim het idee even opzij te zetten dat je het meestal even 2 weken af wilt wachten, want dit is niks zo.

Wens je sterkte met je exvriend..komt tijd, komt raad..

Dank je wel voor je bericht! Is grootendeels stress denk ik idd. Valt me zo enorm zwaar dat met me ex vriend. Vraaf mezelf ook vaak af nu hoe ik nu verder moet. 3.5jaar was hij mijn beste maatje tegen wie ik alles kon vertellen en opeens heb ik die niet meer. Is ook heel lastig, want we houden allebij nog van elkaar, maar hij wil hel allemaal zelf oplossen (beroving)
ik probeer goed te eten, maar alles wat erin komt komt er met veel pijn en moeite in. Drinken doe ik nu wel iets beter door het weer.
Ben nu zowiezo een week op vakantie, dus wegen gaat niet en huisarts gaat ook niet.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:55

Oké, misschien ga ik nu heel hard zijn maar mijn advies; geef jezelf een flinke schop onder je kont! Met name wat betreft je eten. Je hebt geen trek? Prima, dat kan. Maar dan dwing je, jezelf maar tot wat te eten. Zet op een aantal tijdstippen per dag je wekker op je telefoon zodat deze je eraan herinnert dat je even wat moet eten. En ga dan niet alleen aan de wortels, appels of whatever. Nee, gewoon normaal wat eten. Dat je nu al bommetje vol zit nadat je iets kleins hebt gegeten is niet zo gek, je lichaam went erg snel aan weinig/niet eten. Maar als jij weer een paar dagen normale hoeveelheden eet dan is er niks meer aan de hand. Hoe langer je met dit rare patroon door blijft gaan, hoe lastiger het straks wordt om je normale eetpatroon weer op de rit te krijgen.

Natuurlijk is het erg verdrietig dat het uit is met je vriendje, maar door zo bij de pakken neer te blijven zitten wordt je verdriet echt niet minder. Zoek afleiding en ga leuke dingen doen. Geniet nu lekker van je vakantie want het is prachtig weer. Als je strakjes thuis bent sleur dan gewoon wat vriendinnen mee op pad om gezellige dingen te doen.

Dus nogmaals, ik zeg niet dat je geen verdriet mag hebben. Want natuurlijk is dat normaal. Maar door alleen in een hoekje de hele tijd een potje te gaan zitten kniezen ga je, je echt niet beter voelen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:54

De pijn in me nieren is weg.
Wel val ik nog steeds af terwijl ik redelijk eet. Beter dan een week geleden!
Voor vakantie woog ik 51.6 na de vakantie (en redelijk goed eten) 51.2.
Weten jullie hoe dat dan weer kan? Eerst at ik niks, maar eet echt weer al veel beter dan eerst.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:21

Zo gek is het allemaal niet. Waarom focus je je zo op je gewicht??

Ik vrees dat het van de stress komt. Concentreer je op jezelf en je geestelijk gezondheid en niet zo obsessief op je gewicht. Sterkte

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:48

korbakimmy8 schreef:
De pijn in me nieren is weg.
Wel val ik nog steeds af terwijl ik redelijk eet. Beter dan een week geleden!
Voor vakantie woog ik 51.6 na de vakantie (en redelijk goed eten) 51.2.
Weten jullie hoe dat dan weer kan? Eerst at ik niks, maar eet echt weer al veel beter dan eerst.

Maak je niet zo druk om een paar honderd gram!