Extreme haar uitval/wondjes slecht genezen/blader nagels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:12

Ashley5760 schreef:
Annemieke80; deze alternatieve is zelf ook huisarts. En heeft een (in het buitenland al erkende) werkwijze. Hij kan per stof zien of je er op reageerd.

ik heb even via je zoekterm het nagezocht, het gaat om bicomtherapie/het bicomapparaat?

helaas is deze methode niet erkend... ook niet in het buitenland, als je uitgaat van wetenschappelijke erkend/medisch erkend tenminste. Als je uitgaat van alternatief erkend dan wel.
De uitvinder is Hans Brügemann en zelf zegt hij op zijn eigen site van zijn eigen centrum:
Citaat:
Within complementary medicine, Bicom bioresonance therapy is recognised as an effective tried and tested method. Within conventional medicine, however, Bicom bioresonance has not been subject to scientific research and is, therefore, not yet approved.

Ofwel erkend binnen het alternatieve circuit maar niet door het wetenschappelijk onderlegde circuit.

Verder zal ik er niet (meer) op ingaan lol, anders wordt het een wellus nietus discussie.

Het belangrijkste is dat je goed reageert op het weglaten van bepaalde dingen uit je voeding en daar moet je vooral mee doorgaan, bloedonderzoek om te kijken naar tekorten is wel belangrijk natuurlijk. Alleen zou ik persoonlijk (met mijn coeliakie achtergrond) wel willen weten waarom ik slecht op bepaalde dingen reageer... alleen al omdat je bepaalde dingen door kunt geven aan je kinderen, of familieleden kunt inlichten als ze vage klachten hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:18

Jans schreef:
Ik weet niet waar je heen gaat verhuizen?

Ik heb nu een huisarts die een beetje terughoudend is met medicatie, die wil eerst dingen tot op de bodem uitzoeken. Heel prettig!

Alle huisartsen in Nederland zijn terughoudend met medicatie.
In de richtlijnen wordt altijd geadviseert om eerst te gaan voor een niet medicamenteuze oplossing zoals bijvoorbeeld leefstijladviezen.

Ashley5760

Re: Extreme haar uitval/wondjes slecht genezen/blader nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:15

Jans naar bilthoven :).

Annemiek; klopt hoe dan ook het heeft me een eind geholpen maar met wat ik hier vraag dus niet.

Natasja; zoals ik al zei bij mij lijkt het of ze aandelen erin hebben, heb sinds ik alternatief ben gegaan een plastic handtas aan medicijnen (puur allergie klachten) weg gegooit :')

Maar ik heb HA gebeld en assistent gezegd dat ik bloedtest wil.... Nu is er een (nieuwe) vervanger en zou ze doorgeven dat ik maandag kom en alleen een prikbrief nodig heb :+. (Ze mag dit zelf niet schrijven dus moet wel bij HA langs). Hopelijk doen ze niet zo moeilijk en kan ik maandag meteen laten prikken.

Ashley5760

Re: Extreme haar uitval/wondjes slecht genezen/blader nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 17:09

Ik ben inmiddels (lek) geprikt .

Ze hebben getest op glucose/trombo/kreatine/vit b12
Op basis van klachten in OP. Zojuist gebeld had iets verhoogde suiker (was niet nuchter misschien daardoor? Had koekjes gegeten :o).
Moet donderdag weer prikken (nu nuchter).

Maar heb nog nooit suiker gehad (testen ze altijd op bij mij als ik toch bloed moet). Dus dan zou er niks uitkomen.... Grrr maar hij heeft nu toch helemaal niet getest op tekorten (hij zei ja mss ijzer tekort voor mn haar maar die wondjes vond hij absoluut niks om je zorgen over te maken :?)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:36