Bloedverlies..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Bloedverlies..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:46

Ik heb dit ook wel eens gehad, tijdens de seks. Het doet niet pijn ofzo en is ook niks ernstigs :) maar natuurlijk best awkward :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:03

"banketstaaf" :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:12

Loetie84 schreef:
Boras schreef:
Lees dat stuk over baarmoederhalskanker vooral niet!
Hoe maak je iemand bang -:(- :(:)

Een keer bloedverlies hoeft helemaal niets te betekenen, zeker niet na sex.
Er kan zo maar een bloedvaatje kapot gaan.

Houdt het te lang aan of gebeurt het regelmatig, dan even naar de huisarts.
En dan nog niet direct het ergste denken. Er kunnen meerdere redenen voor zijn.

Nee je kop in het zand steken is lekker... Ik vond het zeer leerzaam om te lezen en heb het toevallig dus wel naar een vriendin doorgestuurd, die met hetzelfde probleem zit.
Informeren is geen enkel bezwaar tegen hoor! Ik wist dit bv echt niet en ben 'blij' dat ik het nu weet. Natuurlijk hoeft TS nu niet op verdenking van baarmoederhalskanker naar de HA te rennen, maar blijft dit nou maanden aanhouden of heeft ze al andere symptomen, dan kan de stap om wel naar de HA te gaan een stukje makkelijker zijn.
Overigens is mijn ervaring dat artsen met klachten over borsten en baarmoeder geen enkel risico nemen en uiterst serieus zijn. Dus voel je vooral niet bezwaard om wel naar een HA te gaan als het niet ophoud.

Hoezo kop in het zand steken? Verstandig omgaan met internet zul je bedoelen en je niet bang laten maken door leken.
Ts geeft aan een keer bloedverlies te hebben na het vrijen. Om haar dan te wijzen op kanker is veel te voorbarige bangmakerij, dat zal iedere arts beamen. Informatie plaatsen is leuk, maar bedenk wel voor een uitwerking dit op mensen kan hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:16

JCDJK schreef:
Lieveli, ik kan er om lachen!

20..

Nou dan hoef je je nog niet druk te maken om baarmoederhalskanker. Het is gewoon een klein iets, gaat vanzelf over en zo niet, dan bekijk je dat dan wel.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:29

Tegenwoordig kijk ik er niet raar meer van op met al die ziektes die mensen hebben..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:47

Nou dan kun je je om alle kanker wel zorgen maken en dat schiet niet op joh!

edit: Smeer je wel goed in met zonnebrand, want huidkanker is wel een serieus topic!

En pas op met tabak en sterke drank. Oh, en je moet niet die glow-in-the-dark-bandjes doorbijten, die zijn ook kankerverwekkend PLUS dat spul wat er in zit is vies.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:15

lieveli schreef:
Nou dan kun je je om alle kanker wel zorgen maken en dat schiet niet op joh!

edit: Smeer je wel goed in met zonnebrand, want huidkanker is wel een serieus topic!

En pas op met tabak en sterke drank. Oh, en je moet niet die glow-in-the-dark-bandjes doorbijten, die zijn ook kankerverwekkend PLUS dat spul wat er in zit is vies.

Ervaring? Die dingen zijn toch ook niet om op te kauwen :')

Ts volgens mij is het echt niet iets om je druk over te maken.
Ik heb het ook wel eens gehad. Vooral als het iets te enthousiast ging kan er wel klein '' wondje ontstaan''. Maar dat is vaak ook zo weer over.
Ik weet niet hoe percies je bent met de pil, maar ik had per ongeluk wel eens een paar keer vergeten, waardoor mijn hormonen even van slag raakte en toen was ik na een week dat ik ongesteld was weer eventjes ongesteld voor dag of 2.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:16

Ik weet dat ze niet om op te kauwen zijn maar ik deed het gewoon. Gedachteloos. Het smaakte heel zuur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:19

Boras schreef:
Lees dat stuk over baarmoederhalskanker vooral niet!
Hoe maak je iemand bang -:(- :(:)

Een keer bloedverlies hoeft helemaal niets te betekenen, zeker niet na sex.
Er kan zo maar een bloedvaatje kapot gaan.

Houdt het te lang aan of gebeurt het regelmatig, dan even naar de huisarts.
En dan nog niet direct het ergste denken. Er kunnen meerdere redenen voor zijn.

Maar als je het nu vaak krijgt zou ik wel uitstrijkje laten maken, ik had dus wel elke keer contactbloedingen, verder nergens last van, geen afscheiding, geen pijn, niks, alleen bloedingen na de sex
Ik was trouwens ook pas 23 , en de huisarts wilde eerst geen uitstrijkje wilde maken omdat hij me te jong vond, maar na aandringen bleek het erna al pap3b te zijn

Maar meestal is er niks aan de hand, zeker als het pas 1 keer is voorgekomen en niet nog vaker gebeurd, dan scheurt of schaaft er net iets van binnen, is allemaal al gevoelig en dun genoeg daarbinnen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-07-13 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:20

Getsie, rot om te horen. Maar gelukkig wel een uitzondering.

Even offtopic, hoe is 't nu met je?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:24

lief dat je het vraagt.

idd was ik een uitzondering, maar aangezien ik lees dat sommige mensen dit genoemd hebben en anderen zeggen 20 is te jong en dit is het niet, wilde ik het wel melden. Natuurlijk is het vrij normaal om eens een keer te bloeden, misschien net een gekke of schurende beweging gemaakt maar houd het wel in de gaten

Verder gaat het super, ben erna geopereerd geworden, en die plekken zijn weggesneden en dichtgebrand, maar ik heb nu nergens meer last van
Was erna wel bang dat ik misschien geen kinderen kon krijgen, gewoon eigen gevoel, maar ben inmiddels alweer zwanger van de 2e na de 1e poging nadat spiraal eruit was :o

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:14

Jammer dat mijn post verkeerd gelezen en begrepen wordt. En dat terwijl ik er nog in gezet heb dat het niet bedoeld is als bangmakerij...en dat TS eerst moet kijken of het op haar van toepassing is, wat ze dus heeft gedaan en het lijkt er gelukkig niet op dat dit aan de hand is. Bovendien geef ik nog aan dat ze het beste naar de huisarts kan gaan, iets wat denk ik het enige juiste advies is omdat wij de situatie niet kennen verder en TS dat ook zeker niet allemaal aan ons hoeft uit te leggen. Ik vind het net zo verkeerd om te zeggen dat het waarschijnlijk niets zal zijn, want ook dat weet niemand zeker..

Een vriendin van me heeft pas hetzelfde meegemaakt als Lynn_Nikita, dus dat is de achtergrond hierbij. Het is dus zeker niet zo dat je het niet krijgt als je niet in de risicogroep valt en als je jong bent kan het nogal gevolgen hebben, lichamelijk en emotioneel. Dus: TS, bij twijfel, ga naar de huisarts en weg is je onzekerheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:25

Gewoon nuchter bedenken dat dit niet normaal is als het langer aanhoud, ts, het was een fikse bloeding aangezien je extra materiaal moest halen. Schaafwondje bloed niet zolang dus is er waarschijnlijk een adertje geknapt of het ligt aan je baarmoedermond. Misschien kun je een tampon inbrengen en er bijna direct weer uithalen, dan kun je meestal wel zien waar de bloeding ongeveer zit. Gewoon bij de ha langs als je er zelf een onrustig gevoel bij hebt, even een eendebekkie en klaar.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:11

Hmm wat kan een topic dan ineens relevant zijn ;-)
TS hoe gaat het nu, alles weer in orde? Nog bij HA geinformeerd of langs geweest?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:38

Nee, het was opgehouden voordat ik de ha wilde bellen..
Dus heb ik het er bij gelaten. Ik neem netjes de pil, maar denk dat m'n hormonen in de war zijn..
Heb namelijk vanmorgen weer een beetje verlies gehad, en dat is inmiddels weer over.
Als het zo doorgaat, bel ik ha wel om advies, ik zou pas langs kunnen na mijn vakantie.. (Morgenvroeg vertrek ik).