Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Vind het smorgens echt niet lekker om te poetsen (vast gewoonte geworden
). Was nog wel op zoek naar zo'n tongschraper, maar nog niks gevonden bij diverse drogisterijen....
Heb nog nooit gaatjes of iets gehad.
1 keer per dag.. soms ook niet.. en ik heb in 19 jaar nog nooit een gaatje gehad. M'n tanden zijn nog wit en er zit nooit plak op.. Komt misschien ook doordat ik niet rook, geen koffie drink, geen zoete dranken drink (alleen maar water) en ook niet echt snoep. Als ik iets stinkends heb gegeten doe ik het wel
ManonGrr schreef:1 keer per dag.. soms ook niet.. en ik heb in 19 jaar nog nooit een gaatje gehad. M'n tanden zijn nog wit en er zit nooit plak op.. Komt misschien ook doordat ik niet rook, geen koffie drink, geen zoete dranken drink (alleen maar water) en ook niet echt snoep. Als ik iets stinkends heb gegeten doe ik het wel
ambre schreef:Zonder stoken of flossen komt er plak tussen je tanden en is de kans op parodontitis vele malen groter.
Dus op je 19de de vlag uithangen is nog een beetje vroeg.
Ik snap niet dat mensen niet wat zuiniger op hun gebit zijn.
Ik heb de ellende van dichtbij meegemaakt,misschien dat dat scheelt.
Als het allemaal echt zo erg zou zijn zou mijn tandarts dat in 19 jaar toch wel opgemerkt hebben.. ik heb nooit last van gevoelige tanden bij koud of warm eten en mijn tanden (en tandvlees) zien er prima uit. Ballard_L schreef:ik heb heel gevoelig tandvlees -_- dus minimaal 2x per dag poetsen met parodontax, dat is de enigste tandpasta die bij mij echt werkt en verder niet flossen, want dan bloed mn tandvlees heel snel :S heb nog nooit gaatjes gehad en dat hoop ik nog even zo te houden ^^