verbrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:03

Ik volg zusje is door haar koppigheid (lees: niet willen insmeren en weg rennen) zwaar verbrand van de zon (rood haar, heel lichte huid dus).
Is van maandag geleden hoop eerlijk gezegd dat het morgen al hoop beter is maar anders kijk ik of ik enkele dingen kan proberen van uit het topic hier.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:05

joke20 schreef:
Yoghurt werkt goed :) Ervaring mee :)

Maar dat stinkt wel echt super erg :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:06

en een tijdje wegblijven uit het topic beste 16jarige ik ;)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:08

aloe vera gel werkt echt super !

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:20

Ik verbrand ook heel snel, maar ik probeer dus echt de zon te mijden tussen 11 en 3 want dan kan ik inderdaad zelfs met factor 30 nog binnen een half uur knalrood zijn.. Verder smeer ik me vaak in.

Wat ik vaak doe als ik erg verbrand ben, is onder de douche gaan staan en dan het water iets minder warm dan normaal instellen en eronder gaan staan en wachten totdat het niet meer pijn doet, dan draai ik de kraan iets warmer en doe hetzelfde. Dit doe ik een aantal keer totdat het water ook echt heel warm aanvoelt op plekken waar het niet verbrand is.
En natuurlijk heel veel aftersun smeren, wel 3 dagen achter elkaar, en die dagen de zon ook wat meer mijden dan normaal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:31

Bogena uierzalf doet ook wonderen; is meteen goed voor de genezing van de verbrande plekken, droogt de huid niet uit, voelt zacht aan en je vervelt niet. :j

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:38

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ik een keer heb gelezen dat je absoluut geen T-shirt aan moet doen tijdens het zwemmen... Dat versterkt het alleen maar dacht ik. Don't shoot me if I'm wrong ;)

Ik volg, ik verbrand ook snel...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:05

Pina22 schreef:
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ik een keer heb gelezen dat je absoluut geen T-shirt aan moet doen tijdens het zwemmen... Dat versterkt het alleen maar dacht ik. Don't shoot me if I'm wrong ;)

Ik had inderdaad ook zoiets gehoord, dat een tshirt aandoen echt niet helpt. Dus ik heb even gegoogeld :) En de eerste site die ik tegenkwam:

Sommigen doet een t shirt aan als ze verbrand zijn. Ze denken dan beschermt te zijn en gaan met het t shirt zwemmen. Natte stoffen hebben vaak geen beschermende werking meer, dus dat t shirt heeft echt geen enkele zin en je zult verbranden. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... e-zon.html

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:53

Als je je maar insmeert onder je tshirt, denk ik.

Zonneblaasjescreme van te kruitvat krijg ik een ontzettend allergische reactie op; dikke tong, benauwd. Ik heb dat meer gehoord maar is natuurlijk wel per persoon verschillend. Ik wil het iig even genoemd hebben dat dat ook kan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:01

Bleeh dat plakt zo! Jezelf eerst insmeren en dan kleren aan, ik kan daar echt niet tegen!

Ik heb twee dagen terug ook lekker gevaren met mijn vriend, en in mijn bikini! Ook een paar keer ingesmeerd tegen ze zon en alsnog aardig verbrand. Gelukkig is het bijna over. Ik gebruik gewoon wat aftersun en ik zoek de schaduw op.

Als je nat bent verbrand je sneller dus dat was niet zo slim van je! :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:02

Ik dacht mijn moeder maakte een grap toen ze zei dat ik nog zichtbaar bijbruin in de schaduw, maar dat kan dus echt, mag ik vragen hoe dat kan?

Verder voldoet zonnebrandcrème-loos voor mij in Turkije bij het zwemmen etc. nog (behalve op mijn oren, die verbranden wel), maar na het zien van 'Beste 16 jarige ik' houd ik het in Nederland maar bij veel factor 30 en in Turkije bij factor 50. :o

Zoals gezegd voor het zwemmen goed insmeren. Na het zwemmen goed afdrogen en een dik wit shirt aan (katoen?), is ook nog eens koeler.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:10

ohh ik barst van de bolerotjes, (heb er een aan in mn profiel, daar was ik ook verbrand :')), die kun je ook ff uit doen als je de schaduw in gaat. maar goed.. ik haat T-shirts.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:19

En koelen.. Veel en goed koelen. Willen mensen met zonnebrand nog wel eens vergeten.
Brandwond is brandwond..
Dus.. Ruime tijd Onder n koude/lauwe douche gaan staan als je ziet dat je iets rood bent geworden.
Daarna nog evt koelen met n koelpack of natte theedoek.
Vervolgens after sun.

Goed koelen verlicht veel.. Zonnebrand "gaart" na.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:44

Ik gebruik ook de after sun van Garnier.

En ik gebruik 'cold legs' voor paarden eigenlijk, maar werkt super op verbrande huid.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:11

xSlvna schreef:
Ik dacht mijn moeder maakte een grap toen ze zei dat ik nog zichtbaar bijbruin in de schaduw, maar dat kan dus echt, mag ik vragen hoe dat kan?.

Je wordt bruin omdat je huid meer pigment aanmaakt om het te beschermen tegen UVstraling. Het is dus een natuurlijke bescherming van je huid. In directe zonnestralen is de UV het hoogst, daarom verbrand je dan het snelst. Maar UVstraling zit niet alleen in direct zonlicht maar verspreid zich overal (daarom heb ik alle gordijnen in huis dicht met zulke dagen, anders ben ik alsnog ziek) en dus ook in schaduw aanwezig. Je kan in principe zelfs verbranden met totale bewolking maar dan moet je wel erg gevoelig zijn.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:54

ik verbrand met factor 50+ zelfs nog :=
ik gebruik aftersun van vichy of ik pak gewoon sudocreme, werkt ook heel fijn :j

en toen een keer de blaren op mijn rug stonden (jaja 1 uur op een boot gezeten, en 2x ingesmeerd :') )
heeft mijn moeder komkommers en joghurt in de mixer gedaan en op mijn rug gesmeert, koelde goed af , maar voelt vies aan :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:56

Pina22 schreef:

raar,hoor ik nu voor het eerst!
ben ondanks dat ik altijd wel met shirt moet zwemmen nog nooit verbrand mét shirt.
zonder shirt ben ik wel de 'sjaak'

*gaat google* :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:00

Ik gebruik after sun. Doet wonderen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:40

Yoghurt vind ik ook heerlijk op verbrande plekken :D Het is ijskoud, maar de brand trekt er wel uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:47

Voor mijn werk sta ik de hele dag in de volle zon. Na zo'n dag ga ik me eerst afspoelen onder een warme douche en smeer ik me daarna in met Nivea SOS Aftersun. Tot nu toe werkt dat voor mij goed. :j

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:58

voor mn dochtertje gebruik ik Vision of P20 en dan factor 50. is wat duurder in eerste aanschaf, maar minder vaak smeren. ook waterproof.
voor mezelf maar 1 maal daags smeren (brunette en meestal niet direct in zon).
dochter gezicht, armen en schouders paar x per dag.
is echt superspul. mn schoonvader had huidkanker en oncoloog raadde ook Vision aan. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:01

antje_vip schreef:
Yoghurt vind ik ook heerlijk op verbrande plekken :D Het is ijskoud, maar de brand trekt er wel uit.

Ijskoud op verbrande plekken of brandwond is zooo lekker.
Gister heb ik van 13u tot 21u gevaren, één keer ingesmeerd met factor 35 en ik ben niet verbrand. :D Maar ook niet bruin geworden :( Beetje jammer weer

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:26

Flamigel, werkt uitstekend bij zonnebrand, brandwonden, schaafwonden, snijwonden en doorligwonden.
Flamigel is het vervangmiddel van Flammazine.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:54

Vroeger verbrande ik echt altijd maar sinds ik zonnebrand van Babor gebruik niet meer en als ik evegoed nog is verbrand gebruik ik 1 keer de after sun en is het rode bijna gelijk weg, heel fijn spul :j

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:56

komkommer werkt ook goed!! en ff flinke koude douche nemen of aftersun op smeren werkt bij mij ook altijd erg goed ! ik verbrand ook snel en heb factor 50 en verbrand nog steeds :(