zwanger en stallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:36

Boras schreef:
Als je zwanger bent, ben je zeker niet gehandicapt.
Maar zwaar lichamelijk werk geeft wel een verhoogf risico op vroeggeboorte, een laag geboortegewicht en een aantal zwangerschap specifieke aandoeningen zoals hypertensie. Er bestaan dan ook regels: handmatig tillen zoveel mogelijk voorkomen, niet zwaarder dan tien kilo in 1 handeling tillen, vanaf twintigste week niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillen, vanaf twintigste week niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen.
Tijdens de laatste drie maanden van de zwangerschap niet vaker dan 1 maal per uur bukken, hurken of knielen.
Dit zijn regels die gelden voor werksituaties, maar ze zijn natuurlijk ook relevant als je thuis werk bezig bent.

Een ieder moet het zelf bepalen. Ik zou stallen uitmesten, wetende dat er risico's zijn, even aan een ander overlaten. Natuurlijk heb ook ik weleens vaker dan 1 keer in een uur gebukt e.d.. maar stallen uitmesten vind ik van een andere orde.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zwaar lichamelijk werk tijdens je zwangerschap is misschien wel mogelijk maar daarom nog niet wenselijk. Je hebt meer kans op allerlei problemen en complicaties. Al die stoere meiden die hier staan te roepen dat zwangerschap geen ziekte is zijn er straks niet bij als jij met de gevolgen in het ziekenhuis zit.