(Ben bekend met wetteksten overigens, dus vandaar dat ik ze ook voor het gemak niet interpreteer omdat het situatie afhankelijk is en daarom maar de website gaf die goede informatie heeft en geeft)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Vandaar ook het 'ja, maar.... '
wordt je moedeloos van. Anoniem schreef:Maar best ingewikkeld dus,helaas.
Kijk, de rode sticker(die ik niet eens kende)zegt dus dat autorijden simpelweg verboden is?
Dát is tenminste duidelijk.
Zoals vandaag merk ik dat ik me wat suf voel. Ik stap niet in de auto deze dag.
(ja,naast vriendlief)

, jouw uitleg is me veel duidelijker. 
JoyCiej007 schreef:Anoniem schreef:Maar best ingewikkeld dus,helaas.
Kijk, de rode sticker(die ik niet eens kende)zegt dus dat autorijden simpelweg verboden is?
Dát is tenminste duidelijk.
Zoals vandaag merk ik dat ik me wat suf voel. Ik stap niet in de auto deze dag.
(ja,naast vriendlief)
Ja.
Samenvattend:
- medicijnen met rode sticker MAG je niet mee als bestuurder op de openbare weg
- medicijnen met gele sticker zeggen het zelf al; het kán (dus hoeft niet! afhankelijk van omstandigheden!) reactievermogen en rijvaardigheid beinvloeden, dus PAS OP met het gebruik er van. Het is een risico. Maar het wil niet zeggen dat je dan ineens altijd maar aansprakelijk bent als er wat gebeurd, en dat wil al helemaal niet zeggen dat je niet meer auto mag rijden met deze medicijnen.
Anders hadden ze maar 1 sticker ontworpen met bijbehorende regels, en dat zou dan de rode sticker zijn.
Anoniem schreef:Maarja toch vraag ik mij af wat er in de praktijk gebeurt...
Als ik bijvoorbeeld toch een ernstig ongeluk zou veroorzaken/meemaken...
Anoniem schreef:Maarja toch vraag ik mij af wat er in de praktijk gebeurt...
Als ik bijvoorbeeld toch een ernstig ongeluk zou veroorzaken/meemaken...
en dan staat iedereen dus ineens op z'n achterste benen, maar als je je als verkeersdeelnemer op de openbare weg begeeft, dan heb je altijd kans om aansprakelijk gesteld te worden. medicijnen of niet.
want dat 'kan' altijd.
. vuurneon schreef:Precies, vandaar ook het woord 'kan'want dat 'kan' altijd.
daar krijg je op bokt dus wel eens dergelijke misverstanden door.
Anne_GTI schreef:Klopt helemaal. En sinds kort zit er op meer medicatie een geel stickertje waar het voorheen nooit op zat. Als je zo'n sticker op een doosje ziet zitten vraag je aan de apotheek om extra informatie. (en niet op bokt) Een apotheker heeft
een studie van 6 jaar achter de rug over de werking van medicatie en zal je goed kunnen adviseren.
Anoniem schreef:Anne_GTI schreef:Klopt helemaal. En sinds kort zit er op meer medicatie een geel stickertje waar het voorheen nooit op zat. Als je zo'n sticker op een doosje ziet zitten vraag je aan de apotheek om extra informatie. (en niet op bokt) Een apotheker heeft
een studie van 6 jaar achter de rug over de werking van medicatie en zal je goed kunnen adviseren.
eh..apotheek zegt dat je mag rijden maar tegelijkertijd staat er in hun formulier dat je ten aller tijde aansprakelijk bent.
erg verwarrend dus, en daarom open ik dit topic.
voor ervaringen.
Anoniem schreef:Nou dat formulier is algemene info over het medicijn en de uitwerking op deelname aan verkeer.
Een soort extraatje, net zoals de formulieren die je vaak bij anticonceptie krijgt, of antibiotica.