Matheno schreef:Jans schreef:Iedereen heeft standaard al formaldehyde in zijn lichaam zitten.
Klopt, in hele kleine mate wat ons lichaam weer verlaat, echter, krijg je teveel binnen dan kan het ademhalingsproblemen en astma veroorzaken.
Astma is ondertussen al een veelvoorkomend probleem..
Astma krijg je ook door erfelijke afwijkingen, rookgedrag van de ouders/jezelf, veel (toenemende) stof in de omgeving, (toenemende) uitlaatgassen, (ongezondere) leefgewoonten etc. etc. Als je genen voor die aandoening gevoelig zijn, dan kan een vaccinatie dit triggeren inderdaad, maar dat is een algemeen bekend feit bij zo'n beetje alle medicamenten, van paracetamol tot de zwaarste. Ik ben dus benieuwd of jij cijfers hebt dat astma inderdaad op deze grote schaal gelinkt wordt aan vaccinaties en niet aan de net genoemde onderdelen van de lijst.
Daarnaast vaccineer je inderdaad met een dood of verzwakt vaccin, daarmee boots je de natuurlijke verkregen manier van de ziekte na en dat kan gepaard gaan met reacties inderdaad, want je moet het immuunsysteem toch triggeren om hun werk te kunnen doen?
En van dat FORMALDEHYDE, dat heb je inderdaad natuurlijk in je lichaam en dient als bindmiddel voor je vaccin, want deze moet niet direct genadeloos verstoten worden door je lichaam, het moet immers eerst wat doen voordat het lichaam dit op kan slaan in zijn geheugen (even simpel uitgelegd).
Evelijn schreef:Niet vaccineren werkt hier in Nederland vooral omdat alle andere zich wel vaccineren en er daardoor weinig van die ziektes voorkomen.
Ik denk dat daarom ook onderschat wordt hoe erg het kan zijn als niemand wordt ingeënt tegen onder andere difterie, polio, tetanus, rode hond, mazelen, bof, meningokokken en pneumokokken.
Jij loopt weinig risico omdat anderen wel vaccineren. Jij noemt het maar kinderziektes... maar van sommige kinderen worden daar doodziek van en blijvend gehandicapt.
Ja.. we zijn in sommige opzichten doorgeslagen in hygiëne... maar denk niet dat we daar die paar prikjes de schuld van moeten geven.
Mijn mening ook.
Matheno schreef:[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Roodvonk is zonder vaccinatie al zo goed als verdwenen, Mazelen en Polio waren voordat er een vaccin kwam al zogoed als vanzelf verdwenen.
Heb je ook eens even goed gekeken naar de jaartallen? En dit wellicht in verband gebracht met de toenemende hygiëne? Logisch dat in 1880 veel sterfgevallen waren. De afname van de mortaliteit van ziekten kun je niet eenduidig zo verklaren, zaken waarmee je rekening moet houden zijn:
- Inderdaad vaccineren waardoor je grootschalige verlaging van de infectiedruk krijgt
- Toenemende hygiëne
- Natuurlijke evolutie van de ziekten, sommigen kunnen minder goed gedijen of juist beter in diverse omstandigheden
- Nog een hele rits waar Google je vast antwoord op kan geven
Matheno schreef:Ik ben niet per direct tegen antibiotica, al vind ik wel dat het te vaak en teveel gebruikt wordt. Het wordt als het ware als suiker gestrooid.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen bij een verkoudheidje of blaasontsteking meteen roepen van; "Ik ga wel effe om een kuurtje"
En daar ben ik het helemaal mee eens en dan komen we ook terug op onze leefgewoonten. Hoeveel gezondheidsklachten zijn daardoor al niet ontstaan?
M.a.w. mijn conclusie is dat je ziekten versus vaccineren niet zo zwart/wit tegenover elkaar moet uitspelen omdat er vele andere zaken mee gemoeid zijn.
[edit] Matheno schreef:Bij de laatste bof-uitbraken bleek dat veel tegen bof gevaccineerde kinderen toch de bof kregen. Het bofvirus is net als de kinkhoestbacterie gemuteerd en waarschijnlijk anders dan hetgeen waarop het vaccin is gebaseerd.
Dat kan inderdaad gebeuren als je immuunsysteem al verzwakt was, je dient namelijk wel de pathogenen toe waartegen je bescherming wilt hebben. Als je lichaam op dat moment druk bezig is met andere pathogenen, dan faalt het afweer en wordt je ziek. Vandaar dat je zeker moet weten dat je op dat moment niet iets anders onder leden hebt.
En die mutaties zijn zo oud als de oudheid, en daarom worden diverse vaccins ook regelmatig vernieuwd. Maar dat vernieuwen gaat nu eenmaal niet zo snel, en als je al iets vernieuwd hebt gaat er weel enorm veel jaren overheen voordat het weer officieel op de markt mag komen (15 jaar dacht ik?).
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 11-07-13 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt