Beste 16 jarige ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:37

Naamloos1 schreef:
rooswita schreef:
gatsie darrie ben net verbrand

Goede les voor de volgende keer :)

ja maar dan kan het dus al te laat zijn he. Had me wel ingesmeerd maar liep net naar binnen en zag dat ik toch rood was. Nu maar even uit de zon blijven

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:38

elinevandijk schreef:
pftt, wow dit heeft wel een indruk achter gelaten...
vooral omdat ik een best rare moedervlek heb op mijn buik, die steeds eh... witter word en het bruine dikker...

even mee naar de HA dan maar

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:38

Wow wat een filmpje!
Insmeren doe ik altijd al eigenlijk, en veel zonnen doe ik niet, heb er geen geduld voor. Maar mijn flesje zonnebrand staat ook bij de paarden, voor het geval ik in korte broek wat klusjes ga doen.

minkxx

Re: Beste 16 jarige ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:40

Ja.. mijn moeder heeft ook kanker door de zon gekregen..
ik zorg nu wel dat ik me goed in smeer!!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:41

rooswita schreef:
elinevandijk schreef:
pftt, wow dit heeft wel een indruk achter gelaten...
vooral omdat ik een best rare moedervlek heb op mijn buik, die steeds eh... witter word en het bruine dikker...

even mee naar de HA dan maar

meteen opgezocht en het is Halo Naevus... gelukkig onschuldig!
ik raakte half in paniek hier.

ik gebruik nooit crémpjes of zonnebrandcremé, of voor wondjes of zo, lippenbalsem etc.
nog nooit ingesmeerd maar als ik lang buiten geweest ben, maakt mijn huid een soort beschermlaag aan, moeilijk uit te leggen.
en dan de volgende ochtend is het weg

romyloverrr

ik heb vandaag met lange mouwen gelopen ,
dan verbrand je tenminste niet , en ik heb minder last van muggen ed :j

Anoli

Ben als kind wel vaker verbrand geweest, en nu af en toe kleine stukjes huid die je op de een of andere manier altijd vergeet in te smeren.

Vind het een zeer goede tip om je huid en moedervlekken in de gaten te houden. Helaas voor mij geen doen, ik heb alleen op mn benen al meer dan 100 moedervlekken en moedervlekjes. De rest van mn lichaam komt daar dan nog eens bij... :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:43

Heb niet altijd zonnebrand bij me, wel altijd een jas. :')

Vraag me nogsteeds af waarom mensen mij gek noemen, dat ik in de brandende zon met 20+ graden een jas draag... Nu ik dit weet ga ik ze het ook vertellen, misschien dat ze dan nadenken waarom ik een jas draag.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:55

puppy1128 schreef:
Heb niet altijd zonnebrand bij me, wel altijd een jas. :')

Vraag me nogsteeds af waarom mensen mij gek noemen, dat ik in de brandende zon met 20+ graden een jas draag... Nu ik dit weet ga ik ze het ook vertellen, misschien dat ze dan nadenken waarom ik een jas draag.

Heel herkenbaar van die jas!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:15

Zo dit greep me best even aan. Heftig!
Ik ga hier nu zeker vaker op letten.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 17:18

Ik was ook aardig geschrokken van de feiten, in de reacties bij youtube staat erbij dat het meisje met de blonde haren en het litteken op haar hoofd een paar weken geleden is overleden aan haar ziekte .

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:21

Skyliner schreef:
Ik was ook aardig geschrokken van de feiten, in de reacties bij youtube staat erbij dat het meisje met de blonde haren en het litteken op haar hoofd een paar weken geleden is overleden aan haar ziekte .

Dat meen je niet.. Dat is echt verschrikkelijk :\

Heftig filmpje, ik had vorig jaar plots last van zonneallergie dus denk ik wel goed om het insmeren etc.
Vandaag helaas toch alweer een zonnesteek(je) opgelopen, ondanks dat ik heb ingesmeerd, pet op, zonnebril op en veel water heb gedronken!
Het gaat echt ontzettend hard..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:30

Aantal jaar geleden ben ik es flink verbrand geweest en daardoor heel veel moedervlekjes bij beide schouders gekregen. Nu let ik goed op,
Ze worden niet groter en heb dr geen last van, toch even naar de huisarts of gewoon in de gaten blijven houden?

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 17:32

Michellkuh schreef:
Aantal jaar geleden ben ik es flink verbrand geweest en daardoor heel veel moedervlekjes bij beide schouders gekregen. Nu let ik goed op,
Ze worden niet groter en heb dr geen last van, toch even naar de huisarts of gewoon in de gaten blijven houden?

Ik zou wel gaan. Als je het niet doet en het blijkt wel zo te zijn krijg je er altijd spijt van :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:37

rienne schreef:
Tja ik kan smeren wat ik wil maar ik verbrand altijd.

Hoe vaak, hoeveel en met welke factor maakt niet uit.

Dan kun je dus niet in de zon. Of tenminste: niet onbedekt.

Kan er zelf ook niet bijster goed tegen, en heb dus altijd veel bedekt. Ik denk dat je pas snapt hoe belangrijk een goede huid is als je die niet meer hebt. Maar dat is een les die je niet wilt leren, geloof de mensen gewoon die weten waarover ze het hebben...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:42

Ik smeer altijd met factor 50, vroeger deden mijn ouders dat ook altijd. T shirt aan om de schouders te beschermen en vroeger altijd een hoedje (oren en neus) maar nu gewoon heel goed en regelmatig smeren. We (mijn vriend en ik) hebben 4 pakken zonnebrandcrème, twee sprays en twee witte smeerbare. Een van de vier hebben we altijd mee.

Ook al is het niet op: we kopen elk jaar nieuwe, de kracht van zonnebrandcrème neemt naarmate de tijd meer en meer af.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:46

AmyII schreef:
Ik smeer altijd met factor 50, vroeger deden mijn ouders dat ook altijd. T shirt aan om de schouders te beschermen en vroeger altijd een hoedje (oren en neus) maar nu gewoon heel goed en regelmatig smeren. We (mijn vriend en ik) hebben 4 pakken zonnebrandcrème, twee sprays en twee witte smeerbare. Een van de vier hebben we altijd mee.

Ook al is het niet op: we kopen elk jaar nieuwe, de kracht van zonnebrandcrème neemt naarmate de tijd meer en meer af.

Daar hoor je dus zoveel verschillende dingen over, over dat laatste. De een zegt idd dat dat zo is en de ander zegt weer dat het grote onzin is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:49

Heb ik wel geleerd tijdens mijn opleiding idd.. Dat het beste is om elk jaar een nieuwe creme te kopen..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:00

Plus dat ik heel veel in de schaduw ben. Mijn nichte en collega zweren bij een gebruinde huid en zijn ook regelmatig verbrand. Ik vind dat alleen maar dom..

_tara_.. Dat je er veel verschillende dingen over hoort is met alles zo. Maar ik wil met zonnebrand geen enkel risico lopen en koop dus elk jaar nieuwe.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:18

AmyII schreef:
Plus dat ik heel veel in de schaduw ben. Mijn nichte en collega zweren bij een gebruinde huid en zijn ook regelmatig verbrand. Ik vind dat alleen maar dom..

_tara_.. Dat je er veel verschillende dingen over hoort is met alles zo. Maar ik wil met zonnebrand geen enkel risico lopen en koop dus elk jaar nieuwe.

Begrijp ik helemaal hoor :j Zeker omdat zonnebrand niet duur hoeft te zijn. Was laatst trouwens een aflevering over bij de rekenkamer. Dat je echt een flinke laag moet smeren om dus de factor op je huid te krijgen die ook in 't potje zit := Dat doet al helemaal niemand.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:21

Ik ben altijd wit :')

Edit: van de crème he
Laatst bijgewerkt door AmyII op 07-07-13 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:22

Ik heb t filmpje op m'n fb gezet

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:24

IK heb ook huidkanker doordat ik vroeger zoveel in de zon heb gelopen ( en blond/rossig haar met bleke huid)
Ik heb Basaal Celcarcinoom, goed behandelbaar en niet dodelijk, maar wel kanker...
Ik ben sowieso al jaren geen zonaanbidder meer, maar probleem is dat ik veel buiten werk. Vaak heb ik dan ook een zonnebril en zonneklep op en smeer ik me goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:29

Zelfs als ik in de schaduw zit word ik rood + dat ik mij in smeer. Maar bij mij is grootste gedeelte zonne allergie. En als ik mij 1 x goed verbrand dan heb ik de rest van de zomer nergens last meer van.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:30

Ai, ben net naar een strandje hier in de buurt geweest en ben aardig verbrand. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn! Mijn moeder zegt wel altijd dat ik me in moet smeren, maar ik verbrand eigenlijk nooit, alleen vandaag wel toevallig. De volgende keren toch maar beter insmeren.