Listerine mondwater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:35

gabyfedde schreef:
Tienus63: slechte adem door maagklepje is zo zeldzaam dat het bijna een fabel is. Als ke veel last van aften hebt kan je beter Zendium gebruiken, dat heeft een bewezen werking daartegen.

In de laatste literatuur blijkt het juist een van de onderschatte problemen te zijn aangezien er snel van paro- of cariësproblenatiek uit wordt gegaan.

Van Listerine wordt gezegd dat het vormen van mondkanker bevorderd. Bewezen is het niet, maar zou komen vanwege de alcohol.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:44

Lithya schreef:
gabyfedde schreef:
Tienus63: slechte adem door maagklepje is zo zeldzaam dat het bijna een fabel is. Als ke veel last van aften hebt kan je beter Zendium gebruiken, dat heeft een bewezen werking daartegen.

In de laatste literatuur blijkt het juist een van de onderschatte problemen te zijn aangezien er snel van paro- of cariësproblenatiek uit wordt gegaan.

O, dat is wel een interessante dan. Ik duik die literatuur eens in binnenkort (eerst komende week afstuderen op een ander onderwerp).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:48

Lithya schreef:
gabyfedde schreef:

Van Listerine wordt gezegd dat het vormen van mondkanker bevorderd. Bewezen is het niet, maar zou komen vanwege de alcohol.

Als dat niet evidence based is dan is het een aanname. De alcohol in Listerine wordt zo snel geneutraliseerd in de mond dat het geen gevaar oplevert.

Als TS haar probleem niet gevonden kan worden in onsteking oid kan ze misschien eens CB12 proberen.

Kipje39

Re: Listerine mondwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:55

Ik heb van mij TA mondwater gehad, wegens pufjes en daardoor gaatjes.

Door haar mondwater is het wel gestopt met de gaatjes, dus het heeft iig bij mij weldegelijk zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:52

Misschien is het voor sommige zinloos... Maar als ik ontstoken tandvlees heb, dan helpt mondwater wel heel goed :o
Snap ook wel dat alles meteen dood is als je even het staan gorgelen met listerine :') Maar helemaal nutteloos is het niet dus, imo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:11

Suzanne F. schreef:
Ik hoor steeds over een tongschraper maar die heb ik nog nooit ergens gezien bij een drogist. Ik probeer mijn tong wel te poetsen maar dan krijg ik van die kokhalsneigingen, is echt heel vervelend. Waar haal ik zo'n tongschraper?

Ik bestel mijn tongschrapers altijd bij www.orabrush.com. Zijn hele fijne schrapers! Veel beter dan die je hier in Nederland kunt krijgen vind ik.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:16

Perio-aid heb ik nu moeten gebruiken :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:28

gabyfedde schreef:
O, dat is wel een interessante dan. Ik duik die literatuur eens in binnenkort (eerst komende week afstuderen op een ander onderwerp).

Heeft een maand of wat terug in een van de artikelen gestaan. Succes met afstuderen! Welk onderwerp heb je gekozen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:31

Listerine heb ik heilig verklaard!
Mijn tandarts raadt mij ook aan om het vooral door te gebruiken. Tandvlees is kerngezond, zelden meer aften (als ik een tijd geen mondwater of ander mondwater gebruik is het altijd weer feest...) en veel minder aanslag.

Tongschrapers liggen gewoon bij de etos en aanverwanten in het schap :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 19:32

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! :j Hier kan ik zeker wat mee en wanneer ik naar de dokter ga, ga ik ook meteen even langs de tandarts voor goed advies :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:35

Lithya schreef:
gabyfedde schreef:

Heeft een maand of wat terug in een van de artikelen gestaan. Succes met afstuderen! Welk onderwerp heb je gekozen?

In een van welke artikelen?
Dank je wel. We hebben een systematic review gedaan met als onderwerp de effectiviteit van speekselsubstituten bij xerostomie.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:59

Oei dat is lastig en veel mensen zullen blij zijn als er wat op gevonden kan worden. Volgens mij is er op dit moment maar een tandpasta voor xerostomie.

Meende in een paroblad, maar het zouden ook handouts van een congres kunnen zijn. Er ligt altijd vanalles door elkaar in de kantine.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:03

vuurneon schreef:
Listerine heb ik heilig verklaard!
Mijn tandarts raadt mij ook aan om het vooral door te gebruiken. Tandvlees is kerngezond, zelden meer aften (als ik een tijd geen mondwater of ander mondwater gebruik is het altijd weer feest...) en veel minder aanslag.

Tongschrapers liggen gewoon bij de etos en aanverwanten in het schap :)

Ik heb ook veel minder last van aften en tandplak sinds ik listerine gebruik. :j ik vind het heerlijk spul. Het hoort er voor mij ook echt bij, het geeft ook zo'n leker fris gevoel in je mond.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:04

Ik gebruik het ook graag.
En waar ik eerst toch bloedend tandvlees had heb ik dat nu nooit meer.
De eerste paar keer vond ik het gebruik ook niet fijn, daarna dus wel. Even wennen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:11

Ik gebruik het ook sinds vorige week. De eerste keer dat ik het gebruikte stonden de tranen in m'n ogen! wat branden haha! Maar nu vind ik het heerlijk om dat even na het tandenpoetsen te doen... Extra fris :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:15

Ik gebruikte het ook toen ik van mijn beugel af was... Heb veel last van ontstoken en opgezet tandvlees, dus ik dacht Listerine is vast goed. Getsiederrie, wat een heet spul!!!! Een week gebruikt, bij de ortho geweest en die zei gewoon dat het niet goed was voor mijn tandvlees en dat ik beter de fluoride spoeling van de apotheek kon gebruiken omdat die niet zo sterk meer. Geen Listerine meer voor mij, baaaahh.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:27

Ik heb die van colgate (zonder alcohol).
Mijn gebit gaat duidelijk een stuk beter sinds ik dat gebruik :j

daarvoor had ik ieder half jaar wel een nieuw gaatje en regelmatig teruggetrokken tandvlees en gevoelige tanden die soms haast los leken te zitten.
Ik gebruik het maar 1x per dag (na het opstaan) en kan niet meer zonder inmiddels :D