totaal geen eetlust meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:18

Ik kan soms een half uur over een bakje yoghurt met appel doen :') Maar ik krijg het in ieder geval wel weg, zonder afkeer van het eten. Het duurt alleen heel lang.
Terwijl ik een boterham soms gewoon echt NIET wegkrijg.

En ik ben sowieso meer een avondeter. Kan de hele dag weinig tot niks eten, om 's avonds bij te vreten. 2 borden avondeten, 4 boterhammen, chips/koekjes. Dan eet ik om het uur me weer vol.
Achja, ben wat dun, maar geen zomer-bikinivrees in ieder geval :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:21

Ja ik ben ook echt een avondeter, zo zat ik vannacht (om 3 uur) al het eetbaars (plakken kaas zonder iets, koude witte bonen in tomaten saus ala middageten van gisteren) te eten en de dag ervoor frieten rond die tijd, ervoor pizza etc.
Ik MOET echt vol zitten voor ik ga slapen, denk dat ik daardoor de rest van de dag ook minder eetlust heb.

Edit: En ik heb nog ondergewicht *stopt met typen en gaat door met friet mayo eten*

unicorn_kiss

Re: totaal geen eetlust meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:00

Waarschijnlijk is je maag gewoon gekrompen en heb je daardoor geen trek. Dat heb ik vaak als ik een paar dagen ziek ben geweest: achteraf moet ik weer leren eten. Het klinkt stom, maar je moet jezelf er een beetje doorheen 'forceren'.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:23

ik heb er de laatste 2 weken ook al last van.. heb dan vandaag en gisteren bijna niks gegeten.. gisteren 3 happen chicken tonight+rijst, en vandaag een halve tosti. ik krijg er ook helemaal niks in..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:47

unicorn_kiss schreef:
Waarschijnlijk is je maag gewoon gekrompen en heb je daardoor geen trek. Dat heb ik vaak als ik een paar dagen ziek ben geweest: achteraf moet ik weer leren eten. Het klinkt stom, maar je moet jezelf er een beetje doorheen 'forceren'.

Dan ga je je tegen eten. Beste is om gewoon veel maar langzaam eten, ik krijg vaak 75% van een tweepersoons schotel naar binnen gewerkt, maar ik zit daarom wél redelijk lang in het restaurant, zo onder het praten lekker door eten...

Zo heb ik nu 24 uur niks gegeten, gewoon geen zin in gehad (rustig maar, als mijn lichaam aangeeft dat het eten wilt krijgt het het :Y) ) en ik weet bijna zeker dat ik het vanavond weer ga inhalen door enorm veel naar binnen te werken waar ik toevallig zin in heb.
Iets wat je zeker niet moet doen is iets eten waar je geen zin in hebt, dan heb je (althans, ik) geen zin meer om erna nog wat te eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:07

Langzaam eten is in principe juist niet handig. Langzaam eten adviseer je juist om af te vallen, daardoor gaat het verzadigingsgevoel steeds sterker spelen.
Advies in deze is om jezelf te dwingen 3x per dag iets te gaan eten. Hoeft niet veel te zijn, enkele happen pap, yoghurt of vla, paar hapjes warm eten, kop gevulde soep, enz. Dit uitbouwen naar 6x per dag en daarna de porties uitbouwen naar gezonde en normale hoeveelheden.

En even in de gaten houden en eventueel naar de arts. Gebrek aan eetlust is nooit een goed teken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:10

24 niks eten, of je nou honger hebt of niet, is gewoon erg slecht voor je lichaam. Je spijsvertering en darmen hebben het nodig, dus gewoon iets kleins eten, desnoods wat aardbeitjes. En eet op vaste tijden. Dat scheelt ook een heleboel.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:56

Ik heb ook zo'n periode gehad, dan leefde ik op 1 dag van een krentenbol en wat yoghurt, en meer kwam er niet in. En 's ochtends al helemaal niet, alles wat ik erin stopte kwam er net zo hard weer uit. Ik ben toen ook naar de dokter geweest, maar ik had een inval dokter, en die zei dat ik waarschijnlijk een eetstoornis had. En dat ik niet te dik was, en niet mocht afvallen blabla...
Ik zat daar echt van ehh ik kán niks eten, niet dat ik het niet wil... Maargoed vervolgens nog een keer gevoeld en geluisterd naar m'n maag maar kwam niks uit. Ik slikte 's ochtends toen vaak dextro omdat ik anders wel licht in m'n hoofd werd, maar ik heb dan ook last van hypoglykemie (dus dat mijn bloedsuiker te laag is)
Dit is ongeveer 3 jaar geleden, en het ging bij mij gewoon langzamerhand beter, elke keer een heel klein beetje. Soms nam ik letterlijk 1 hapje van m'n boterham of 1 hapje yoghurt. Heb nooit geweten wat het geweest is.
Maar ik raad je aan sowieso naar de dokter te gaan, en probeer wel te eten, want nu wordt je maag alleen maar kleiner, en wordt het steeds lastiger om te gaan eten.