Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Ik zie de voordelen t.o.v. een fatsoenlijke tampon nog niet zo eerlijk gezegd
Tja, behalve het vrijen dan misschien
Heb er een paar jaar geleden wel eens aan gedacht, maar ik vind het eigenlijk maar een beetje een goor idee
Vivian__ schreef:En wat als het 'overstroomt'...?

ikkebenhier schreef:pmarena schreef:Ik zie de voordelen t.o.v. een fatsoenlijke tampon nog niet zo eerlijk gezegd
Heb er een paar jaar geleden wel eens aan gedacht, maar ik vind het eigenlijk maar een beetje een goor idee
Ik zou het vooral doen omdat je een softcup minder moet verwisselen dan een tampon.
(met tampon heb ik soms nog wel eens het probleem dat ik doorlek omdat ik niet altijd de kans heb om naar een wc te gaan)

pmarena schreef:Ik zie de voordelen t.o.v. een fatsoenlijke tampon nog niet zo eerlijk gezegd

[/quote]ikkebenhier schreef:Misschien is de softcup dan wel het proberen waard.
De 'keeper' was niet zo een succes de eerste keer...
Vuurneon: normaal als ze juist zijn ingebracht mag je ze niet voelen dacht ik
vuurneon schreef:Ik vind het wel het overwegen waard de mooncuplijkt mij vooral voor de nacht ideaal, niet meer wakker worden om te verschonen.
Had er eerst een vreemd idee bij, maar nu ik dit zo lees denk ik; goh, t lijkt mij handig!
Dinniej schreef:Ik had een fleurcup, echt fijn. (: Het zit goed, kan langer blijven zitten, is schoner en kan nooit doorlekken.
Helaas is de mijne nu te groot omdat ik maar een beetje ongesteld word, maar ik moet nog eens een kleine gaan bestellen.
en vind ze ideaal.dammie1 schreef:Ik heb de meluna cup, http://www.bumaround.nl/webshop/voor-da ... info-.html
Ik gebruik al menstruatiecups sinds het vorige topic uit 2010en vind ze ideaal.
Vooral 's nachts geen last of angst op doorlekken.
En overdag minder verschonen.
Voor de eerste dag, als ik met superplus tampons moet werken, gebruik ik ze niet, maar de rest van de dagen wel. Ik hoef het dan alleen 's avonds te verwisselen, ideaal.
De rand absorbeert niet omdat het plastic is, dus dag twee heb ik nog een inlegkruisje erbij, en dat was het wel.
Je kan er probleemloos mee sporten, zwemmen etc.
En je bespaart nog aardig op maandverband etc ook nog.

dammie1 schreef:Ja. De eerste keer kreeg ik het vacuüm niet verbroken, en begon toen aan het steeltje te trekken. Dat deed Heel Erg Pijn.
Ik ben toen even een kopje thee gaan drinken, en heb het daarna nog een keer geprobeerd.