ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:27

oh niet langer dan 8 uur tampon in houden, dus niet vergeten ofzo, dan kun je de zogenaamde tamponziekte krijgen en da;s dodelijk geloof ik

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:29

@Saskia dat valt ook reuze mee, dat is alleen van toepassing als je geen gezonde baarmoeder of PHwaarde hebt. Mij is het namelijk al eens gebeurt dat ik hem vergeten ben en de dag erna dus ook verzadigd voelde zakken. Daar waren makkelijk 24 uur overheen gegaan. Door een hoop stress stond ik er gewoon niet bij stil, ik heb toen de HA gebeld hiervoor en dat was allemaal niet zo'n probleem. ;)

Overigens zijn die mini's makkelijk binnen een uur of 2 verzadigd. :j Ik heb altijd die extra super dingen van O.B. :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 05-07-13 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:30

saskiakefie schreef:
oh niet langer dan 8 uur tampon in houden, dus niet vergeten ofzo, dan kun je de zogenaamde tamponziekte krijgen en da;s dodelijk geloof ik

Goed dat je waarschuuwd maar ik denk dat je TS alleen maar nog banger maakt hiermee :P Dit valt in de praktijk heel erg mee hoor, alleen voor de hygiene zal je al vaker moeten wisselen, maar ik heb ook weleens uitgeslapen terwijl ik een tampon in had en nog nooit enge ziektes gehad.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:31

oh oke heb ik ook weer geleerd van iemand :+ Gelukkig maar dat het mee valt, let er zelf wel altijd goed op XD

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:32

KimD schreef:
Een tampon komt er ALTIJD uit. Ik had het scenario dat het touwtje afbrak, gelukkig ben ik niet zo'n stresskip en heb gewacht tot die helemaal verzadigd was. (dus 'vol' is) Toen ben ik op mijn hurken gaan zitten en een keertje geperst, en voila daar was ie weer! :D

Normaal doe je hem om de 2 uur wisselen, tenminste ik wegens hygiene maar als zoiets gebeurt maak je geen zorgen, ze komen er vanzelf weer uit. :)

_O- Ik ben in de jaren dat ik tampons gebruik 1 keer vergeten het touwtje buiten te laten hangen, kon hem er met mijn vingers nog aardig gemakkelijk uithalen :+

TS: Kijk eens in de supermarkt naar tampons met inbrenghuls. Vaak zit de tampon dmv de huls al vrij snel op de goede plek. Eventueel kun je hem nog met je vinger verplaatsen zodat hij comfortabel zit.
Met zwemmen wel even het touwtje in je broekje stoppen ipv dat hij ernaast hangt, staat zo banketstaaf namelijk ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:33

Ik zou het ook lekker proberen. Ik zit wel met hetzelfde probleem volgende maand.

maar ook ik vind het doodeng :') Nooit wat anders gebruikt dan maandverband.

Heel stom vraagje maar hoe ver moet hij? :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:34

ik ga voor het eerst in jaren een weekje op vakantie en ja hoor,net ook in die week moet ik ongesteld worden.
Bij mij is het zo hevig dat alleen tampons het niet houden de eerste dagen,
Ik ben naar de dokter gegaan en die heeft me gewoon voor 1 maand de pil gegeven zodat het normaalgezien uitgesteld wordt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:34

amado7 schreef:
Ik zou het ook lekker proberen. Ik zit wel met hetzelfde probleem volgende maand.

maar ook ik vind het doodeng :') Nooit wat anders gebruikt dan maandverband.

Heel stom vraagje maar hoe ver moet hij? :+

Zover als je 'm erin krijgt :))

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:35

Help jongens :')

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:38

als je hem erin doet, moet je zorgen dat de tampon nog een bochtje maakt. Dan zit ie goed en heb je er geen last van! :Y)
maar er zitten ook gebruiksaanwijzingen in de pakjes!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:39

Weetje TS. Je zit jezelf nu gek te maken met "wat als" en "hoe moet dat" en "help ik weet het niet!". Dat is heel normaal hoor, maar haal gewoon eens een doosje. Lees anders rustig wat er op het briefje in het doosje uitgelegd staat en doe het stap voor stap. Je zult merken dat het eigenlijk vanzelf gaat :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:39

Ik hoorde altijd dat je die dingen niet mocht in doen als je niet ongesteld was? Ik ga het zo eens proberen :+

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 13:39

maar een tampon kan toch gaan lekken??
heb sws zwemshorts over mn bikinibroekje, maar wat is dan het verstandigste als je net het water uitkomt??
Laatst bijgewerkt door XAnoukdb op 05-07-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:40

Als je dat er goed in hebt lekt hij niet zomaar denk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:40

amado7 schreef:
Help jongens :')

Ontspannen :) :D
(Geloof dat ik bij de eerste keer tampon een 1,5 uur naar een hoopje watten heb zitten staren :+)

Hij moet zo zitten dat je hem niet echt voelt als je loopt/zit/staat/ligt/zwemt etc

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:42

Ja, lees eerst de verpakking/gebruiksaanwijzing. :P Mijn vriendin had een paar keer een gewone tampon ingedaan maar hij zat telkens niet goed en omdat we bij het zwembad waren, waren ze natuurlijk ook een keer op :')
Dus bij het zwembad nieuwe gekocht maar ze hadden alleen met inbreng huls dus mijn vriendin eerst de verpakking lezen, staat er dat het belangrijk is om met 1 been op de wc te gaan staan. En jahoor, hij zat gelijk goed :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:43

Ik ga het proberen :")

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:44

amado7 schreef:
Ik hoorde altijd dat je die dingen niet mocht in doen als je niet ongesteld was? Ik ga het zo eens proberen :+

Ik zou wachten tot je ongesteld bent hoor! Kwaad kan het niet, maar als hij geen vocht kan opnemen, komt dat er zo moeilijk weer uit, zeker de eerste keer, wat je wel kan doen is na het inbrengen in bad gaan zitten zodat hij zich een beetje kan vullen met water, komt hij er weer makkelijker uit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:45

Ympi schreef:
amado7 schreef:

Ik zou wachten tot je ongesteld bent hoor! Kwaad kan het niet, maar als hij geen vocht kan opnemen, komt dat er zo moeilijk weer uit, zeker de eerste keer, wat je wel kan doen is na het inbrengen in bad gaan zitten zodat hij zich een beetje kan vullen met water, komt hij er weer makkelijker uit.

Half droge tampons eruit halen... Dat voelt echt niet fijn :n

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:46

Ja een tampon kán gaan lekken, maar dan moet er wel hééél wat gebeuren hoor :D
Niet te druk over maken. wanneer je erg ongesteld bent met +/- 4 uur verwisselen (of voor en na het zwemmen) en wanneer je maar heel miniem ongesteld bent, kan je dit ook wel opschoeven naar 6-8 uur. Geen probleem hoor!
En idd, je moet zelf even een makkelijke houding voor je zelf aanleren wanneer het goed wil lukken. 1 been op de WC/bed/stoel kan wel helpen ja.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:46

Met één been op de wc gaan staan? :wow: Zo heb ik het nog nooit gedaan hoor, en in een wchokje van 1 bij 2 ook niet zo comfortabel lijkt me :+

TS, helemaal als je met een short gaat zwemmen kun je het touwtje er gewoon langs laten hangen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:47

Een tampon kan lekken ja, maar maandverband ook!

Tampons zijn over het algemeeen hygienischer en veiliger dan maandverband, zeker qua lekken :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:48

Winged schreef:
Ympi schreef:

Half droge tampons eruit halen... Dat voelt echt niet fijn :n

Vandaar mijn tip :o Al vind ik dat met ouder worden en "alles wat daarbij hoort" wel makkelijker worden hoor!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:49

Als hij lekt zit hij of niet goed of het is niet de goede. Als je maar een beetje ongesteld bent kun je een mini gebruiken als je iets erger vloeit pak je een normaal. ;) Het is echt niet zo moeilijk als je denkt, als je het jezelf makkelijk wilt maken leg je de eerste keer je been op de wasbak en hurkt een beetje door. Op die manier creëer je ruimte daar beneden en dan floep je hem zo op de plek waar hij hoort.

Maak je niet druk joh! Ik heb eens in alle haastigheid een tampon met plastic en al erin geschoven (Jaja af en toe verstrooid :') )! toen ik begon te lopen dacht ik verhip wat schuurt dat raar er zit iets niet goed... :oo En na ongeveer alle posities gewurmd te hebben en mijn vriend minstens 10x had gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was dacht ik oliebol! het plasticje. :o Terug naar de wc, die eruit geperst plasticje eraf en weer terug geduwd. :')

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:50

KimD schreef:
Als hij lekt zit hij of niet goed of het is niet de goede. Als je maar een beetje ongesteld bent kun je een mini gebruiken als je iets erger vloeit pak je een normaal. ;) Het is echt niet zo moeilijk als je denkt, als je het jezelf makkelijk wilt maken leg je de eerste keer je been op de wasbak en hurkt een beetje door. Op die manier creëer je ruimte daar beneden en dan floep je hem zo op de plek waar hij hoort.

Maak je niet druk joh! Ik heb eens in alle haastigheid een tampon met plastic en al erin geschoven (Jaja af en toe verstrooid :') )! toen ik begon te lopen dacht ik verhip wat schuurt dat raar er zit iets niet goed... :oo En na ongeveer alle posities gewurmd te hebben en mijn vriend minstens 10x had gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was dacht ik oliebol! het plasticje. :o Terug naar de wc, die eruit geperst plasticje eraf en weer terug geduwd. :')

Ik ben er zo in alle haastigheid eens in geslaagd er twee in te steken := Merkte dat pas na een uur of zes toen ik ze eruit haalde dat er nog een tweede touwtje kwam :o