Geen ervaring met verstandskiezen, 45 en ze zitten alle vier nog braaf waar ze altijd zaten. Geen neiging tot doorkomen ook. Al schijnen ze zelfs op je 80 e nog spontaan te kunnen doorkomen.
Toevallig afgelopen weken 2 keer bij de kaakchirurg geweest en eens gevraagd hoe het zit met die dingen. Als ze niet doorkomen en geen last geven lekker laten zitten. Komen ze door en heeft de rest van je gebit geen problemen ermee zoals schuiven, scheefstaan en je kunt normaal kauwen. Rustig laten zitten. Alleen bij last moeten ze eruit.
Boompje1985
Geplaatst: 05-07-13 10:21
Ik heb alleen boven verstandskiezen gehad en die zijn doorgekomen op mijn 25ste, ik heb heel veel last gehad van het doorkomen ik had er eigenlijk ook geen ruimte voor.
Nu zijn ze er allebei uit sinds afgelopen maand en het zijn de enigste kiezen die er zonder moeite uitgingen
Maar TS als je last hebt gewoon gaan hoor... ik ben 8 jaar niet geweest door extreme angst en met veel spijt achteraf want ik had nog best wat tanden en kiezen kunnen behouden als ik eerder was gegaan
Vind je je tandarts niet fijn gewoon een andere zoeken ik loop nu bij angst/narcose tandarts en heb veel minder angst.
merel_gomez
Geplaatst: 05-07-13 11:13
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb op mijn 15e Pfeiffer gehad en heb toch moeten banketstaaf als brugman om mijn amandelen erin te houden. Was toendertijd standaard procedure om ze eruit te jassen.
dank jullie wel voor jullie reacties, ik heb nu geen last meer van verstandskies. het schiet al op met het doorkomen van de kies. zoals het er nu uitziet komt hij netjes omhoog en drukt geen kiezen weg. de andere komen ook heel netjes door. ik zal binnenkort een controle afspraak maken om alles maar te laten controleren, eerst pollys maar mee naar duitsland en dan ben ik aan de beurt.