Amaryllis schreef:De combi brufen/paracetamol is een hele normale hoor, bijna algemeen bekend.
Die is wel bekend, maar ik had het over tips als deze:
Scum schreef:Je moet merken mixen, dat versterkt mekaar.
Dat vind ik gevaarlijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geerke schreef:ik gebruik bij rugpijn een combi van paracetamol,codeine,caffeine.
Er staat op dat je er suf van word maar ik ga als een trein.En word er ook nog vrolijk van![]()
Ibuprofen doet bij mij niets.Laatst 400 mg geslikt rug bleef zeer doen.
Het gevaar is inderdaad dat je doordat je niets of minder voelt de boel forceert.
Aan de andere kant als het een spier is die zeer doet,voorkom je met pijnstillers dat hij verkrampt omdat je de pijn niet voelt.
Lay_D schreef:Verootjoo, Mijn advies is ongeacht wat voor medicatie je gebruikt om het eerst met je ha te overleggen.
Wbt oxazepam,het heeft niet op iedereen een suffe uitwerking.
Mij heeft het destijds geholpen om meer te ontspannen,met name de periode naar mijn (hersens)operatie toe, dus ik kan mij ergens indenken dat als mensen het innemen voor het slapen gaan,ontspannen de nacht in gaan en daardoor waarschijnlijk ook wat relaxer de nieuwe dag in gaan.
En voor medicijnen moet je altijd naar een arts, en nooit op een forum medicijnadvies vragen of geven.
... maar goed dat is mijn eigen mening. Er staan al wat opties beschreven waar je al best wat aan kan hebben denk ik? En massage al geprobeerd werkt dat misschien pijn verlichtend? Yoga oefeningen zoeken die je wel kunt doen/uitvoeren kan ook wat meer rust in het lijf geven. Verder zeg ik TS laat het werk naar piep lopen want voor jou zijn er 10 andere werknemers te vinden die zichzelf niet naar de kl*te hoeven te werken.Janneke2 schreef:Twee tips (om het idd via een arts te doen)
Kijk eens op de site van Chronic Pain Coalition - in het nederlandse is er het Instituut Neuropathische pijn te Soest.
(Lees ook: http://www.neuropathie.nu/wie-zijn-wij- ... opsky.html)
Een "basis" protocol tegen pijn, op basis van vitamine, supplement en crème luidt:
Voldoende vitamine D3, tenminste 1000 IE per dag en tijdens de donkere dagen liefst 2000 IE per dag.
Totaal per dag 600-1200 mg van het natuurlijke supplement palmitoylethanolamide (PeaPure); eerste 6 weken 1200 mg per dag
Lokale pijnstillende crème's volgens het protocol dat staat op http://www.stopdepijn.com.
(Soms is helaas zoiets als amitriptyline nodig - maar die sufmaker hoef je niet te slikken, die is er ook als creme!)
(Zowel vitamine D als PEA zijn lichaamseigen stoffen, bedoeld - onder andere - om pijn te stoppen. Bij correct gebruik zijn er "dus" geen bijwerkingen.)
Uiteraard: kom je bij een arts, die weet heeft van dit protocol, kan er gekeken worden naar een persoonlijke aanpassing, etc.
Tip 2: heb je al een TENS geprobeerd...? Dat is een apparaatje. Ik kocht ooit zelf zo'n ding (de aller- aller goedkoopste versie) voor 15 euri. (Okee, het ding was een half jaar later kaduuk, maar ik heb wel eens 15 euro aan iets stommers uitgegeven.)
In overleg met je verzekering kun je mogelijk meteen een duurder, maar uiterst stabiel apparaatje kopen.
Het idee is dat je heel zachtjes, door je huid heen wordt gemasseerd. Het mag een paar uur per dag. Ik kon mijn apparaatje harder en zachter zetten: zachtjes beginnen, en dan telkens iets harder (en dus telkens iets lekkerder/ ontspannenner).
Enne: sterkte met de pijn!!!
Lay_D schreef:Een tip voor een goede pijnstiller heb ik niet voor je maar wat mij heeft geholpen is oxazepam,het neemt de pijn niet weg maar ik kon me daardoor wel beter ontspannen.
Mijn hersenstam werd verdrukt door een cyste (cyste is operatief leeg gemaakt) waardoor veel zenuwen ook beklemd zaten en ik oa constant pijn en uitval had.
Je kan wel duf worden van oxazepam,ik heb dat niet ervaren.
Princesj schreef:Ik kan me erg goed redden op 2x daags 500 Naproxen en 8x daags 2 paracetamol. Je kan er een olifant mee verdoven volgens mij, maar ik kon er toen goed op functioneren.
Inmiddels van de medicatie af en ik leef op een zenuwblokkade. Dat werkt als een tierelier, maar dan moet je wel eerst het hele traject door bij de pijnpoli.

Mi_Amore schreef:Ik ben toch ook wel ergens een beetje verbaasd van de cocktails die hier voorbijgekomen zijn
De reden van dit topic was omdat ik niet binnen de 16h naar de dokter kon gaan en ik wou graag 'iets' halen bij de apotheek dat de pijn verlichtte.
Ik ben uiteindelijk de dag erna om 22h nog naar de dokter geweest die me nu traumeel (homeopatisch) en Diclofenac heeft voorgeschreven.
De pijn is niet weg, maar het scherp randje is weg