Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Delphi schreef:Hoi, ik denk dat je het BRCA-gen bedoelt. Daar kun je je nu al op laten testen. Als blijkt dat jij dit gen hebt heb je inderdaad een hoog risico. Je hoeft dan ter plekke nog niet te beslissen wat je laat doen hoor. Daar kun je nog over nadenken en daarnaast gesprekken voeren over wat de opties zijn en de gevolgen daarvan. Buiten je borsten weg te laten halen, kun je er ook voor kiezen om onder extra controle te komen te staan.
Ik zou er even goed over nadenken en misschien met je HA er over praten. Je kunt je laten testen, maar wat als blijkt dat je het gen hebt? Hoe ga je hiermee om? En anderzijds, trek je het om nog een tijd in die onzekerheid te zitten? Er is ook nog een kans dat je het gen niet hebt.
Ik denk dat je hier niet te licht over na moet denken en er misschien eens goed over moet praten met je moeder en je HA. Maar als je je nu flinke zorgen maakt, is het wellicht toch goed om je te laten testen zodat je weet waar je aan toe bent.

Ik hoefde me toen niet meer te laten testen dus dat was voor mij natuurlijk ook een enorme opluchting.korbakimmy8 schreef:Het is heel lastig dat beeld van me oma eruit te krijgen. En ik weet inderdaad dat de behandelmethode enorm verbeterd is! Maar het blijft moeilijk als er z'n beeld in je hoofd geprint staat. Dan is het heel moeilijk dat beeld te veranderen. Ik mis mijn oma gewoon en dan denk je veel aan dat geprinte beeld.
Sonja schreef:Daar had ik het juist weer heel erg mee als ik die eens doorslikte. Mèn wat werd ik daar beroerd van. Ongesteld zijn was er een pretje bij zeg maar.