Voor iedereen die de afgelopen jaren is afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thorn2006

Re: Voor iedereen die de afgelopen jaren is afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:37

Wat een leuk topic.
En wat zijn veel mensen super goed en knap bezig, dikke duim.

Hier gelukkig alweer een tijdje een gezond gewicht, door ziekte 20 kilo erbij en nu 15 eraf.
En daar ben ik super blij mee.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:56

Bedankt voor de lieve berichtjes, maar daarvoor poste ik hier niet een berichtje hoor.

Alle goede resultaten, hoe groot of klein, die ik voorbij zie komen; ga zo door!
Inderdaad, ook alle te dunne mensen die zijn aangekomen verdienen een pluim!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:02

Eigenlijk verdient iedereen een pluim die zijn/haar doel heeft bereikt of er mee bezig is te bereiken!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:20

Dankjewel, wat lief!
En voor iedereen, groot of klein resultaat: petje af!

Ik was 35 kilo kwijt, ben alleen 3 maanden geleden gestopt met roken en door mijn snoepdrang weer aangekomen, maar daar is er al weer anderhalf van af. Van 105 kom ik af en zit nu op 73,5 en wil door naar 55-60 kilo.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:42

Wat een leuk topic!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:00

Wat een lief topic TS! Ik ben ook erg trots op iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:13

Danku :D Ik ben 2 a 3 jaar geleden 28 kg afgevallen (of nouja, eigenlijk meer... Maar daarna weer behoorlijk wat aangekomen. Dit is wat er permanent af is gebleven)

En nu, na 2 a 3 jaar, zijn we maar weer begonnen aan de volgende 30 kg :+ :D (maar met 10 a 15 zou ik ook heel gelukkig zijn :+ ) Dus hopelijk herhaalt het succes zich :+ :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:14

Dit is een topic waar ik dus echt heel vrolijk van word :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:32

Gelukkig maar, Bhriseis!
Natuurlijk gaat dat lukken, Menino!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:45

Wat lief!! Enne wauw! 61 kilo!! :wow: Dat is een heel mens, knap hoor!!
En voor iedereen die de op de goede weg is; chapeau *D. het zal vast lastig zijn op sommige momenten.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:00

Wat een leuk topic *\o/*
Ik ben ook trots op iedereen die is afgevallen, inclusief mezelf :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:02

Wat leuk! Ik ben (zonder operatie) ruim 100 kilo kwijt :D Van maat 58 naar 36 gegaan.
Ik ben ook trots op iedereen! en voor de mensen die nog moeten beginnen of bezig zijn: you can do it! *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:33

Jij moet zo ongeveer onherkenbaar veranderd zijn Cayenne, ongelooflijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:33

Cayenne schreef:
Wat leuk! Ik ben (zonder operatie) ruim 100 kilo kwijt :D Van maat 58 naar 36 gegaan.
Ik ben ook trots op iedereen! en voor de mensen die nog moeten beginnen of bezig zijn: you can do it! *\o/*

_/-\o_ _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:37

KarinvdM schreef:
Jij moet zo ongeveer onherkenbaar veranderd zijn Cayenne, ongelooflijk!

Ik herken mezelf op oude foto's iig amper :') Maar vind die ook verschrikkelijk om te zien trouwens.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:06

Wow, wat knap Cayenne! Ik hoef geen honderd kilo kwijt, maar wel een kilo of 50-60. Dus ik hoop dat ik net zo veel doorzettingsvermogen heb als mensen die al dat soort aantallen kwijt zijn!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:07

Cayenne schreef:

wauw *\o/* _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:12

Weer wat geleerd. Ga acuut mijn onderschrift aanpassen :j

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:23

Wauw Cayenne!

Ik ben nu zelf 18 kg kwijt sinds maart en heb afgelopen dinsdag een operatie gehad om het gewichtsverlies te bevorderen.. Dat stomme overgewicht was en ben ik helemaal zat en ik zag geen andere uitweg meer. Ik ben nog steeds blij met mijn besluit en ik sta er volledig achter. Tuurlijk had ik het, het liefst helemaal zelfstandig gedaan, maar in de afgelopen jaren is wel gebleken dat het mij niet lukt en ik stond voor de keuze:
- Doorgaan zoals ik nu bezig was, zelfstandig blijven proberen en over tien jaar 50 kg zwaarder zijn en alsnog voor een operatie kiezen (met alle gevolgen van dien..)
- Kiezen voor een operatie en mijn leven terugkrijgen.

Ontzettend knap dat het mensen lukt om zonder operatie zoveel gewicht kwijt te raken en het eraf weten te houden. Neemt niet weg dat ik ook respect heb voor hen die wel voor een operatie gekozen. Die keuze is zeker niet makkelijk en ook zeker geen oplossing. Voor afvallen blijf je kracht en discipline nodig hebben, ook na een operatie..

Voor nu wil ik er nog zo'n 60 kwijt. Dan zit ik op een ideaal gewicht! Maar.. Ik hou ook in mijn hoofd dat, dat misschien helemaal niet haalbaar is. En daarnaast, ik heb geen idee hoe ik eruit zie als ik 90 kg weeg, laat staan minder! Wellicht denk ik bij 75 kg wel dat ik al enorm tevreden ben met hoe ik eruit zie!

Nogmaals, respect
Laatst bijgewerkt door K_im op 01-07-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:26

Wat leuk zeg! Thanks! You've made my day! :)
Ik zit momenteel op -9,5... Moeilijk om te bereiken maar ook om vol te houden.
Er moet minimaal nog 10 kg af...

Petje af voor de rest, of het nou 2 of 61 is, super gedaan! *\o/*

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:54

Cayenne schreef:

WOW _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Diep, diep, diep respect! Knap gedaan! Ik doe het je niet na...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:03

Ten eerst: dank je wel...!! *\o/* *\o/* *\o/*

...en een wat calvinistische opmerking, ergens vind ik dat ik niet heel erg veel lof verdien. ;) Ik heb niet gezwoegd. Het gaat min of meer vanzelf.
Uit nieuwsgierigheid begon ik een half jaar terug met een paar experimenten.
Er waren wat verhalen over 'superfoods' en het verhaal over "paleo.eten".

Nou wist ik al langer, dat tarwe (en speciaal gluten) voor een boel mensen moeiijk te verteren is/zijn, omdat (...houd je vast...) tarwe pas 5000 jaar oud is en onze genen nog lang niet altijd op deze verandering zijn ingesteld.
Als dat waar is - en het IS waar - dan is leven in de 21ste eeuw beslist ingewikkeld!

Ik besloot tot een combi van paleo met eten met superfoods. (En dan nog vegetarier, bijna vegan ook.)
Groot voordeel: die goji bessen, daar zit erg veel eiwit in en ze zijn zeer geschikt als tussendoortje.
(Spoel wel je tanden/mond na afloop, ze zijn erg zuur.)

Wat vervolgens gebeurde, schijnt "normaal" te zijn, maar ik heb me tegelijkertijd enorm verbaasd.

Langzaam, maar zeer zeker val ik af, zonder te hongeren of calorieeen te tellen of af te zien.
En ik ben geen emotie.eter meer. Ik heb een suikerspiegel, die zo stabiel geworden is als een huis.

Oorzaak: koolhydraten. In het stenen tijdperk aten we ook erg weinig koolhydraten, want we deden nauwelijks aan landbouw, we leefden als vissers, jagers en verzamelaars van noten, bessen en af en toe wat dood beest (na lang en hard hollen). (Nou vallen vlees en vis voor mij als vegetarier af, en melk hadden we ook niet tot nauwelijks in het stenen tijdperk.) Vandaar dus, dat eiwitbronnen zoals gojibessen welkom zijn.

Koolhydraten zijn in wezen energiebronnen, voor als je acuut spierkracht gaat leveren. Een ontbijt met fikse granenmuesli, of knackers, of 1 of 2 sneetjes brood - allemaal geven ze een suikerpiek (tenzij je acuut na het ontbijt gaat bewegen).
De echte muesli was trouwens vooral veel fruit en noten, aangevuld met een beetje graan. (Heel anders dan die mierzoete cruesli's die nu populair zijn.)

En het vet van noten, olie en eventueel vette vis is alleen beschadigend voor je gezondheid, als je er veel koolhydraten bij eet.
Ik geef meer geld uit aan fruit - maar bespaar nadrukkelijk op chocolade. (Iets dat ik heerlijk vind, maar de repen blijven nu wekenlang aangebroken in de keuken liggen: mijn suikerspiegel is stabiel, "het hoeft niet meer zo".)
De stand is momenteel -6 "and still counting"...! (En mijn kleren gaan slobberen.)

En voor iedereen die wel zwoegt, misschien 2 tips.
Als je bloedsuikerspiegel niet op orde is, als je dus moeite hebt met maaltijden overslaan, moet je dat eerst aanpakken. (Niet dat het overslaan van maaltijden nou per se de bedoeling is, maar als je niet goed kunt functioneren als je een keertje overslaat, dan is je alvleesklier toe aan wat training.)
Dat doe je, door nuchter te bewegen. In je spieren zit vaak voldoende glycogeen, en de training is, om voor je ontbijt je lichaam te vragen, die glycogeen om te zetten in glucose (bloedsuiker). Zelfs vroege stadia diabetes 2 zijn op deze manier nog omkeerbaar (samen met alfa liponzuur en afvallen). Met een stabiele bloedsuikerspiegel is het allemaal veel makkelijker.

Enne: ook niet onbelangrijk om te weten: je lichaam KAN alleen vet verbranden, als je als mens voldoende zink, carnitine, vitamine B complex, magnesium en ijzer aan boord hebt (plus: graag dus actieve spieren!).
Soms is nuchter bewegen dus simpelweg niet genoeg. Dus misschien is ''het geheim van slanke mensen'' wel, dat ze deze stoffen in voldoende mate "aan boord" hebben...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:18

Wat lief, en bedankt! :D (20kg kwijt)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:24

Janneke2: het is idd populaire informatie, echter ligt de realiteit veel genuanceerder en daarbij ook complexer ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:40

@phormicola

Ja: ik ben in eerste instantie afgegaan op "populaire" info, dat klopt. ("Hoe zit dat met de superfoods, met dat eten zoals in het stenen tijdperk"?) En geen enkele ''inwoner'' van het stenen tijdperk at als ik, dat geloof ik grif.

Maar de info, dat een lichaam alleen vet kan verbranden, als er voldoende zink, carnitine, vitamine B complex, magnesium en ijzer aanwezig is, is jammer genoeg niet algemeen toegankelijk (terwijl ik het wel erg belangrijk vind).

Verder vertel ik hier vooral mijn eigen ervaring "met de populaire info" - aangevuld met dus wat verdere diepgang - en ik vind het wel apart, om over mijn ervaring te lezen dat "de realiteit veel genuanceerder en daarbij ook complexer" zou zijn.
(Dat er individuele verschillen zijn, geloof ik grif. Maar mijn ervaring hoort wel degelijk bij de complexe en genuaceerde wereklijkheid O:) .)