Knakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Re: Knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:34

Of het heel slecht is weet ik niet, maar gezond zal het wel niet zijn. En al helemaal niet als je zegd dat je niet normaal op twee benen kunt staan.
Ik zou inderdaad naar een psycholoog gaan, want je moet er wel mee stoppen. Als je echt zoveel knakt kan het ook schadelijk worden.
Ik had vroeger ook een tic, altijd met 1 been zitten te 'trillen'. Uiteindelijk kon ik er niet meer mee stoppen, en zat ik altijd met 1 been te trillen wanneer ik stil zat. Niet echt fijn, en ook heel erg zenuwverwekkend voor mijn omgeving :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:17

Oh nou hier meld zich er nog eentje, ik knak zo ongeveer alles wat er te knakken valt en ik kan er niet vanaf komen :')
Vingers, rechter schouder, nek, rug, vreselijk _O-

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:20

Adindaa schreef:
Oh nou hier meld zich er nog eentje, ik knak zo ongeveer alles wat er te knakken valt en ik kan er niet vanaf komen :')
Vingers, rechter schouder, nek, rug, vreselijk _O-

Hier precies het zelfde, en kan er ook niet vanaf ..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:26

Nee precies, en als ik het dan niet knak gaat het na een tijdje zo'n pijn doen of vast zitten dat ik wel moét knakken

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:27

Adindaa schreef:
Nee precies, en als ik het dan niet knak gaat het na een tijdje zo'n pijn doen of vast zitten dat ik wel moét knakken

Klopt, het voelt dan zo en dan kraakt het en dan is het weer los :') maar het is wel erg vervelend af en toe ..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:29

*steekt vinger op*
Hier nog iemand en ik probeer mezelf het af te leren het expres te doen. Het gaat nu zodanig ver dat ik mijn nagel in mn vel zet als ik iets expres knak :')
Bij mij zijn het voornamelijk mijn vingers en knieën die ik expres knak, de rest gaat gewoon uit zichzelf!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:31

Ik knakte vroeger altijd heel veel met mijn enkels. Ik ben hier heel bewust o gaan letten, zodat ik het minder vaak ging doen. Zo ben ik er zelf van af gekomen. Je moet je bewust zijn van het probleem en gedisciplineerd genoeg zijn om tegen jezelf te zeggen dat je het deze keer niet mag doen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:32

Iejoorr schreef:
*steekt vinger op*
Hier nog iemand en ik probeer mezelf het af te leren het expres te doen. Het gaat nu zodanig ver dat ik mijn nagel in mn vel zet als ik iets expres knak :')
Bij mij zijn het voornamelijk mijn vingers en knieën die ik expres knak, de rest gaat gewoon uit zichzelf!

Haha, dat deed ik met nagel bijten :+
Ik vind m'n vingers niet eens zo erg, verveling en jaa dat doe ik al bijna 5 a 6 jaar.
De rest erger ik me aan haha

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:32

Dieselpaard schreef:
Ik knakte vroeger altijd heel veel met mijn enkels. Ik ben hier heel bewust o gaan letten, zodat ik het minder vaak ging doen. Zo ben ik er zelf van af gekomen. Je moet je bewust zijn van het probleem en gedisciplineerd genoeg zijn om tegen jezelf te zeggen dat je het deze keer niet mag doen.

Bij mij is het probleem juist, ik denk er veel aan. Dan ga ik knakken.. Zoals vandaag dit topic geopend en knak veel meer als normaal. Juist als ik er op let doe ik het des te meer

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:33

En juist op die momenten moet je tegen jezelf zeggen dat het dus niet meer mag....Ga bezig met iets anders, waardoor je gedachten ervan afgehaald worden.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:34

Bij mij is het probleem dat het maar 2 vingers zijn en als ik die buig hoor ik ze al kraken, dit is dus sinds ik ze knak. Netals mn knieën, sinds ik ze knap kraken ze, vandaar dat ik het af wil leren :=

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:35

Dieselpaard schreef:
En juist op die momenten moet je tegen jezelf zeggen dat het dus niet meer mag....Ga bezig met iets anders, waardoor je gedachten ervan afgehaald worden.

Ja daar heb je gelijk in... Alleen als ik zeg maar aan het knakken denk of er iets over typ dan doe ik het.. En juist hoe meer ik er aan denk hoe meer ik het doe. En dat stoppen lukt niet want 5 minuten later doe ik het alweer automatisch..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:58

Ibbel schreef:
Vaak laten knakken geeft in principe geen schade aan je gewricht, maar maakt wel je pezen en banden slapper, waardoor je jezelf idd hypermobiel kunt maken, en in extreme gevallen je gewrichten uit de kom kunt trekken.

Je draait de volgorde om. Hypermobiliteit is in 100% van de gevallen een aangeboren bindweefselaandoening, waardoor banden en pezen te slap zijn, en dus de gewrichten te beweeglijk zijn. Juist door dat beweeglijke, komt het knakken vaker voor.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:08

Hier nog iemand die van alles knakt;
Rug, vingers, nek, tenen..
Soms heb ik niet door dat ik dat doe, het gaat inderdaad gewoon automatisch..
Heb ook wel momenten dat ik het zo paar dagen niet doe..
Maar het klopt, het is slecht.. Maar als het vast zit; zoals bij je knie is het wel fijn..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:13

Het bewust knakken doe ik weinig. Eigenlijk alleen savonds mn heupen. Dan lijkt het vast te zitten, kani k mn benen niet goed optrekken en met knakken is het weer "soepel".
Verder wel onbewust/onbedoeld knakken. Met eten bijvoorbeeld. Als ik een te grote hap neem of een te grote kauw beweging maak dan knakken mn kaken.

Verder onbedoeld knakken als ik opsta. Niet prettig en pijnlijk. Als ik opsta knakt mn knie soms en dan zak ik er een soort van doorheen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:15

Mensen stop met knakken :') het is zo verschrikkelijk onsmakelijk voor je mede mens, vind ik dan. Als emmy naast me op school zit krijgt ze altijd een mep als ze het doet (ja harde aanpak :') )