Melk slecht voor je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:07

Ach, die ene beker melk op een dag. IK zou het er persoonlijk wel inlaten. Je eet immers geen rauwe botten voor je dagelijkse calcium behoefte, of wel?

Maar als je een vette huid hebt, kijk eens verder naar je eetpatroon ;) Dat heb ik ook gedaan en ben nu van puistenkop, naar bijna puistloos gegaan. En een puistje houd je op zijn tijd toch wel ... Lang leve de schommelende hormoonhuishouding bij de vrouw.

verootjoo

BalouArera schreef:
cynthia5 schreef:
Ik ga mee met ibbel, mijn moeder zegt altijd; er is geen enkel dier dat na afspenen nog melk drinkt,alleen de mens. Het is ons gewoon aangeleerd het te gaan drinken maar we hebben het niet nodig

Maar wat drink je dan, alleen nog maar water? Want dieren drinken ook alleen maar water....

Ik drink vrijwel alleen water en thee, de rest is echt rotzooi :=

Of melk slecht is weet ik niet precies.

Ojajoh schreef:
Ibbel schreef:

Klopt. Maar daarvan wordt ook niet beweerd dat het onmisbaar is en zo goed voor je zou zijn.

Maar je gebruikt het omdat je het lekker vindt net als zoveel producten

Ik hoor vaak melk is heel slecht
Nou dan had ik al kapot moeten zijn
Vroeger dronk ik 14 liter per week.....en dat 8 jaar lang

Ik ben door het volgen van een dieet gestopt met melk engen daar totaal geen verandering van ondervonden....
Ik drink dus nu ook gewoon weer melk
Wel drink ik liever geitenmelk dan koeienmelk

Dit is natuurlijk een kulargument... En worden ook mensen 80 die een pakje per dag roken, maar dat betekent ook niet dat het gezond voor je is.

Tabaluga12

Dan is uiteindelijk toch heeeeeeeeeel veel slecht voor een mens? Wat is dan het criterium voor slecht?

Over een paar jaar pas, dan wachten we nog maar even met dit topic ;) |Ben je met onderzoeken over melk bezig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:08

Ts: kijk eens naar al je voeding en leefpatroon; het hoeft niet perse aan de melk te liggen, maar kan meerdere oorzaken hebben.

Melk is alleen slecht voor je als je er niet tegen kan (om het maar lekker vaag te houden :D)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-06-13 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:09

BalouArera schreef:
cynthia5 schreef:
Ik ga mee met ibbel, mijn moeder zegt altijd; er is geen enkel dier dat na afspenen nog melk drinkt,alleen de mens. Het is ons gewoon aangeleerd het te gaan drinken maar we hebben het niet nodig

Maar wat drink je dan, alleen nog maar water? Want dieren drinken ook alleen maar water....

Dat zeg ik niet, maar je hebt eigenlijk niks anders nodig. Waarom zou een dier anders stoppen met melk drinken na een bepaalde tijd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:09

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:
Ik kan in ieder geval geen melk verdragen, want ik krijg er ontzettend veel slijmvorming door, waardoor ik moet hoesten en het erg benauwd heb. Ik drink dus alleen maar thee of water. Overigens kan ik melkproducten als boter of yoghurt (magere) wel verdragen. Met volle yoghurt/vla gaat het weer mis.

Maar dat komt meer door je longziekte dan melk ansich. Had je geen longprobleem, was de kans klein dat je er slijmvorming van kreeg.

Klopt niet, het slijm wat je krijgt van melkproducten komt niet uit je longen maar het slijmvlies verdikt bij sommigen. Meerdere mensen hebben er last van en dat is niet in relatie met een longprobleem.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:10

Misschien omdat het dan niet meer bij de uier komt?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:11

Nicole schreef:
Hij zegt tegen mij dat ik moet stoppen met melk drinken (half volle melk) en daardoor mijn huid
flink van op zou knappen

Toevallig was er vorige week een programa op tv waarbij ze zeiden dat je huid een "hormonenkwestie" is van jezelf en niet opknapt door bepaalde voedingsmiddelen te laten staan als je een gewoon gezond voedingspatroon hebt... In mijn familie komt zware acne voor, en artsen/dermatologen hebben ook nog nooit richting voeding gewezen! Maar goed er zijn ook genoeg succesverhalen die het tegendeel bewijzen!

In melk zit trouwens wel calcium en dat is wel weer een nuttig bestanddeel...

Tsjah het is een persoonlijke afweging die je moet maken... Er werd hiervoor al gezegt probeer het eens een aantal weken uit. Dat vind ik op zich wel een goede :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 17:11

BalouArera schreef:
cynthia5 schreef:

Ik drink idd naast die ene mok per dag melk alleen maar water :) zo 1 keer per maand misschien een blikje spirit maar meer niet :)

Iedereen bedankt *gaat verder lezen*

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:11

Volgens http://www.voedselzandloper.com/index.html is melk niet goed voor je

Dit heeft te maken met het proces wat wij in NL doen voor de melk in de schappen staan meen ik...
Ze hebben ook een hele logische uitleg over dat er veel allergieen en exceem ontstaan tov bv afrika, waar geen of minder of weinig "bewerkte" melk wordt gedronken...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:12

Wendy1978 schreef:

Dit heeft te maken met het proces wat wij in NL doen voor de melk in de schappen staan meen ik...
Ze hebben ook een hele logische uitleg over dat er veel allergieen en exceem ontstaan tov bv afrika, waar geen of minder of weinig "bewerkte" melk wordt gedronken...

Dus, mocht je een koe in de tuin hebben en deze melken voor je ontbijtglaasje is het wel oke?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:13

Ook kraanwater is dan slecht voor je,
Bij de waterzuivering kunnen ze (vrouwen) hormonen niet uit het water krijgen..
Ik drink elke dag 2 bekertjes melk op t werk :) (handig gratis melk) en ik vind het heerlijk
's ochtends drink ik altijd drinkyoghurt :)

Zo zijn veel meer dingen slecht voor je, maar alles met mate dan hoeft het niet per definitie slecht te zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:13

cynthia5 schreef:
Dat zeg ik niet, maar je hebt eigenlijk niks anders nodig. Waarom zou een dier anders stoppen met melk drinken na een bepaalde tijd?

Een dier stopt met melkdrinken omdat dieren altijd lactose-intolerant worden na verloop van tijd. Dat is in feite het natuurlijke afspeenproces. Ze verdragen geen melk meer en stoppen dat uiteraard met melk drinken. Daarom moet je volwassen katten of egeltjes in de tuin ook geen melk geven. Daar kunnen ze niet tegen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:14

verootjoo schreef:
Klopt niet, het slijm wat je krijgt van melkproducten komt niet uit je longen maar het slijmvlies verdikt bij sommigen. Meerdere mensen hebben er last van en dat is niet in relatie met een longprobleem.

Ook niet en ook ik zat fout;
Er is helemaal geen verband gevonden tussen slijmvorming bij melk. De melk voelt als een slijmlaag, maar is melkafzetting.
http://www.frieslandcampinainstituut.nl ... rming.aspx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:15

Ibbel schreef:
Tja, biologisch gezien slaat het nergens op dat een dier na het afspenen nog melk drinkt. En dan ook nog van een ander dier. Denk daar maar eens over na ;)

Idd, kwam deze vandaag toevallig tegen op Facebook :P

Afbeelding

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:16

xSlvna schreef:
Dus, mocht je een koe in de tuin hebben en deze melken voor je ontbijtglaasje is het wel oke?

Hier moest ik wel even om lachen :D
Mijn vriend drinkt trouwens veel volle melk (echte koemelk) en die heeft helemaal geen last van pukkels/puistjes :7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:16

vuurneon schreef:
verootjoo schreef:

Er is helemaal geen verband gevonden tussen slijmvorming bij melk. De melk voelt als een slijmlaag, maar is melkafzetting.

Nou ja, hoe het ook zit, ik heb er in ieder geval wel degelijk last van :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:18

vuurneon schreef:
verootjoo schreef:

Aah, ja precies dat is het. Ik werk nl op eenn longrevalidatieafdeling. De dietiste hier legde het idd zo uit maar ik heb het verkeerd onthouden :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:18

Melk is niet goed voor je. Lactose intolerantie komt vooral voor in Europa en Amerika in Afrika, China, Japan nauwelijks omdat ze het daar niet in zulke hoeveelheden drinken als wij. Ik denk zuivel is bedoeld voor zuigelingen en niet voor volwassenen. Calcium kan je ook genoeg uit groenten halen. Omdat er veel aan verdiend word zal er nooit gezegd worden stop met het gebruiken van zuivelprodukten. Lees op internet eens over de vraag en trek daar gewoon je eigen conclusie uit of je het gebruikt of niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:19

LhinnOlijf schreef:
IK zou het er persoonlijk wel inlaten. Je eet immers geen rauwe botten voor je dagelijkse calcium behoefte, of wel?

Dat doen koeien en paarden ook niet...Er zijn meer bronnen van calcium dan alleen botten of melk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:19

Rianneke schreef:
xSlvna schreef:

Hier moest ik wel even om lachen :D
Mijn vriend drinkt trouwens veel volle melk (echte koemelk) en die heeft helemaal geen last van pukkels/puistjes :7

Het was een serieuze vraag :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:20

De meningen lopen heirover nogal ver uiteen, zoals je misschien gemerkt hebt. Je hebt steeds meer tegenstanders, maar ook mensen die zeggen dat het niet zoveel uit maakt.

Maargoed, aangezien je een vrij concreet probleem hebt en het niet gaat over je algehele gezondheid.... Lijkt het me het makkelijkste om gewoon uit te proberen wat het voor jou doet, als je een tijdje stopt met melk drinken. :P ....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:20

corientjuhh schreef:
Ook kraanwater is dan slecht voor je,
Bij de waterzuivering kunnen ze (vrouwen) hormonen niet uit het water krijgen..

Daarom bestaan er ook filters die je op je kraan of waterflesje kan zetten. Geen idee of het wat doet, maar ze bestaan.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:21

Ik ben verslaafd aan melk en melkproducten!
Maar...... melk maakt dik. Melk is idd slecht voor een vette huid. Ik ben colitis ulcarosa patient9chronische darmontsteking) en mag alles eten en drinken behalve....MELK!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:22

Wendy1978 schreef:

Begrijp ik het goed dat je van melk exceem kan krijgen?