Shirley schreef:
Oh god
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jaime_andrea schreef:kinderen NEEM je niet die krijg je..
jamejozie schreef:jaime_andrea schreef:kinderen NEEM je niet die krijg je..
+1 kinderen zijn een kado een geschenk, want het is lang niet iedeen gegunt, dat terzijde
Wat kan je er aandoen, andere prioriteiten opzoeken, hier kriebels voor een 2e, maar is nu finc. Niet haalbaar ( vl loopt in en uit de ww, nu iig tot dec werk) dit neemt de kriebels niet weg, maar de 4 jarige onbeleerde tinker wel, door nu daar me tijd en aandacht in te steken en het besef, zwanger kan ik niet verder met een pasbeleerd paard, risico is mij te groot... Hoop dat je snapt wat ik bedoel, probeer van andere dingen te genieten die straks met kinderen niet meer kunnen, reizen, uitgaan etc etc, het kan l met kinderen maar is gewoon anders... ( ik zie je niet met kinderen een zuipvakantie op ibiza hebben bijv)
vuurneon schreef:Urielle schreef:Of alles bedenken wat je niet meer kunt met een dreumes en peuter, dat werkt ook!
Mijn zus die kinderen kreeg, was voor mij echt eenmoment . Ik viel hard van die roze wolk af haha. Uitscheuren, hechtingen, ontstekingen op plekken waar je het niet wil én gebroken nachten
![]()
Ze kwamen ook regelmatig logeren en eerlijk? Ik vond het een week al hartstikke zwaar om 's nachts een Bed te moeten verschonen van kind 1, kindje 2 te moeten voedden, troosten van nummer 3 en dan voor de wekker ook weer op zijn omdat ze vroeg wakker waren. Mijzelf klaarmaken, studeren, werken pffff en o ja, die kinderen willen ook nog eten, drinken... Sh*t daar knoeit er weer 1 ...
De eierstokken waren op slag stil haha, een glimp in het leven mét kinderen. 1 ding is zeker, je kan niet meer terug!
hier mag ook altijd elk kind komen logeren of spelen, geen enkel probleem. 
vuurneon schreef:Mijn zus die kinderen kreeg, was voor mij echt eenmoment . Ik viel hard van die roze wolk af haha. Uitscheuren, hechtingen, ontstekingen op plekken waar je het niet wil én gebroken nachten
![]()
Ze kwamen ook regelmatig logeren en eerlijk? Ik vond het een week al hartstikke zwaar om 's nachts een Bed te moeten verschonen van kind 1, kindje 2 te moeten voedden, troosten van nummer 3 en dan voor de wekker ook weer op zijn omdat ze vroeg wakker waren. Mijzelf klaarmaken, studeren, werken pffff en o ja, die kinderen willen ook nog eten, drinken... Sh*t daar knoeit er weer 1 ...
De eierstokken waren op slag stil haha, een glimp in het leven mét kinderen. 1 ding is zeker, je kan niet meer terug!
). Ik ging vroeger op locatie lessen, met beeb ging dat nog wel, met een beweeglijke dreumes of peuter dus echt niet. Ik wil graag in de winter naar een stal met binnenbak maar waar laat ik daar mijn kind(eren). Straks 8 weken zomervakantie, 3 kinderen nonstop thuis, dus 8 weken is paardrijden/huishouden/iets voor jezelf doen een crime tenzij je ze uit logeren stuurt. O ja, in de vakanties boodschappen doen, aaarrrggghhh! Gewoon ook hele simpele dingen, een uur in een heet bad liggen om te relaxen zonder storingen no way, mijn beide dochters jatten mijn make up en sieraden steeds uit de kasten, voor kinderbedtijd iets op tv zitten kijken of in het weekend een DVD huren en overdag kijken die niet van Disney is
, altijd rekening houden met de schooltijden, problemen op je werk krijgen omdat je kind voor de tigste keer dat najaar ziek is en niet naar de opvang mag, de inhoud van je vakanties en uitstappen aanpassen, niet die Italiaanse witlederen designbank kopen omdat je kind daar misschien met stift op los gaat of dat leuke salontafeltje met die enge poten en hoeken waar je kind op kan vallen, op maandagmiddag na school turnles, op woensdag tekenschool, op zaterdag paardrijles en dan op dinsdag een kind uit spelen en op vrijdag weer schoolvriendjes bij jou over de vloer...
jamejozie schreef:Logeetjes is toch heeeeeeel wat anders als eigen kinderen, 2 a 3 gebroken nachten is heel wat anders als wekenlang ( heb wallen tot op me knien)
Ts zuipvakantie is een voorbeeld hoor haha, ik was ook niet zo, maar denk aan sparen voor een wereldreis ( van camping naar camping) of ehhh thja ik kan niet op geode voorbeelden noemen, maar andere hobbys afleidingen etc, voordat een gezinwens een obsessie wordt van ohhh daar leef ik naar toe en meer bestaat niet int leven, want dan kan je van een koude kermis thuiskomen

jamejozie schreef:jaime_andrea schreef:kinderen NEEM je niet die krijg je..
+1 kinderen zijn een kado een geschenk, want het is lang niet iedeen gegunt, dat terzijde
Wat kan je er aandoen, andere prioriteiten opzoeken, hier kriebels voor een 2e, maar is nu finc. Niet haalbaar ( vl loopt in en uit de ww, nu iig tot dec werk) dit neemt de kriebels niet weg, maar de 4 jarige onbeleerde tinker wel, door nu daar me tijd en aandacht in te steken en het besef, zwanger kan ik niet verder met een pasbeleerd paard, risico is mij te groot... Hoop dat je snapt wat ik bedoel, probeer van andere dingen te genieten die straks met kinderen niet meer kunnen, reizen, uitgaan etc etc, het kan l met kinderen maar is gewoon anders... ( ik zie je niet met kinderen een zuipvakantie op ibiza hebben bijv)
(stelt vriendlief ook wel op prijs, we zijn vandaag 11 maand samen
)
__Marije__ schreef:En dan? Dan ben je afgestudeerd, dan heb je toch nog precies hetzelfde probleem? Ja dan kun je met zwangerschapsverlof... maar dat kan toch ook tijdens je studie?
(besides, "kan niet tijdens studie" is ongeveer de enige reden dat ik mn eierstokken in bedwang kan houden, dus laat mij die reden...)