Nesteldrang en kinderkriebels... Hoe ga ik dit tegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:53

Shirley schreef:
Helpt dit misschien een beetje :(:) ? [ Afbeelding ]

Oh god _O-

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:53

jaime_andrea schreef:
kinderen NEEM je niet die krijg je..

+1 kinderen zijn een kado een geschenk, want het is lang niet iedeen gegunt, dat terzijde

Wat kan je er aandoen, andere prioriteiten opzoeken, hier kriebels voor een 2e, maar is nu finc. Niet haalbaar ( vl loopt in en uit de ww, nu iig tot dec werk) dit neemt de kriebels niet weg, maar de 4 jarige onbeleerde tinker wel, door nu daar me tijd en aandacht in te steken en het besef, zwanger kan ik niet verder met een pasbeleerd paard, risico is mij te groot... Hoop dat je snapt wat ik bedoel, probeer van andere dingen te genieten die straks met kinderen niet meer kunnen, reizen, uitgaan etc etc, het kan l met kinderen maar is gewoon anders... ( ik zie je niet met kinderen een zuipvakantie op ibiza hebben bijv)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:55

jamejozie schreef:
jaime_andrea schreef:

+1 kinderen zijn een kado een geschenk, want het is lang niet iedeen gegunt, dat terzijde

Wat kan je er aandoen, andere prioriteiten opzoeken, hier kriebels voor een 2e, maar is nu finc. Niet haalbaar ( vl loopt in en uit de ww, nu iig tot dec werk) dit neemt de kriebels niet weg, maar de 4 jarige onbeleerde tinker wel, door nu daar me tijd en aandacht in te steken en het besef, zwanger kan ik niet verder met een pasbeleerd paard, risico is mij te groot... Hoop dat je snapt wat ik bedoel, probeer van andere dingen te genieten die straks met kinderen niet meer kunnen, reizen, uitgaan etc etc, het kan l met kinderen maar is gewoon anders... ( ik zie je niet met kinderen een zuipvakantie op ibiza hebben bijv)

Ja dat is inderdaad wel te snappen. Maarja, ik ben zoiezo niet het persoon dat een zuipvakantie op Ibiza zou willen hebben... Eerder in een tentje op de camping... Ik woon nu thuis met mijn ouders en 2 zusjes en een broertje, dus ben gewend om altijd mensen om me heen te hebben en dingen met het hele gezin te doen, dat is vooral mijn ding, ooit mijn eigen gezinnetje mogen hebben :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:00

vuurneon schreef:
Urielle schreef:
Of alles bedenken wat je niet meer kunt met een dreumes en peuter, dat werkt ook!

Mijn zus die kinderen kreeg, was voor mij echt een -O- moment . Ik viel hard van die roze wolk af haha. Uitscheuren, hechtingen, ontstekingen op plekken waar je het niet wil én gebroken nachten *\o/*
Ze kwamen ook regelmatig logeren en eerlijk? Ik vond het een week al hartstikke zwaar om 's nachts een Bed te moeten verschonen van kind 1, kindje 2 te moeten voedden, troosten van nummer 3 en dan voor de wekker ook weer op zijn omdat ze vroeg wakker waren. Mijzelf klaarmaken, studeren, werken pffff en o ja, die kinderen willen ook nog eten, drinken... Sh*t daar knoeit er weer 1 ...
De eierstokken waren op slag stil haha, een glimp in het leven mét kinderen. 1 ding is zeker, je kan niet meer terug!

Dit herken ik dus echt niet. Ik heb ook enorme kinderkriebels en vind logeetjes geweldig. Scheelt me niks als ik err 'snachts uitmoet. Vind het heerlijk om voor kindjes te zorgen en kan niet wachten tot we ze van onszelf hebben :+: hier mag ook altijd elk kind komen logeren of spelen, geen enkel probleem. :D

Dus TS ik snap dat je niet zo snel genezen bent, fijn dat je iig reeel denkt ipv er zomaar aan te beginnen. Wij vrouwen hebben het niet makkelijk met onze biologische klok (wekker!) en de hormonen :Y)

jamejozie

Re: Nesteldrang en kinderkriebels... Hoe ga ik dit tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:09

Logeetjes is toch heeeeeeel wat anders als eigen kinderen, 2 a 3 gebroken nachten is heel wat anders als wekenlang ( heb wallen tot op me knien)

Ts zuipvakantie is een voorbeeld hoor haha, ik was ook niet zo, maar denk aan sparen voor een wereldreis ( van camping naar camping) of ehhh thja ik kan niet op geode voorbeelden noemen, maar andere hobbys afleidingen etc, voordat een gezinwens een obsessie wordt van ohhh daar leef ik naar toe en meer bestaat niet int leven, want dan kan je van een koude kermis thuiskomen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:15

vuurneon schreef:
Mijn zus die kinderen kreeg, was voor mij echt een -O- moment . Ik viel hard van die roze wolk af haha. Uitscheuren, hechtingen, ontstekingen op plekken waar je het niet wil én gebroken nachten *\o/*
Ze kwamen ook regelmatig logeren en eerlijk? Ik vond het een week al hartstikke zwaar om 's nachts een Bed te moeten verschonen van kind 1, kindje 2 te moeten voedden, troosten van nummer 3 en dan voor de wekker ook weer op zijn omdat ze vroeg wakker waren. Mijzelf klaarmaken, studeren, werken pffff en o ja, die kinderen willen ook nog eten, drinken... Sh*t daar knoeit er weer 1 ...
De eierstokken waren op slag stil haha, een glimp in het leven mét kinderen. 1 ding is zeker, je kan niet meer terug!

Die babytijd vind ik steeds nog wel meevallen zelf.
Maar wat ik wel heel erg mis, is dat het veel moeilijker is om echt dingen voor mezelf te doen. Ik kan niet zomaar even in het weekend op concours, want ik moet oppas hebben. Ik kan niet op buitenrit, een kind kun je niet alleen thuis laten of in de auto. Ik rij wel (paarden aan huis) terwijl mijn beeb in de box is, maar de leeftijd dat hij dat niet meer wil is ook niet meer veraf en als hij uit de box is, kruipt hij overal naartoe, laadt kasten uit, vindt stekkerdozen mega-interessant, trekt bekers drinken van tafel zo over zich heen (rustig Bokken is er dus ook niet bij :+ ). Ik ging vroeger op locatie lessen, met beeb ging dat nog wel, met een beweeglijke dreumes of peuter dus echt niet. Ik wil graag in de winter naar een stal met binnenbak maar waar laat ik daar mijn kind(eren). Straks 8 weken zomervakantie, 3 kinderen nonstop thuis, dus 8 weken is paardrijden/huishouden/iets voor jezelf doen een crime tenzij je ze uit logeren stuurt. O ja, in de vakanties boodschappen doen, aaarrrggghhh! Gewoon ook hele simpele dingen, een uur in een heet bad liggen om te relaxen zonder storingen no way, mijn beide dochters jatten mijn make up en sieraden steeds uit de kasten, voor kinderbedtijd iets op tv zitten kijken of in het weekend een DVD huren en overdag kijken die niet van Disney is :+ , altijd rekening houden met de schooltijden, problemen op je werk krijgen omdat je kind voor de tigste keer dat najaar ziek is en niet naar de opvang mag, de inhoud van je vakanties en uitstappen aanpassen, niet die Italiaanse witlederen designbank kopen omdat je kind daar misschien met stift op los gaat of dat leuke salontafeltje met die enge poten en hoeken waar je kind op kan vallen, op maandagmiddag na school turnles, op woensdag tekenschool, op zaterdag paardrijles en dan op dinsdag een kind uit spelen en op vrijdag weer schoolvriendjes bij jou over de vloer...
Het is uiteraard ook heel leuk, anders had ik er geen drie, en ik hou zielsveel van ze, maar je hele leven moet je wel grondig aanpassen.
Dus geniet van je vrijheid nu hij er nog is :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:15

jamejozie schreef:
Logeetjes is toch heeeeeeel wat anders als eigen kinderen, 2 a 3 gebroken nachten is heel wat anders als wekenlang ( heb wallen tot op me knien)

Ts zuipvakantie is een voorbeeld hoor haha, ik was ook niet zo, maar denk aan sparen voor een wereldreis ( van camping naar camping) of ehhh thja ik kan niet op geode voorbeelden noemen, maar andere hobbys afleidingen etc, voordat een gezinwens een obsessie wordt van ohhh daar leef ik naar toe en meer bestaat niet int leven, want dan kan je van een koude kermis thuiskomen

Oh nee zo heftig is het ook weer niet gelukkig, heb mn paarden gebeuren, de band, andere hobby's :j
Maar ik kijk wel gewoon naar die tijd uit dat alles op een rijtje is en ik er allemaal aan kan gaan beginnen :)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:16

jamejozie schreef:
jaime_andrea schreef:

ook dingen zoals uitgaan of vakantie hoeft niet te wijken...ik ben een alleenstaande moeder,bewuste keuze overigens, en geniet al 7 jaar van een heerlijke meid en wij gaan samen gewoon op vakantie. Ze was 6 wkn oud en toen gingen we al naar het buitenland en met 7 maanden had ze dr 1ste vliegreis er al op zitten.
Nu hebben we samen een paardje en zij dr pony en genieten we van het leven en kunnen we heerlijk uren tutten met de paarden of lekker een rondje naar buiten,ach tuurlijk is het hier en daar je leven of je dag besteding anders in te delen dan wanneer je geen kind hebt maar ik zeg...het is genieten!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:30

Nou, ik heb genoten van onze vakantie naar Hongarije toen Gioy 1 jaar was hoor, maar het ritme van thuis trok nergens meer op, ze wou niet mee naar zee of aan het zwembad dus vriend en ik gingen bij toerbeurt binnen zitten op de hotelkamer en zwemmen of (alleen dus) een uitstap doen, dus het was toch wel een beeeeeetje anders dan we ons voorgesteld hadden. :P
Uitgaan had ik destijds helemaal geen behoefte aan. Nu wel weer en oppas is nog wel te regelen, zij het prijzig, maar ik heb helemaal geen vrienden meer die nog uitgaan en ik zou ook niet weten waar ik als dertiger terecht kan.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:04

Dat zeg ik het een hoeft niet voor het ander te wijken, zo bedoel ik t niet hoor, maar vakantie met kinderen is toch anders dan vrijgezel of samen met zijn 2en, het een is niet beter aks het ander, maar totaal anders!! En het een of het ander, bet leven daar moet je van genieten, iedere dag maar weer

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:19

Een kind verandert nu eenmaal flink je leven, en heel veel dingen kunnen niet spontaan meer. Je moet veel meer plannen.

Klapperende eierstokken hou je niet tegen, dat gevoel heb je nu eenmaal of niet.
Tja je kan er dan de hele dag mee rond lopen en aan denken, maar maak het je zelf gemakkelijker en probeer het voorlopig te negeren. Hiervan zeg ik overigens niet dat dit makkelijk is!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:00

Ik weet niet hoe oud je bent maar je studie hoeft je echt niet tegen te houden hoor.. Ik studeer ook en heb al 2 jaar geleden een huis gekocht, toen met mijn vriend. Inmiddels is mijn vriend mijn man en hopen we dat er in februari een kleine uk in de box ligt.... natuurlijk vergt het een financiele basis maar als de omstandigheden goed zijn zie ik geen problemen :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:06

Marije, hangt beetje van de studie af. Diergeneeskunde studeren en zwanger zijn is echt geen goede combi, puur qua veiligheid en ziektes alleen al :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:10

Ligt er een beetje aan in welke fase je zit denk ik? En ook dan is daar vast wel een oplossing voor hoor. Ik studeer zelf geneeskunde en er zijn dus ook dingen die ik niet mag doen (bepaalde dingen op de snijzaal en als ik daar nu kom ga ik sowieso over mijn nek haha). Tijdens de coschappen zou het lastiger zijn maar ook daar komt wel een oplossing voor. Je school is verplicht om rekening te houden met je zwangerschap en daar een passende oplossing voor te bieden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:15

dat zal best, maar met koeien en paarden etc werken is gewoon zeker einde zwangerschap, geen goed idee... risico op een trap, vallen oid is te groot, en das nog afgezien van het erg reële risico op zoönoses... Nee, ik wacht toch echt ff tot ik ben afgestudeerd :) (stelt vriendlief ook wel op prijs, we zijn vandaag 11 maand samen :P )

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:19

En dan? Dan ben je afgestudeerd, dan heb je toch nog precies hetzelfde probleem? Ja dan kun je met zwangerschapsverlof... maar dat kan toch ook tijdens je studie?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:22

jaime_andrea schreef:

als je kinderen wil, dan zul je toch een keer met de pil meoten stoppen of andere anticonceptie.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:28

The same here! Financieel gezien kan het bij mij niet, dat is toch wel een beetje een stuk achter de deur!

Maar werkelijk iedereen om ons heen krijgt kinderen of is er mee bezig.. Vrienden, familie van beide kanten.. Zucht :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:48

__Marije__ schreef:
En dan? Dan ben je afgestudeerd, dan heb je toch nog precies hetzelfde probleem? Ja dan kun je met zwangerschapsverlof... maar dat kan toch ook tijdens je studie?

Als ik met zwangerschapsverlof ga tijdens mn studie ben ik niet binnen de 10 jaar klaar, dus nee, dat gaat'm niet worden :) (besides, "kan niet tijdens studie" is ongeveer de enige reden dat ik mn eierstokken in bedwang kan houden, dus laat mij die reden...)
Ik ken overigens bij heel diergeneeskunde maar 1 iemand die tijdens de studie, of misschien er voor al, kids heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:51

jaime_andrea schreef:

Vind dit echt zo'n dooddoener :')

Google 'baby poep' ofzo. Ben je meteen weer genezen :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:51

Hihi ik wil je ook niet ompraten ofzo hoor.. Binnen mijn studie zijn er ook maar barweinig die een kindje krijgen. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat het wel kán en dat niets onmogelijk is. En dat studeren niet per definitie betekent dat je moet wachten met proberen om zwanger te raken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:56

Kinderen die KRIJG je niet..... je moet er nl ook wat voor doen... :D
Ts ik zou voor jezelf beslissen (bijv) "na mijn studie ga ik beginnen aan een gezin, dan wil ik wel een ruim huis hebben en gettouwd zijn." Ik noem maar wat he. En dan afwachten :D
Lastig, i know!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:13

Ik zou absoluut niet adviseren om tijdens je studie zwanger proberen te worden.
Ik heb zelf tijdens mijn studies dus 3 kinderen gekregen, ik ben begonnen in 2003 of 2004 geloof ik, ik ben wel tot in het vierde jaar gekomen en alle stages afgerond, maar nog steeds geen diploma. Komend studiejaar begin ik weer opnieuw en door wisseling hogeschool staat me nu nog 2 a 3 jaar te wachten.
Als het ongepland gebeurt, vind ik een studie niet een belemmering om je kind te houden maar bewust ervoor gaan op dat moment vind ik geen aanrader.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 12:20

Ik wil persoonlijk absoluut niet aan kinderen beginnen zolang ik studeer :)
Ik ben nu overigens 19, vind ik ook wat jong voor alles :=

De kriebels zitten er misschien ook deels in omdat mijn moeder 19 was toen ze trouwde, mijn oma 19 was, de moeder van mn vriend 19 was.... :=

Mijn minimale vereisten voor ik er écht aan ga beginnen is toch een stabiele relatie, een verzekerd inkomen (ja kan natuurlijk altijd nog anders lopen) een diploma op zak en een stabiele omgeving :)

Maar die kriebels en nesteldrang zijn gewoon heel lastig en ook lichtelijk storend :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:21

Ik ben bijna 24, dat is natuurlijk ook wel wat anders dan.. Stabiele relatie, inkomen en stabiele omgeving vind ik ook zeker minimale vereisten. Diploma minder :+