Relatie breuk. Iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:06

Remark schreef:
Ja cis haha zo ken ik er nog wel een paar.
Haar ex kan zich ook een beetje aan TS aanpassen denk ik dan.

Natuurlijk kan dat. En ik hoop voor TS dat hij dat ook wel doet. :D Maar jaloezie is niet iets dat je zomaar aan kan passen. Het zit vaak ook wel in de genen trouwens.

knetterhard

Re: Relatie breuk. Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:10

Voor een deel wel, maar de ene persoon vind dat wel erg en de andere weer niet!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 21:52

Geryon schreef:
Als je weet dat je vriend jaloers is laat je een whatsapp gesprek toch niet zo ver komen? Dan geef je duidelijk aan dat je niet gediend bent van al dat versier- en flirtgedoe.

Er is niets mis met een foto van je bikini sturen, of gezellig whatsappen met een ander. Voor de een gaat het nog verder en vind het geen probleem om met anderen te flirten. Anderen hebben weer een geheel open relatie en vinden niets een probleem.

Maar als jij van je vriend weet dat hij snel jaloers is, hoor je dat allemaal niet te doen. Dat moet je dan voor je vriend over hebben. Tenzij je het niet accepteert van je vriend, maar dan zijn jullie gewoon niet geschikt voor elkaar.

Dus, ik kan je ex heel goed begrijpen. Tenzij jij niet wist dat je vriend niet fijn vond wat je hebt gezegd. Maar dat wist je wel degelijk. Aangezien je aangeeft dat hij snel jaloers is en dat je ballen nodig hebt om te vertellen wat er in het gesprek is gezegd, geeft ook wel het een en ander aan. En dat vind ik een vieze streek.

Ik heb ook wel degelijk gezegt dat ik er niet van gediend was.. De jongen in kwestie reageerde normaal en toonde wel begrip. Waar het bij mijn (ex)vriend om ging is dat het achter zijn rug om gebeurde. Daarom kreeg ik dus het hele scheld alfabet naar mn hoofd geslingerd.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:02

Nog even voor de duidelijkheid: Ik stuurde die foto zonder enige bijbedoelingen. De jongen is ook geen vriend van mij. Maar gewoon een bekende. Ik mocht hem eerst ook niet, maar we hadden een tijdje op Facebook een aantal berichtjes naar elkaar gestuurd en dat was gewoon normaal, niks geen rare dingen. Maar paar dagen geleden begon ie dus met die opmerkingen naar mij.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:06

Je stuurt een gewone bekende niet eens een vriend toch geen foto van jezelf in bikini nadat hij je zo'n flirterig bericht stuurt???? Dat vind ik in een serieuze relatie echt niet kunnen. Zo zet je je vriend ook voor gek.

Als jij dat wel vind kunnen, lijkt je ex me niet zo geschikt voor jou. Dus dat lijkt me wel een puntje om over na te denken. En als je het echt goed wil maken, praat dan met hem en laat zien / merken dat je spijt ervan hebt dat je hem zo'n naar gevoel hebt gegeven met je ondoordachte actie.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:21

Tabaluga12 schreef:
Je stuurt een gewone bekende niet eens een vriend toch geen foto van jezelf in bikini nadat hij je zo'n flirterig bericht stuurt???? Dat vind ik in een serieuze relatie echt niet kunnen. Zo zet je je vriend ook voor gek.

Als jij dat wel vind kunnen, lijkt je ex me niet zo geschikt voor jou. Dus dat lijkt me wel een puntje om over na te denken. En als je het echt goed wil maken, praat dan met hem en laat zien / merken dat je spijt ervan hebt dat je hem zo'n naar gevoel hebt gegeven met je ondoordachte actie.

Jammer dat je mijn OP niet goed hebt gelezen Tabaluga...
Ik heb duidelijk vermeld, dat het ALLEEN een foto is van de bikini zelf.
Dus NIET met mij er in.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:23

Sorry, dat zag ik even over het hoofd maar veranderd mijn mening en berichtje niet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:29

Ik vind het ook gek dat je zo'n jongen die enkel maar een bekende is je je nummer geeft en met 'm gaat appen. Ik snap je ex vriend wel. Misschien kunnen jullie je gedachten en ideeen daar beter over afstemmen. En als jullie hierover niet op 1 lijn liggen lijkt me dat voor beide kanten erg moeilijk om de relatie te laten lopen. Dit is nog maar klein natuurlijk.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:38

die jongen loopt te flirten jij ''voert'' het met een foto en je durft het je vriend pas te zeggen NA het zwembad? hmmmmm

ik zal hier wel te oud voor zijn of zo.....

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:38

De jongen gaf me zijn nummer en ja, ik heb er voor gekozen om met hem te gaan appen. Omdat ik dat makkerlijker vond als Facebook. Ik ken hem wel, maar ook weer niet zo dat we vrienden zijn. Ik denk meee iets van een soort van kennis.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:41

mariska32 schreef:
die jongen loopt te flirten jij ''voert'' het met een foto en je durft het je vriend pas te zeggen NA het zwembad? hmmmmm

ik zal hier wel te oud voor zijn of zo.....

Tja. Ik ben gewoon niet zo'n held daar in.. dus nee het ligt niet aan jou..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:46

Ingaan op een flirt houdt in dat je dat te leuk vindt en dat gaat dus een beetje scheef dan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:29

En dat doen terwijl je weet dat je vriend zo jaloers is.. Not done :n

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 07:14

Maar om het gelijk uit te maken gaat nogal ver vind ik...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:23

Gut, als mijn vriend met meteen zou dumpen om een wat (bedoeld of onbedoeld) flirterig smsje zou ik al 100 keer vrijgezel geweest zijn :')
Ik vind de reactie van je ex enorm overdreven, destemeer omdat je zoals ik het lees niet eens met flirt intenties die foto liet zien maar uit naïviteit.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:39

Ik zie wel twee duidelijke kanten. Enerzijds zou ik niet kunnen leven met deze overdreven jaloezie. Ik vind dat een losse flirt moet kunnen in een relatie, als het maar bij een losse flirt blijft en er de ander niet mee kwetst. Ik vind niet dat je veel te ver bent gegaan, je hebt immers geen bikini-foto's gestuurd.

Anderzijds wist jij dat het niet iets was dat hij leuk ging vinden, want je hebt het bewust aan hem verborgen en had achteraf nog moeite om het te vertellen. Als ik in de schoenen van je vriend zou staan, zou die losse flirt nog niet eens het erge zijn, maar het feit dat jij er achteraf mee komt. Daarmee geef je er betekenis aan, zeker door het via een appje te doen. Als het echt niets betekent had dan was het wel een keer in een lacherig gesprek gevallen denk ik dan.

Ik zou gewoon een keer met je vriend in gesprek gaan als je hem echt terug wilt. Gewoon onder het genot van een drankje o.i.d., over dat het voor jou een losse flirt was (als het dat al was). En dan gewoon elkaars grenzen bespreken, wat vind hij dat kan en wat niet in een relatie, en wat vind jij ervan. Daar ben je volwassen voor lijkt me.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:45

Wij kunnen nu wel allemaal de ex van ts vreemd gaan vinden. Maar wie weet speelt er veel meer. Wij horen alleen het verhaal wat ts ons wil vertellen.
Vind het nl. wel een heel vreemd verhaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:19

Heino schreef:
Gut, als mijn vriend met meteen zou dumpen om een wat (bedoeld of onbedoeld) flirterig smsje zou ik al 100 keer vrijgezel geweest zijn :')
Ik vind de reactie van je ex enorm overdreven, destemeer omdat je zoals ik het lees niet eens met flirt intenties die foto liet zien maar uit naïviteit.

Hier hetzelfde haha.

Bovendien zou ik het vreemd vinden dat je je volledig aan moet passen aan de onzekerheid van je partner. Moet wel van beide kanten komen :+ Dit was geen kwade wil van de ts :n
(Als mijn vriend zo jaloers zou zijn, dan is dat zijn probleem en heb ik niet de behoefte dat het mijn probleem gaat worden; even plat gezegd)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-06-13 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:22

als je zo ''naief'' bent durf je het ook uit te spreken.....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:26

Heino schreef:

precies! Ik geloof dat iedere vrouw/man het wel 'leuk' vind om aandacht te krijgen, en TS heeft er nu niet echt iets mee gedaan. Maar voelde zich achteraf schuldig dat ze zulke berichten had gekregen. Terwijl het (naar mijn mening) niks is om je schuldig over te voelen. Ik ben echt heel erg anti-vreemdgaan etc. Maar ach een flirterige opmerking op z'n tijd kan geen kwaad zolang het niet te ver gaat en je niet vreemd gaat. Ik zou het zelf niet eens gezegd hebben, omdat het je partner wellicht wel kwetst oid maar het niks voorstelde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:33

Ts, hoe voel jij je, wil je nog verder met je ex? Het komt op mij over dat je ex zich behoorlijk zeker voelt, even uitmaken, via een kennis door laten schemeren dat hij je wel terug wil als je je drie maanden terugtrekt in een klooster. Ik houd niet van dat soort jochies en ik kan er over mee praten, mijn eerste vriendje was ook zo. Mocht zelfs in de auto nog niet naar andere kerels kijken, was dus snel uit.
Als ik jou was dan zou ik hem heel snel al zijn spullen terug geven en eens een half jaar lekker van het leven gaan genieten (wat echt niet kan met een jaloerse partner). Heeft meneer zijn lesje geleerd over een half jaar dan kun je alsnog kijken wat je doet, dus kaats de bal maar mooi terug.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:50

Heino schreef:

Nou, inderdaad :') Dat moet toch gewoon kunnen als het daar bij blijft...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:56

vreemd als je bijna twee jaar bij elkaar bent dat een reden moet zijn om het uit te maken :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:57

Crisis, persoonlijk zou ik intens gelukkig zijn dat die relatie over was. Ik krijg gruwelijke jeuk bij de gedachte dat ik niet eens normaal mag whatsappen (want sorry, maar over bikini's whatsappen vind ik niet eens onder de noemer 'flirten' vallen) met anderen.

Vraag me altijd af wat de waarde van je relatie dan is, als je het om zoiets al uit maakt? Ik gun mijn lief al het sociale contact van de wereld, ik gun hem vriendschappen, liefde, plezier. Vind het zo naar om te horen dat mensen elkaar zo kunnen beperken in een relatie. Daar is nog nooit iemand beter van geworden (en je relatie al helemaal niet..).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:33

Ik vind het ook een hele vage onvolwassen actie. En dan moet jij nog je best gaan doen om het goed te maken? Je hebt niets fout gedaan, het was misschien een beetje onhandig maar dan nog. Wat een gekookt ei.