Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cayenne schreef:Met roken stop je ook niet gewoon. Dan waren er namelijk ook een stuk minder rookverslaafden geweest.
Dit offtopic trouwens, maar die quote klopt gewoon niet.
Heb 'gewoon' besloten dat het klaar was, niks meer gekocht, niks meer geleend, niks meer opgestoken sinds een paar maanden terug. Het kan best hoor, je moet er alleen mentaal klaar voor zijn, en heul koppig zijn. tassie schreef:Tranen lopen me over de wangen, zo gek en ongelukkig word ik van mijn "verslaving" ik vecht al héél veel jaren tegen mijn overgewicht... En elke keer verlies ik de strijd. Ik ben het zat, ik wil er van af!(...)
Maar nu ben ik er zo klaar mee. Ik wil afvallen, van mijn verslaving af komen. Maar waar begin ik. Is er een praatgroep/psycholoog, ik kan het niet alleen...
Al was het maar, sprak ik uit ervaring, omdat ze zelf zo goed te snaaien zijn!! "Verantwoord koolhydraten eten" helpt zelden tegen de echte pieken: voed jezelf met eiwitten.)
sanne1221 schreef:Tip :
Probeer glucose-fructosestroop te ontwijken: fructose remt de werking van leptine, leptine zorgt dat je een vol gevoel krijgt.
Probeer E621 te mijden en alle zoetstoffen: deze remmen ook het "vol gevoel".
Storm schreef:Herkenbaar, zelf heb ik ook een eetverslaving.
Zelf is er bij mij al heel veel gebeurd de afgelopen jaren, maar ik ben heel erg goed geholpen bij de Nederlandse Obesitas Kliniek. Dit is niet alleen voor de mensen die een maagverkleinende operatie nodig hebben, maar vooral ook voor de mensen die dit juist niet willen. Misschien kun je via je huisarts een vragen of je hier eens een gesprek kan krijgen. Je komt dan na een intake in een groep met mensen die in hetzelfde schuitje als jij zitten. Het klinkt heel drastisch, maar zelf heb ik hier 100 keer meer aan gehad dan aan een dietiste.
DaniBanani schreef:Een eetverslaving zoals die van TS los je niet op met een ander eetpatroon maar met een ander dénkpatroon.