Ervaring met netelroos??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Ervaring met netelroos??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:38

Ah, fijn dat je er iig terecht kunt! :) Hopelijk helpt het!
Kan ik me voorstellen. Niets is vervelender dan onzekerheid. Sterkte ermee!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:51

SanneeH schreef:
Joyciej007 Wat vervelend zeg dat je het al jaren heb.. en dan begin ik al te zeuren na een paar dagen.. Ja ik ben wel bekent met het gele sticker verhaal(heb hierbij meerder kwaaltjes..) Ik zal zo even de appotheek bellen en kijken wat ze nog meer hebben. A.s. maandag heb ik sowieso weer een afspraak bij de huisarts voor een van de andere kwaaltjes en ga dan het er dan meteen weer even over hebben ( als het dan nog niet weg is) Ik heb idd ook even op urticaria gezocht maar wist niet welke naam ik hier beter kon gebruiken.

is der iemand waarbij de levocetirizine geholpen heeft en zo ja na hoeveel dagen moet dit helpen?

p.s. iedereen alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb levocetirizine geslikt. Bij mij hielp het gewoon per dag. Maar ik nam wel 6 pilletjes op een dag. Ze zijn volgens m'n dermatoloog niet schadelijk, ook niet bij langdurig gebruik. Ik nam er 3 's ochtends en 3 's avonds en dan had ik er helemaal geen last van. Ook de rode plekken verdwenen redelijk.

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:47

Myrthee oké ja ik heb het gewoon volgens het recept genomen 1 per dag (ik ben heel voorzichtig met medicijnen ivm dat ik al aan de maagbeschermens zit) gelukkig dat het wel wat helpt bij jou!

Ik heb net me medicijnen opgehaald het zijn: desloratadine tabletten en de triamcinolon crème.
Iemand deze wel eens gehad?

Myrthee_

Re: Ervaring met netelroos??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:05

1 per dag hielp bij mij inderdaad ook helemaal niet. Niet gek dus.
De medicijnen die je nu hebt ken ik niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:14

Die medicijnen komen me idd ook niet echt bekend voor. Maar zal wellicht ook onder de anti-histaminica vallen?
Dat de HA het niet volledig serieus neemt zou ik persoonlijk niet van gediend zijn, ook niet van het kastje naar de muur sturen.
Ik weet nog wel dat ik er, toen de urticaria begon bij mij, een paar dagen mee gelopen heb. Tot ik 's nachts gewoon echt héle erge aanvallen kreeg dat ik gewoon gek van de jeuk werd en niet meer wist waar ik het zoeken moest. Ik had met name op mijn armen, benen en op mijn billen flink rode strepen en van die 'plakkaten', ook wel 'kwaddels' genoemd. Dat aan mijn HA laten zien en die nam het meteen heel serieus. Ook de zonne-exceem die ik nu heb nam hij wel serieus; helemaal omdat de urticaria en de zonne-exceem sámen gewoon onverdraagbaar voor mij zijn. Mijn HA is toevallig ook mijn buurman, maar dat houden we strikt gescheiden en ik ben nog altijd heel tevreden over hem.

Zalfjes helpen bij mij niet; helpen meestal niet bij urticaria. Of het moet héel erg zijn en al half ontstoken zijn, maar dan krijg ik hormonencreme/zalf. Die heeft m'n oudste broertje (jongste heeft dus fexofenadine voor hooikoorts) voor zijn huidaandoeningen ook meestal.

Ik heb in de loop der jaren meerdere allergietesten gedaan, maar daar kwam niets uit. Ja, allergie tegen nikkel, maar dat is met name voor mijn ogen en oren (geen oorbellen met nikkel er in, want dan gaat 't ontsteken). Mijn oogleden worden dik, rood en jeukerig als ik sommige make-up gebruik, of dagen achter elkaar oogschaduw op heb.

vwb. mijn urticaria; dat wordt idd erger met stress. Ik heb een tijd lang een post-traumatische stress-stoornis gehad en toen was mijn huid idd een stuk erger.
Verder reageert de urticaria bij mij vooral op druk en wrijving. Mijn ex-vriend mocht dus tijdens het tv kijken bijv. wel zijn hand op mijn been leggen, maar niet steeds zo 'wrijven', want ja........ daar ging de urticaria weer. Ook het dragen van panty's, of juist korte broek maar géén panty's en dan mijn benen die tegen elkaar 'wrijven', of het afhalen van vlekken/make-up van gezicht en huid krijg ik ook last van. Douchen staat altijd garant voor een aanval, hoe ik de stralen ook zet. Want het 'kletteren' van water op mijn huid zorgt er ook voor. Warmte krijg ik volgens mij ook wel last van. De éne keer kan ik wel tegen wollen truien en sjaals, de andere keer niet. Dikkere stiksels in mijn broeken zijn ook niet fijn, ik kan niet zo goed tegen de zon ivm. snel flauwvallen dus draag ik dan een pet, maar ookal zit die niet heel strak, krijg ik ook weer last van die pet als ik 'm langer op heb, etc.

Ook mijn bh's zorgen natuurlijk voor een soort van 'druk'; dus als ik s'avonds de bh uit doe, dan jeukt het daar dus ook wel, al heb ik helaas nog steeds cup A.
Als ik mijn haar wil verven moet ik verf hebben waar minder ammonia(k) in zit, anders gaat het ook verkeerd. Mijn hoofdhuid is nl. soms kapot door het vele krabben, want ook dáár is de urticaria soms.

Maar echt allergisch voor een bepaalde stof/stofje of voor bepaalde voedingsmiddelen, dat is er nooit uitgekomen. En dat heb ik zelf ook nooit gemerkt.

Edit: TS, heb desloratadine even opgezocht; kijken of ik het kende.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=391
Citaat:
Desloratadine is sinds 2001 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar in tabletten en drank onder de merknamen Aerius, en Dasselta en als het merkloze Desloratadine in tabletten.

Ben er dus wel mee bekend; heb in het beginstadium ook Aerius (werkzame stof dus desloratadine) geslikt. Die dosering en zwaarte v/d medicatie (aantal mg. werkzame stof) moest bij mij dus steeds hoger, tot het gehele medicijn niet meer werkte.
Zelfde verhaal met Telfast (dat is de merknaam, werkzame stof = Fexofenadine, en de merkloze medicijnen heten dus ook Fexofenadine).
Maar het heeft bij mij in het beginstadium zeker wel goed gewerkt :j en werkte het niet of minder, dan werd de dosering in overleg met mijn HA en dermatoloog aangepast.

Hoop dat het voor jou werkt.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 21-06-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:19

IK heb het net na mijn bevalling gehad en mocht vanwege de borstvoeding geen medijcijnen voor de netelroos.
Toen las ik dat je brandnetel thee moest drinken.
Binnen 2 dagen was het weg en heb er toch 1,5 week mee gelopen.
Misschien toeval ik weet het niet maar brandnetel thee zuivert je bloed.

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 08:38

Joyciej Jeetje als ik zo de klachten bij jou hoor pff... Nu ik zo jou verhaal zit te lezen bedenk ik me net dat ik al jaren na het douche rode vlekken krijg op mijn armen maar deze verdwijnen na 2 uurtjes weer en jeuken ook niet. Zou dit het zelfde dan zijn? Ben er nooit mee naar de huisarts geweest want ja nooit echt last van gehad. Ik heb idd eerst hormonen zal gehad maar deze hielp niet( hiervoor ook 2 maanden moeten gebruiken ivm winter handen/armen/gezicht. Heb gelukkig vanacht redelijk goed geslapen maar kwam er vanmorgen achter dat de plekken nu ook naar mijn armen en rug zijn verplaats even afwachten dus.. Ik hoop dat me medicijnen gaan aanslaan en ik morgen(zoals de huisarts zij) het fors minder is..

Als jullie stress hadden kwam het dan meteen op zetten of kan het bijvoorbeeld de volgende dag komen? Stres heb ik namelijk wel( therapeut noemt het lichte depressie...) maar die bewuste ochtend dat er op kwam dagen geen stress gehad zat ook gewoon goed in me vel... En als jullie het bijvoorbeeld van een product krijgen en je gebruikt dat product verschijnt de uitslag dan meteen of kan het ook wat langer duren?

Rozahorze Ik zal eens brandnetel thee gaan kopen.. Wie weet helpt het!