Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DaniBanani schreef:Voor zover ik weet is er nog geen enkele fysieke 'marker' gevonden bij 100% van de patiënten. Wel bij een ruime meerderheid, maar zolang dat geen 100% is blijf je dus hangen op dat 'waarschijnlijk' en dat is niet genoeg.
DaniBanani schreef:Shadow: Het gaat erom dat het lastig is te bewijzen dat het níet psychosomatisch is.
Tinky12 schreef:Ik kan je vertellen dat ik niet bang ben om te bewegen en depressie heb ik ook geen last van...zo ken ik er velen.Frustratie overigens wel als mensen je niet serieus nemen...artsen bij hun mening blijven dat je nogmaals die therapie moet gaan volgen...omdat dat het enige is wat helpt en vooral omdat mijn lijf niet kan doen wat ik zo graag wil...namelijk gewoon een leven lijden en genieten van kleine dingen.Graag weer willen werken en een sociaal leven hebben....niet weer verplicht moeten gaan liggen omdat je uitgeput bent.
Ik spreek niet alleen voor mijzelf maar voor vele patiënten.
Zodra de ziekte kan worden aangetoond zou het een stuk eenvoudiger zijn,helaas wordt er nauwelijks geld vrijgemaakt hier in Nederland voor onderzoek omdat een deel van de artsen de therapie blijven propaganderen.
En ik deel de mening van Mieppie...er is wel degelijk finaciëel belang.
Voor onderzoek moeten we het toch echt van het buitenland hebben...
Shadow0 schreef:Tsja, ik zou denken dat je ook moet bewijzen dat het wel psychosomatisch is en dat je bij gebrek aan bewijs de ene of de andere kant op, niets anders kunt zeggen dan dat het nog niet bekend is.
Dat dingen psychosomatisch zouden zijn totdat het tegendeel bewezen is lijkt mij persoonlijk een belachelijk en zeer schadelijk uitgangspunt. En wat mij betreft bevechten we die vreemde houding geheel los van het bewijs dat ME wel of niet fysiek is qua oorzaak.
DaniBanani schreef:Tinky12 schreef:En nee Verootjoo...dit is geen broodje aap zoals al eerder vermeld.
Hoe weet je dat zeker? Want naast de website uit de OP kan ik geen enkele andere betrouwbare bron vinden.
Anoeska schreef:Ik verwacht dat er 2 kanten aan deze zaak zitten. En dat in dit topic er heel erg vanuit één oogpunt (en vanuit emotie) gereageerd wordt.
Tinky12 schreef:DaniBanani schreef:
Hoe weet je dat zeker? Want naast de website uit de OP kan ik geen enkele andere betrouwbare bron vinden.
Rebecca Hansen is de voorzitter van de ME association in Denemarken. Je mag haar een mail sturen:
mail@me-foreningen.dk
http://www.me-foreningen.dk
verootjoo schreef:Is het niet gewoon een 'stunt' om aandacht te vragen voor de ziekte? Net zoals ooit die donorshow om aandacht te vragen voor het belang van donor zijn.
_Caro_ schreef:Verder is Graded Exercise Therapy geen experimentele therapie, maar 1 van de weinige behandelingen die bewezen is te werken.