Slaapwandelen, wat kun je hiertegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:20

Cayenne schreef:
Windtriangeltje bij je bed (in je looproute) of bij je deur hangen? Zodra je op avontuur gaat loop je er tegenaan en word je door het geluid wakker :D

Dit vind ik tot nu toe nog de beste oplossing.
Ga zelf ook maar eens opzoek naar zo'n triangeltje, ben ook een erge slaapwandelaar, en ook al eens wakker geworden op de galerij. Ik woon 6 hoog dus best een beetje gevaarlijk....
Je kunt ook meerdere natte doeken neerleggen, eentje bij je bed, eentje bij de kamerdeur en eentje binden voordeur. Ergens moet je dan toch een keer wakker worden lijkt mij ;-)
Succes in ieder geval!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:20

Kom jij al slaapwandelend veilig uit een tweepersoons-hoogslaper? Is dat niet een beetje gevaarlijk? Straks val je eruit!

De langetermijnoplossing lijkt me inderdaad om te zorgen dat het dus niet zo warm wordt in je kamer, dat je meer kans hebt op slaapwandelen. Korte termijn zijn die natte doeken misschien niet zo'n gek idee? Of iets van een voicerecordertje met 'Wakker worden!' of iets in die geest, wat dan afgaat als je bijv. je deur openmaakt? :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:23

Hilli schreef:
Je schrijft dat je er met name last van hebt bij warmte. Dan denk ik dat je op warme dagen dus te warm slaapt. Minder kleding aan in bed, een dunner dekbed of alleen een laken gebruiken, ventilator of airco naast je bed. Eventueel kun je ook niet gaan slapen en ga je een nachtje stappen :+

Dat vind ik niet verstandig, stel ze komt wél buiten, staat ze half naakt daar :o

Hilli

Re: Slaapwandelen, wat kun je hiertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:39

Ja, en? Je kan ook een slip en hemdje dragen, minder te zien dan bij een bikini en daar loop je ook gewoon mee rond - al is dat vast een iets bewustere keuze :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:41

Een scharrel zoeken die bij je wil slapen <<)

Bewegingsmelder richting de deur zetten, dan gaat een alarm af als je ervoor loopt. Als het werkt voor dementerenden, werkt het vast ook voor jou :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:42

Hoogslaper? Oef heb ik ook, vorig jaar ook gedaan. Op elke traptrede omhoog een doek gelegd, ben een keer zo hard daardoor gevallen (weggegleden) en nooit meer gedaan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:42

Nah, zou zelf niet in een (dun) hemdje en een slip buiten willen staan, ieder zijn eigen, je weet maar nooit wat er voor rare kerel langs loopt... _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:42

xBerber schreef:
Hoogslaper? Oef heb ik ook, vorig jaar ook gedaan. Op elke traptrede omhoog een doek gelegd, ben een keer zo hard daardoor gevallen (weggegleden) en nooit meer gedaan.

Daar zie ik mijzelf ook wel voor aan :')

Afgelopen nacht wel half dromend wakker geworden (en toen slaapdronken opzoek naar een beest wat ik dacht gezien te hebben. Ja, half wakker :') ). Dus voor komende nacht maar even bedenken wat verstandig is, in ieder geval een laken ipv dekbed. De temperatuur komt waarschijnlijk niet onder de 21 graden hoorde ik van een collega.... *help*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:52

Rare oplossing, maar misschien een dromenvanger aanschaffen?

Ik was zo een erge slaapwandelaar (of bezeten) dat ik gewoon hele dingen aan het ondernemen was, maar vooral heel eng deed. Rondjes buiten rennen, in de deuropeningen van de anderen staan. En eng zwaaien... En nog véél meer. Kon het me natuurlijk nooit herinneren :') Het ook van die dromen terwijl ik wakker was. Heel eng.

Ik moest naar het ziekenhuis :') Allemaal stekkertjes op mijn hoofd enz. brrr. Maar ik ging niet slapen _O-

Dromenvanger genomen. Elke ochtend het raam open. En gek genoeg heb ik het nu nog maar zelden..

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:56

Leg een natte doek op je hoofd dan is het minder warm en een dun lakentje, ventilator bij je bed zetten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:41

He dit topic is wel erg stil geworden, hoe gaat het nu ?

Heb je wat ideeën in de praktijk toegepast ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 09:25

Nou... :') Ik heb helemaal niet geslaapwandeld _O- (bij mijn weten tenminste) Natte doek op de grond heeft er dus lekker gelegen voor de sier.

Heb wél onder een laken geslapen, slaapjurkje aangehad en mijn sleutels 's nachts verstopt. :)) Just in case...