NLP, Wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:35

;) Jaaaren terug de cursus gevolgd...!!

Ik vind het "leuk spul". Mijn Lief en ik waren 2 of 3 jaar bijeen en er waren wat fricties. Die hebben we heerlijk op zijn NLP.ees uitgewerkt.

Bijv.: ik zit in de auto achter het stuur en Lief vraagt mij iets. Sinds de cursus zeg ik:"Dat kan nu niet. Ik moet mijn ogen op de weg houden, dus ik kan niet nadenken". (Dat wist ik altijd al, maar het is wel prettig, als je er woorden aan kunt geven, die je partner nog begrijpt ook. Scheelt nare ruzies.)

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:47

tsja, zoveel mensen zoveel meningen

ik vraag me af hoeveel mensen hier, die een behoorlijk oordeel vellen, daadwerkelijk ervaring hebben met NLP. maar dat terzijde.. :roll:

ik ben een N.A.H. patiënt (niet aangeboren hersenletsel)
dit is voort gekomen uit een ingrijpende hersenoperatie.
Hierdoor zijn aangeleerde vaardigheden als tact, inzicht, concentratie en spraak veranderd (verslechterd)

Ik ben er 100% zeker van dat een therapie vorm als NLP mij wel degelijk de goede kant op zou kunnen duwen, ik ben er nu nog niet aan toe, zit nog midden in mn fysieke revalidatie periode..

Ook al is NLP inderdaad een aangeleerde vorm van communiceren, of zoals het werd genoemd, een kunstje.
Maar wanneer het ervoor zorgt dat mensen die verbaal niet sterk of beperkt zijn, zich verbeteren, zie ik er absoluut geen kwaad in (??)
Een aangeleerd ''kunstje'' kun je immers ook weer afleren, bij gebrek aan onderhoud.

NLP heeft wel degelijk directe invloed op de hersenen, hetzij alleen op bepaalde delen.
Het brein is het meest beïnvloedbare én elastische orgaan wat de mens bezit.
Er is heden misschien 10% bekend van de werking en samenstelling van het brein.

Brievenbus

Re: NLP, Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:17

Heavy monicees.. Ik denk dat NLP je wel goed kan helpen :j