Krak krak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: Krak krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:16

Ik krak ook aan alle kanten. :')
Niet bewust trouwens, althans, mijn vingers en tenen niet bewust. :+

Ik heb er verder geen last van, maar mijn kaak krakt ook en daar heb ik toch wel behoorlijk last van.
's Ochtends zit mijn kaak gewoon niet lekker, heel vast ofzo, en dan moet ik hem knakken en dan voelt het weer goed. :') Ook bij het eten knakt mijn kaak continu, bij elke hap en elke kauw.
En als ik moet gapen is het helemaal feest, dan knakt ie behoorlijk hard en heb ik er daarna last van.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:41

het is gas dat je hoort. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... eling.html
ieuwww ik vind dat zo een vies geluid, mijn man doet dat ook altijd. ik zeg dan tegen hem dat zijn gewrichten slijten terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat het niet zo is. Maar het werkt wel (en nou hopen dat hij dit niet leest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:20

Ja hier ook.
Alles kraakt, handen, voeten, polsen, rug, nek, ellebogen, tenen en mn knieën soms..
Echt verschrikkelijk, maar ik probeer het alleen te doen als niemand het kan horen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 13:25

Met name mijn vingers doen regelmatig pijn tegenwoordig. En aar ben ik niet blij mee aangezien ik pas 15 jaar ben en geen zin heb om nou al reuma te ontwikkelen. Alles wat je in je lichaam de hele tijd door kan kraken is geloof ik niet zo slecht, maar dingen die even 'op moeten laden' (bij mij tenen, rug, kaak, bepaalde stkken in mijn vingers..) daar verpest je je kraakbeen mee. :(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 13:33

Het is wel heel erg.
Ik loop naar boven om een armbandje te pakken, en als ik weer beneden zit is 'ie als minstens 5x van arm veranderd :') Wist niet dat ik het zo vaak deed! Nu heb ik hem denk ik al zeker 1 minuut op rechts zitten :)
Edit: oliebol dit had ik in het vorige bericht moeten zetten.. Sorry!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:40

Ik las een keer iets over een man die zijn hele leven (of bijna zijn hele leven, haha) met één hand ging krakken en met de andere niet, sipelweg om te kijken wat er gebeurde.
En juist.. je raadt het al...

Helemaal niets.

Ik weet niet hoe vaak hij dat deed ofzo, maar feit is dus dat er niks gebeurde. Ik snap wel dat je eraf wil, want het is voor de medemens niet echt geweldig om aan te horen.
Een vriend van me wilde er ook eens vanaf, en die heeft gewoon gevraagd of wij hem wilden slaan als hij dat deed. Gewoon conditioneren dus x] De jongen was er al na een week ofzo vanaf. Misschien kan je dat eens proberen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 13:43

Zou een goede optie zijn als ik niet sterker was dan mijn vriendinnen :')
Ze zijn ook niet zo slalustig en ik sla in een reflex altijd terug (moet ik ook vanaf eigenlijk, maarja een ding tegelijk). Bdankt voor alle reacties! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:49

Dat is ook een leuke optie.. Laten slaan als je knakt. :')
Geen idee of het werkt? Waarschijnlijk sla ik terug. :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:27

Is zo'n plantensproeiding geen optie? }>
Knak je en krijg je gelijk een spuit water is je gezicht x]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:46

ik ben er niet aan verslaafd, maar ik kraak gewoon altijd.. als ik op sta nadat ik gezeten heb knakken mijn Enkels altijd en vaak ook m'n knieën, als ik wakker word dan knak ik altijd m'n heupen/bekken omdat het anders pijn gaat doen.. :')
zo schadelijk is het niet toch?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:56

Ik heb nu al pijn :(
+ het is voor mijn omgeving heel vervelend :')
En zie je het voor je? :p
Een plantenspuit overal mee naar toe nemen :')

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:10

Pff ik kraak ook echt álles. Al zo lang ik me kan herinneren kraak ik aan alle kanten, en heb ook het idee dat het erger wordt. Als ik mn rug uitstrek hoor ik m op meerdere punten knakken. Vingers, polsen (oei, 's ochtends klinkt dat echt alsof die doorbreken := ), ellebogen, knieen, rug, tenen, enkels, alles.
Kan ook de boel mooi overstrekken, en mn schouders en heupen kunnen half uit de kom :+ Ik heb allang opgegeven om mensen te proberen bij te brengen dat het geen kwaad kan, en het lucht is, en ook dat ik het lang niet altijd expres doe maar dat het gewoon gebeurt als ik beweeg.
Het enige vervelende vind ik voor andere mensen die er niet tegen kunnen.. De meesten zijn er wel aan gewend, maar bij mn vriend word ik het huis bijna uit geschopt als ik het waag om iets te knakken :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:13

@ZeStijgert, ik sloeg een vriendin altijd toen ze nagels beet. Kreeg regelmatig een klap terug hoor, maar ze was er echt snel vanaf :j. Heeft wel nut!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:13

Als mensen mij zouden gaan slaan elke keer dat ik kraak, zit ik binnen een dag onder de blauwe plekken :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:16

Hahaha zat zij ook _O-
Nee bij mij is het kraken absurt, kan ook een teen continu kraken. Denk dat het komt omdat ie gebroken is geweest en niet recht is terug gegroeid :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:18

Mijn knieen kraken altijd en niet zachtjes ook. Krijg dan ook regelmatig commentaar. Het doet niet zeer of zo, je hoort alleen eerst links knak en dan rechts.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:18

ik kan me schouder een soort van uit de kom halen, kan ik de heledag doen enorme verslaving

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:20

Mijn nek kraakt, elke ochtend en ik kan níet zonder.
Duw het niet door, maar doe even zelf mijn hoofd opzij en er kan zo een hele rits uitkomen :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:28

ik kraak vooral mijn vingers, nek en tenen.. mn rug knakt vaak als ik heb gezeten en daarna opsta en wegloop..
alleen soms heb ik heel erg behoefte om mn rug zélf te kunnen kraken heeft iemand TIPS hahahahaha?
probeer soms ergens over heen te hangen maar werkt niet echt. mn schouders lukken vaak wel maar heb soms zo erg t gevoel alsof er even iemand over me heen moet lopen:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:24

Ik ga gewoon helemaal achterover hangen totdat je kraakaak hoort :))

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:48

Vroeger deed ik draaien om mn rug te kraken, maar daar ben ik toch maar mee gestopt := Nu strek ik gewoon mijn rug, en een beetje naar achter, dan kraakt het vanzelf :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:08

Thats_Me schreef:
Dominique_96 schreef:
Het zijn niet je gewrichten zelf die knakken, het is het ''smeermiddel'' van je gewrichten eigenlijk. Als je aan bijvoorbeeld aan je vinger trekt ontstaat er een soort vacuum en als je los laat dan komt er opeens weer lucht in die ruimte en dat hoor je dan als knak. Het is niet slecht voor je :)
Bij mij knakt ook zowat alles :P

Als je het zelf uitlokt en je bent je gewrichten aan het manipuleren is het wél slecht. Dan overstrek je eigenlijk altijd bewust en dan heb je wel weer kans op slijtage. Als het 'gewoon' gebeurd zonder manipulatie of overstrekken is het niet zo'n ramp + dat het dan lang niet zo vaak gebeurd als dat je het zelf doet :)

Ja, goed, als je het zelf steeds gaat doen is het niet goed natuurlijk maar als het zelf gebeurt is het niet zo'n ramp nee. Maar dat is ook vrij logisch :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:20

Dominique_96 schreef:
Ja, goed, als je het zelf steeds gaat doen is het niet goed natuurlijk maar als het zelf gebeurt is het niet zo'n ramp nee. Maar dat is ook vrij logisch :D

En ik doe het zelf, omdat ik er niet mee kan stoppen -O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:22

Volgens mij is het helemaal niet zo slecht als altijd beweerd werd. Ik doe het met m'n vingers alleen als ik zenuwachtig ben, met m'n ellebogen en m'n linker grote teen omdat die af en toe gestrekt vast blijven zitten (heel handig :+) en met m'n knieën en enkels omdat het kan. :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:26

Jawel, dingen die 'op moeten laden' na het kraken voor ze weer kunnen zijn wel slecht. Aangezien je de lucht of iets dan weggekraakt hebt. Die moet eerst terugkomen en dat is slecht. Of juist andersom, de dingen die dat niet doen. Omdat dat eigenlijk geen kraken is, maar je botten tegen/langs/iets elkaar doen. Daarvan slijt de boel..