Allergisch voor appels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:01

@Klaaswoeba; die vonden mijn ouders stomtoevallig een keertje bij Intratuin. We hebben hem nu 3 jaar staan, eerste jaar had ik 8 appels, vorig jaar een flinke emmer vol, en voor zit jaar zit hij zo vol met vruchtbeginsels dat ik denk dat het nu misschien wel 2 emmers konden worden.

Vandaar dus ook die appeltaarten, je kan de appels zo slecht bewaren dus bak ik er maar taart van die ik in punten snij en dan vries ik de punten los in, want een emmer appels krijg ik nooit op in een maand.

Maar Boompje komt van Intratuin en kostte iets van 25 euro.

[edit] Met allen 1 Santana boompje ben je er trouwens niet! Je hebt een ander appelras nodig voor de bestuiving! 2 bomen dus, waarvan 1 een Santana. Of je buren moeten een appelboom hebben.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 16-06-13 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:04

Ik kan aardbeien alleen met suiker eten. Gelukkig inderdaad, ben namelijk ook dol op aardbeien. :D

Ook kan ik geen walnoten eten, de reactie die ik krijg is nog heftiger dan van een appel of kiwi.

Laatst had mijn vriend een ananas gekocht, en die kan ik zonder problemen eten. Ik dacht dat het heel vies was, op de pizza of uit blik vind ik het niet te eten, maar het is erg lekker zo vers. En nog eens gezond ook.

Klaaswoeba

Re: Allergisch voor appels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:18

We hebben nog een Jonagold en een Golden delicious (of iets wat daar op lijkt, geel en zoet in ieder geval:P). Die zijn beide al zo'n twintig jaar oud. De Jonagold geeft ook altijd emmers vol, maak er ook veel taarten van en mijn schoonfamilie wil ook altijd wel helpen :P

Hm intratuin.. Daar kan ik niet tegenop ;) Nja, hopen dat er nog wel is appels vanaf komen :)

hafjesliefde

Re: Allergisch voor appels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:13

Rienn: aardbeien zijn een no-go voor mij :n Maar met suiker heb ik nog niet geprobeerd!