NatasjavE schreef:Is bevallen een eitje? nee natuurlijk niet maar als 5 muljard mensen voor jou het gedaan hebben kan jij het ook.
Ik vond mijn 2e bevalling echt een eitje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Chubby schreef:Een doula kan ook zeker een goed idee zijn. Een goed bevalplan maakt dat iedereen je wensen kent. De doula kan die voor je bewaken.
Heb je uberhaupt iets gedaan aan zwangerschapsbegeleiding, cursussen, je positief richten op de bevalling?
Raponsje schreef:Tabaluga12 schreef:Mag ik vragen waar je zo bang voor bent?
Het feit dat er een kind uit mijn onderkant moet. Allerlei doom scenario's.
Het gaat niet passen, ik scheur tot aan mijn schouderbladen uit, ik heb de kracht niet meer om te persen en breng mijn kind in gevaar, mijn kind gaat dood omdat ik te bang ben om te persen of het niet aan kan, kind moet gehaald worden met een vacuümpomp, uiteindelijk toch een keizersnede moeten, het kind krijgt allerlei aandoening omdat ik het niet goed doe. Allerlei mensen die aan me moeten zitten, mensen die me willen coachen terwijl ik op dat moment liever voor een trein spring, bemoeials, uren lang wachten op het pers moment waardoor de spanning enorm op loopt en ik een paniekaanval krijg. De grootste angst is depressie na de zwangerschap, dat ik zo bang, gestrest en kwaad ben dat ik de baby daar misschien de schuld van geef.
De pijn is juist waar ik helemaal niet bang voor ben. Ik kijk er niet naar uit, maar bang ben ik er niet voor.
JoAnn schreef:. Ik kreeg hier ooit de tip voor een boek : "duik in je weeën". Dat ga ik bij een volgende zeker lezen. .
JoAnn schreef:Ik heb het niet gelezen, dus kan er niet over oordelen. Kan alleen meegeven wat men mij vertelde.