Ervaring gezocht betreffende chiropractie als geneeswijze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Ervaring gezocht betreffende chiropractie als geneeswijze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:49

Ik heb heel veel baat bij een behandeling bij een chiropractor. Heb er dan ook een gekozen die aangesloten is bij de Nederlandse Chiropractoren Associatie en Stichting Chiropractie Nederland. Dit topic herinnert me er weer aan dat ik een afspraak moet maken...ben al een tijd niet geweest.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:53

Hoe zit het met je bekken? Want daar begint alle ellende. Als je bekken en heiligbeen niet goed/recht staan dan kan het prima zijn dat tal van rug/nek/hoofd klachten daar vandaan komen. Ik heb 13 jaar een scheef bekken gehad (1 bekkenhelft stond naar voren/omhoog/binnen gekanteld) De fysiotherapeut heeft dit nooit opgemerkt (alsin dat daar iets aan gedaan kon worden) maar me wel met enige regelmaat gekraakt (wat natuurlijk verlichting gaf maar nooit van lange duur was).

Ik ben in december per toeval bij de osteopaat terecht gekomen, 4 behandelingen later géén rugpijn/hoofdpijn/nekpijn/gewrichtspijn meer. Ik kan een hele dag op een bureaustoel zitten, de dag na het stappen geen pijn meer in m'n gewrichten, minder hoofdpijn. Echt een heel nieuw levensgevoel *\o/* Ik ben alleen wel zwaaaaaaaaaar teleurgesteld in de fysiotherapie... -O-

Jammer dat je niet in het noorden woonde, anders wist ik nog wel een hele goede/fijne osteopaat voor je. Maar ik zou zeker een keer naar osteopaat (of chiropractor, zelf geen ervaring mee) kijken, dat kan enorm helpen! Vriendin van mij liep met onverklaarbare hoofdpijn, in het ziekenhuis wisten ze zich geen raad meer... ook scheef bekken. M'n moeder loopt al 20 jaar bij de fysio, 2 keer per week, die is nu al een paar maanden niet meer geweest omdat ze ook bij de osteopaat is geweest en nu haar bekken en heiligbeen weer recht staan, heeft ze ineens geen last meer van haar rug/nek/schouder.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:43

liedje89 schreef:
@janneke: dat is niet perce waar, een chiropractor heeft lang niet altijd een uitgebreide opleiding genoten. Het beroep van chiropractor is namelijk niet beschermd en in principe kan iedereen zomaar beginnen als chiropractor. Er zijn inderdaad 5 jarige opleidingen in Amerika en Engeland, maar er zijn ook mensen die zich na veel kortere opleiding (of gewoon zonder opleiding want dat mag) als chiropractor bestempelen.

Brrr - beunhazerij, dus.

Okee: let er dus op, dat iemand lid is van een fatsoenlijek beroepsvereniging, vraag je zorgverzekeraar!

(Ooit hoorde ik van iemand, die was -tig keer gezakt van haar diploma fysiotherapie - en had zelf een bordje gemaakt en was een praktijk begonnen. Mijn zegsvrouwe was niet blij met haar geweest...)

Marcella

Re: Ervaring gezocht betreffende chiropractie als geneeswijze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:13

En daarom wil ik ook niet gelijk zomaar iets doen, want voor hetzelfde geld doe je er uiteindelijk meer kwaad mee dan goed.

En de fysio/manuele therapeut die me 1x gekraakt heeft dat was ook nog eens voordat er foto's gemaakt waren. En dus voordat er vergroeiing was vastgesteld.