Huisarts weigert mij volledige soa test

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 19:31

De windowfase ben ik mee bekend, maar denk niet dat dat er mee te maken heeft. De assistente zei letterlijk: we gaan niet van iedereen voor de zekerheid laten prikken

Mijn moeder werkt bij de gyneacologen op het ziekenhuis en ze gaat daar morgen even vragen of ze daar misschien iets voor me kunnen doen.
Anders bel ik de GGD en verzin in er wel wat bij

Senna: ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik niet wat heb. Twee van de virussen die ze alleen in bloed kunnen testen kan je prima hebben zonder daar (al) symptomen van te hebben.
Gezien mijn onveilige verleden vind ik dus zeker wel dat ik een wezenlijk risico loop.
Daarbij heb je hier gewoon een zorgverzekering voor. Als je bij de huisarts test gaat het namelijk gewoon via de verzekering.
Heb zelfs aangegeven dat ik de bloedtest anders ook wel zelf wilde betalen, maar ook daar werd niet mee akkoord gegaan....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:32

Senna: Een ziekte hebben en zonder te weten verspreiden kost de maatschappij nog veel meer geld en daarbij gaat het onderzoek via de huisarts eerst ten koste van je eigen risico (alleen het consult niet), dus ik zie niet in waarom een huisarts een dergelijk onderzoek zou weigeren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:36

Lolacabana schreef:
Ik ben een paar maanden geleden ook getest op alle soa's. Huisarts vond het juist slim en raadde aan om dit minimaal één keer per jaar te doen.

Dan vraag ik me toch af hoe de huisarts over je denkt :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:37

Nikka schreef:
Lolacabana schreef:
Ik ben een paar maanden geleden ook getest op alle soa's. Huisarts vond het juist slim en raadde aan om dit minimaal één keer per jaar te doen.

_O-

Vooral als het na een uitstrijkje was :')

In mijn ogen zou een keer per jaar een test niet nodig moeten zijn.. Gewoon op je gezondheid letten en dat kan heel makkelijk, gewoon een condoom gebruiken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:38

Nikka schreef:
Lolacabana schreef:

Dat komt omdat ik elke keer dacht dat ik iets had. En ze wilde van mij af zijn denk ik _O-

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:44

Gewoon zeggen dat jij je vriend heb leren kennen als klant op je werk bij de wallen :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:11

Apart, mijn huisarts had 2 jaar geleden ook gewoon een soa test laten afnemen, met bloed ( geen urine geloof ik ) maar hij deed daar niet moeilijk over, we zeiden gewoon we willen voor de zekerheid toch een test nemen.
En goed dat we het hadden gedaan ook, want mn vriend had chlamydia en ik niet :? , maar omdat ik sex met hem had moest ik ook uit voorzorg medicijnen slikken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:53

Dreamybol schreef:
Lieveli, waarom wil je dat de maatschappij opdraait voor een onderzoek nav jouw eigen keuze om onveilige seks te hebben? Dat een onderzoek geld kost, is jammer, maar helaas, lijkt me dat je gezondheid voor gaat en dat je daar best het eigen risico voor medische zorg voor over hebt..

Ontopic: TO, ik vind het erg raar dat je huisarts beslist dat je geen verder onderzoek nodig hebt, ik zou de huisarts opnieuw bellen en nu een afspraak maken. Als de assistente vraagt waarom ben je niet verplicht daar antwoord op te geven en moet ze je alsnog een afspraak geven. Dan kun je zelf de huisarts vertellen dat je erop staat dat dit onderzoek wordt gedaan.

Sorry? De maatschappij? Joe, dit is wel heel vergezocht, vind je het erg als ik hier niet op inga? :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:55

Jij wil 'gratis' een test bij de GGD doen, terwijl je niet meer onder hun doelgroep valt, hoezo is dat niet de kosten op de maatschappij verhalen dan? Ik vind het jammer dat je er niet op in wilt gaan, want ik vraag het me echt af.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:56

Dreamybol schreef:
Jij wil 'gratis' een test bij de GGD doen, terwijl je niet meer onder hun doelgroep valt, hoezo is dat niet de kosten op de maatschappij verhalen dan? Ik vind het jammer dat je er niet op in wilt gaan, want ik vraag het me echt af.

Maar je snapt toch wel dat ik hier niet op inga aangezien het niet mijn topic is? Bovendien ga je de discussie in met allerlei aannames en ik heb echt wel wat beters te doen dan dat te gaan weerleggen. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:58

Mag ook wel via PB hoor, ik ben nooit te oud om te leren. Ik doe geen aannames, reageer alleen op dat jij schrijft dat je de regels van de GGD wilt omzeilen voor een gratis test.

Papegara

Re: Huisarts weigert mij volledige soa test

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:00

Wat raar..
Ik heb ook een soa test gedaan vorig jaar augustus, omdat ik al lange tijd behoorlijke klachten had in mijn buik, krampen en noem het maar op.

Uiteindelijk lag ik met Salmonella in het ziekenhuis en had ik geen soa's, maar ze hebben toen niet 1 keer moeilijk gedaan om mij voor alle soa's te onderzoeken.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:01

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:02

Dreamybol schreef:
Mag ook wel via PB hoor, ik ben nooit te oud om te leren. Ik doe geen aannames, reageer alleen op dat jij schrijft dat je de regels van de GGD wilt omzeilen voor een gratis test.

Nou als je het over PB wilt kun je het over PB vragen. Ik heb alleen gereageerd dat ik de tip van Joyce erg goed vind. :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:03

:+ Gaat er nu een discussie ontstaan over wie als eerste en PB gaat sturen? Laat het gewoon lekker meiden!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:04

Was ik al van plan. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:10

Dan had je die opmerking niet moeten maken in de eerste plaats dreamybol, want je bent wel erg oordelend in je post. :)
Daarnaast, dan is het ook krom dat als ik 25 zou zijn ik wel random om de paar maanden voor de lol naar de GGD zou kunnen huppelen gratis. Daar betaal je dan net zo goed voor. Heb ik liever dat een iets jonger iemand voor zijn of haar gezondheid lekker een test laat doen, vind ik alleen maar volwassen en verstandig.

En ontopic:
Ik zou inderdaad naar de GGD gaan, zeggen dat je vriend bi is en dat je de ballen ( :Y) Even in het thema) verstand hebt van zijn seksuele achtergrond en dus voor de zekerheid graag wil laten testen.
Daarnaast zou ik het zeker aankaarten bij de huisarts als je daar bent voor een eventuele uitslag van je urine, want ik vind dit nalatigheid van de assistente als je het mij vraagt. Misschien had de huisarts zelf je verzoek zonder problemen in willen willigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:16

Mijn huisarts doet overigens geen urinetesten omdat hij die niet accuraat genoeg vindt. Ik moest zelf een soort uitstrijkje maken en dat naar het lab in het ziekenhuis brengen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:17

Bloeddonor worden.... Dan kunnen de mensen hier ook meteen stoppen met zeuren dat je het "gratis" wil want je doet meteen iets terug voor de maatschappij ;)

Maar ontopic... Ik blijf het raar vinden dat de HA dit niet goedkeurt... Apart hoor... Voor de rest geen idee waar je dan het beste kunt zijn, GGD lijkt me ook... Gewoon even bellen :)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:21

Wat een rare huisarts .
ik belde mijn huisarts op ,vroeg waar ik een soa bloedtest kon doen en hup
de volgende morgen nog gedaan .
Geen vraag niks gehad...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:54

Weet wel dat de huisarts een soort 'selectie bij de toegangspoort' maakt, of zelfs is.. De huisarts moet er als het ware voor zorgen dat niet iedere gek met normale verkoudheidsklachten of een rugpijntje op de operatietafel belandt, bij wijze van. Als ze dat niet zouden doen, zouden de zorgverzekeringen hoogstwaarschijnlijk nog veel duurder uitvallen..

Maar blijft vervelend dat het niet zomaar gaat, natuurlijk. :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:06

zoeensep schreef:
Gewoon zeggen dat jij je vriend heb leren kennen als klant op je werk bij de wallen :)

Dit wilde ik ook zeggen :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 01:08

Hopen dat ze een beetje discreet zijn als je zegt dat je toch een partij los bent gegaan..
Maar het zou wel moeten werken *\o/*

Wisselende contackten ? Yes 20 op een avond :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:26

Liselot schreef:
HA weet dat er wisselende sexcontacten zijn geweest; de assistente deed dit af met "ja ach, als die mannn geen man op man contact hebben gehad is er niet zoveel aan de hand"
Alsof zo'n man dat allemaal maar gaat vertellen :?

OMG wat een enorme domme reactie daterend uit het jaar 0! Alsof sao's als HIV alleen bij homo mannen voorkomen. Mijn hemel wat ongelofelijk kortzichtig!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:20

Waarom betaal je het niet gewoon zelf als je het graag wilt? Ik begrijp de reactie van de HA wel hoor... En wij ons allemaal afvragen waarom de zorgkostn zo hoog worden :x