Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:Bij weer een 3 of hoger wil ik mijn bm er ook uit. De gyn doet dat echter niet omdat er van alles kan verzakken en dat moet dan ook weer geopereerd worden
benangelique schreef:Bij weer een 3 of hoger wil ik mijn bm er ook uit. De gyn doet dat echter niet omdat er van alles kan verzakken en dat moet dan ook weer geopereerd worden
benangelique schreef:De vaginatop aan de binnenzijde kan verzakken, waardoor ook blaas en endeldarm kunnen verzakken. Dat moet dan ook weer opgehaald worden, dus weer een operatie
Varekaj schreef:Ik had wel symptomen, ik liep ook al een aantal jaar met die PAP1 rond. Doorbraakbloedingen, droogheid en pijn vooral. Mijn vorige HA deed er eigenlijk weinig mee, dus toen ik op mijn werk een goeie gynaecoloog vond (werk in ziekenhuis) ben ik daarbij ten rade gegaan. Toen was de pap1 er 2 jaar denk ik. Het konden echter ook klachten zijn doordat ik al jaren lang diane35 slikte, dus ook gaan kijken met andere pillen. De klachten namen telkens in het begin van een pilwissel af, maar na 6 maanden ongeveer waren ze vaak terug. Er werd steeds controle gedaan, en zo kwamen we er eind 2011 rond november achter dat ik plots op de 2 zat, evoluerend richting 3. Toen moest ik na 3 maanden terugkomen, en toen zat ik op 3 en het was nog aan het verder ontwikkelen. Dus iets erna de ingreep, terug aan de pil maar na 3 maanden op controle heb ik zelf weer om de diane35 gevraagd omdat ik me daar toch het beste bij voelde. Nu heb ik daar de generische versie van en voel me prima. Heb ook helemaal geen klachten meer voorlopig, maar ik ben er dus nog niet helemaal vanaf. 1 juli moet ik terug op controle.
RandyOrton25 schreef:Even een beetje off topic
Ik vind dat ze hier in NL best wat vaker en op jongere leeftijd al mogen gaan testen zowel op borst als op baarmoeder.