dwanggedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: dwanggedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:21

Ik zou dit trouwens geen dwanggedachten noemen, maar gewoon angsten in een behoorlijke vorm.

En maak je geen zorgen, er zijn zoveel meer mensen die hier last van hebben!

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:38

HorsesWoman schreef:
Ik heb zelf sinds een tijdje ook last van angsten, en die uiten zich soms in heftige angstaanvallen,
en mijn grootste angst is inderdaad ook dat er wat gebeurd met de mensen waar ik om geef en die ik "nodig" heb.

Ik weet niet of jij ook angstaanvallen hebt, of alleen angstige gedachten, maar ik ben nu door verwezen door mijn psygiater naar
een therapeut die cognitieve gedragt therapie geeft, en ik heb net mijn intake gesprek gehad.

Nu vroeg ik me af of je al therapie hebt geprobeerd? Want deze vorm van therapie is de meest
gebruikelijke en "beste" therapie voor angstklachten, word er teminste gezegt.

Sonador schreef:
Eerst zou je een methode kunnen leren om die gedachte's te verdrijven.

B.v als je die gedachte's hebt, om dan jezelf denkbeeldig in een harnas te plaatsen zodat die gedachtegang je verder niet raakt.

Je zal iets moeten bedenken om deze gedachtegang te doorbreken, ik vind het heel goed en dapper dat je dit aangeeft.
En is al een zeer grote stap in de goede richting!

Je hebt opzich wel gelijk met dat harnas, alleen dit kost veel energie en zorgt ook voor spanning.
Maar het is inderdaad de eerste stap, om jezelf te dwingen om aan andere dingen te denken, of iemand op te bellen,
zodat je weer een beetje kan relatieveren.

( Sorry voor eventuele spellingsfouten, heb geen spellingscontrole. )

Ik heb ook adhd en gaan kijken waar ik eventueel nog meer last van heb.DAar is idd therapie voor aangevraagd. Nu moet ik nog wachten op reactie. Daar zal ik dit ook aangeven.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:39

iedereen weer bedankt voor de reacties, ik heb er veel aan

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:03

sinds ik nieuwe medicatie heb moet ik zeggen dat de gedachten eigenlijk weg zijn. Of nouja het maakt me niet meer angstig en kan het goed weg drukken :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:08

Ik had dit ook een tijdje heel erg.
Ik kreeg toen best veel suikers binnen(snoep, ijsthee enzovoorts)
Sinds ik eigenlijk bijna geen suikers meer binnen krijg is het weg.
Misschien helpt het voor jou ook?
Suiker is echt niet zo goed voor je en dat heb ik ondervonden.
Ik sliep al jaren slecht! Sinds ik bijna geen suikers meer neem slaap ik ook heerlijk.
Er zijn Psychologen die erin geloven/weten dat suikers vaak de boosdoener zijn voor psychische klachten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:36

D_Desteny schreef:
Ik had dit ook een tijdje heel erg.
Ik kreeg toen best veel suikers binnen(snoep, ijsthee enzovoorts)
Sinds ik eigenlijk bijna geen suikers meer binnen krijg is het weg.
Misschien helpt het voor jou ook?
Suiker is echt niet zo goed voor je en dat heb ik ondervonden.
Ik sliep al jaren slecht! Sinds ik bijna geen suikers meer neem slaap ik ook heerlijk.
Er zijn Psychologen die erin geloven/weten dat suikers vaak de boosdoener zijn voor psychische klachten.

Misschien zit hier inderdaad wel wat in, want als ik weinig heb gegeten lijkt het alsof mijn lichaam er geen energie voor heeft om te gaan lopen flippen. Maar ik eet al weinig suiker, maar tellen fruitsuikers en de suikers in melkproducten ook mee hierin? Ik neem namelijk bijna nooit gewone suiker of producten met toegevoegde suikers

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:37

Oenka schreef:
sinds ik nieuwe medicatie heb moet ik zeggen dat de gedachten eigenlijk weg zijn. Of nouja het maakt me niet meer angstig en kan het goed weg drukken :)

Welke medicatie heb je als ik vragen mag?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 17:50

Lexapro