blaar, openprikken of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:34

Dat is een wijs besluit. Terwijl de blaas heel blijft, geneest de beschadigde oppervlakte eronder. Als de blaas dan stuk gaan gaat het ook niet beginnen prikken ofzo.
Zolang je de blaas niet openmaakt blijft het ook steriel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:03

Ik bijt of prik ze open, was mijn handen dan goed en doe er een pleister overheen voor 2 dagen. Nooit problemen mee gehad, zo weg.

xxdooxx

Re: blaar, openprikken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:37

Als ik blaren heb zitten ze op mijn vingers door paardrijden. Ik bijt ze altijd open onder de douche. eerst haren wassen & dan de blaar kapot maken. Nooit ergens last van

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:54

Heb regelmatig blaren op mijn voeten door en op mijn werk. Blaar prikken we meteen kapot met steriele naald en daarna afplakken met tape.

Verleden x hebben ze mij met de verkeerde tape afgeplakt (sporttape), dat was echt niet grappig.
Heb ruim een uur mijn voet laten weken voordat ik het eraf kon halen

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:00

Ik prik ze ook open, vervolgens kwak ik er betadine op en daarna nog een pleister er overheen.
Anders heb ik er enkel maar last van.. Als ze doorgeprikt zijn is het de eerste dag nog iets gevoelig en daarna merk ik er niks meer van.
Ooit heb ik een keer per ongeluk een brandblaar opengeprikt (wist niet waar de blaar van kwam), dat heb ik goed gemerkt (doorprikken deed ook zeer!)! Die begon dus te ontsteken (rode rand eromheen).. Gelukkig was ik er heel snel bij, dus met een AB-kuurtje was het ook zo weer over.

Edit: Deze zat trouwens op mijn rug :D
Ze waren op stal bezig met de slijptol en ik liep in een kort hemdje omdat het toen heel erg warm was ;-)
Laatst bijgewerkt door Animal op 09-06-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:02

Ik trek ze altijd los met de nagels. En heb er verder nooit geen last van. En ook nooit geen littekens. Terwijl ik ontsteking gevoelig ben.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:21

Oei brandblaren mag je idd nooit openprikken :oo Bloedblaren kan je geloof ik ook beter vanaf blijven. Alleen gewone blaren ben ik ook onvoorzichtig mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:26

Ik prik alle blaren (bloed en vocht) gewoon open. Druk ervan af, minder pijn en snellere opdroging/genezing. Doe het altijd met een steriele naald.
Nog nooit iets gehad.
Kan het zo zijn dat er een verschil zit tussen theorie en praktijk? :o

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:47

Het wordt inderdaad vaak aangeraden om een blaar te laten zitten, maar ook hier worden ze doorgeprikt. Ik doe dit aan de zijkant, bij de overgang naar de 'normale' huid. Gewoon één klein prikgaatje, het vel van de blaar blijft er dus wel op zitten. Het vocht kan weg, de druk is eraf en de pijn vrijwel over, voor mij werkt dit goed. Ik doe er niets op qua ontsmetting, soms wel tijdelijk een pleister. Nog nooit ontstekingen of andere ongemakken van gehad.