ik krijg over striae !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:06

AZNLady schreef:
antje_vip schreef:
Je groeit gewoon sneller dan je huid kan bijhouden... Bijna elke vrouw heeft het hoor, heul normaal.

Ja dat zegt iedereen , maar het punt is.
Ik groei niet meer, en ik kom ook niet aan %) %)

Je bent de afgelopen periode wel gegroeid als het goed is.
Daar is het gebeurt.

Ken ook een hoop meisjes die het hebben hoor, probeer je er niet onzeker door te gaan voelen :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:28

Jongens kunnen toch ook striae krijgen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:09

lucifertje schreef:
Samiyah schreef:
Ik heb heel erg striae gehad op mijn borsten. Na een jaar of 10 is het nu helemaal weg. Het kan dus zeker wel weg gaan. Smeerseltjes enzo helpen niet, iig niet als het er al zit..

Weggaan zal het nooit doen, het onderhuidse bindweefsel is kapot en dit zal niet meer herstellen.
Het zal zeer zeker minder worden maar weggaan niet.

Heb zelf ook striae, vrij grote op mijn buik (aankomen) denk dat de langste wel een cm of 10 is en heb ze ook op mijn borsten.
Wat ik gemerkt heb, is sinds ik een zonnebank kuurtje heb gedaan op mijn 16de het veel minder geworden is.

nouja, hier dus wel :+
Misschien als ik er met een loep boven hang, maar als je gewoon kijkt zie je hélemaal niks meer.

Anoli

Re: ik krijg over striae !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:13

Ach ik heb echte rode strepen op mn bovenbenen zitten, is niet mooi maar boeiend kan er niet mee zitten hoor.

Daarnaast ook op mn billen al jaren, maar die zijn wel gewoon wit/huidskleurig.

Niks aan te doen meid, behalve er mee leren leven :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:16

Samiyah schreef:
Misschien als ik er met een loep boven hang, maar als je gewoon kijkt zie je hélemaal niks meer.

Dan zijn ze heel mooi vervaagt, maar onderhuids zit het 'littekenweefsel' nog steeds. Vaak kan je het verschil nog wel voelen. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:29

Ayasha schreef:
Samiyah schreef:

Dan zijn ze heel mooi vervaagt, maar onderhuids zit het 'littekenweefsel' nog steeds. Vaak kan je het verschil nog wel voelen. :)

Ja, als ik over de huid ga voel ik het idd nog wel heel lichtjes. Ik heb gewoon geluk heb dat ze zo mooi weggetrokken zijn, ik snap dat het niet altijd zo is. M'n vriend heeft ook striae en dat is al een aantal jaar heel erg zichtbaar en rood. Misschien hangt het ook van de plek af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:48

Dat en hoe goed je huid in het algemeen hersteld. :) Sommige mensen maken veel sneller lelijke littekens dan andere. :) Die van mij zijn mooi wit/licht roze maar helaas een halve cm breed waardoor ze nog heel duidelijk zichtbaar zijn. :) Doe je niks aan.

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:42

hannahaapje schreef:
Jongens kunnen toch ook striae krijgen.

Ja mijn broer heeft het ook.

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:43

Maar kan je aanleg hebben om striae te krijgen ?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:48

er is weinig aan te doen.
je moet er 'aanleg' voor hebben.
als je ooit zwanger word heb je ook zo'n mooie gestreepte buik :+
hoe jonger zwanger hoe groter de kans.
omdat je als je jong bent nogeen strakke huid hebt.
ik heb er aanleg voor. ik ben 23 zwanger vn nummer 2 en mijn borsten, benen en buik zitten vol strepen. mijn zussen hebben het ook.
het is genetische bepaald.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:53

Dat denk ik niet hoor,, je bent tussen je 13e en 15e gewoon onwijs gegroeid zoals iedereen en de ene huid reageerd daar beter op dan de andere.. Je groeit nu nog steeds wel door maar niet meer zo overdreven als tijdens de groeispurt (als het goed is)

Ik zelf heb er tot aan mijn zwangerschap nooit last van gehad terweil mijn zusje als puber echt giga onderzat, benen, billen, borsten, buik en zelfs haar boven armen...

Ik heb ze enkel op mn buik.. En als ik in de zon lig zijn ze echt meer dan duidelijk zichtbaar al zo een 2 jaar terweil ze wel wit zijn.. Maar helaas heel breed..

Elke vrouw heeft die dingen zowat.. Is het nu niet is het wel als ze zwanger geweest zijn en de gene die het niet hebben zijn gewoon mazzelaars met een geweldige huid :)

Niet teveel van aantrekken t wordt met de jaren veel lichter tot bijna niet zichtbaar.. En strax als "volwassen vrouw" kijkt helemaal niemand jou daar meer op aan. Het is gewoon normaal :)

Succes en sterkte :) maak er een niet al te groot probleem van :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:55

blokje schreef:
er is weinig aan te doen.
je moet er 'aanleg' voor hebben.
als je ooit zwanger word heb je ook zo'n mooie gestreepte buik :+
hoe jonger zwanger hoe groter de kans.
omdat je als je jong bent nogeen strakke huid hebt.
ik heb er aanleg voor. ik ben 23 zwanger vn nummer 2 en mijn borsten, benen en buik zitten vol strepen. mijn zussen hebben het ook.
het is genetische bepaald.

Dat klopt volgens mij niet helemaal hoor het ligt naar mijn inziens puur aan je huidtype, je leefstijl etc.. Als het genetisch bepaald zou zijn dan zouden haar vader en/of moeder het ook moeten hebben en ik begrijp uit haar verhaal dat dat niet zo is :)

Edit: ik lees inderdaad dat het erfelijkbepaald is.. Toch blijf ik het dan gek vinden dat haar vader of. Moeder het niet hebben.. Wellicht hebben ze ze wel maar zijn ze door de jaren heen zo licht geworden dat het niet meer te zien is ?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:58

bij ons thuis hebben mijn ma, zussen en ik het extreem.
mijn buik is van onder tot boven helemaal stuk.
mijn tante (zus van me pa) heeft geen streep en mijn oma van mijn pa zijn kant ook niet.
aan mijn moeders kan van de fam komt het veel voor.
bij ons kun je dus 'mooi' zien dat het erfelijk bepaald is.
misschien dat sommige in een familie geluk of juist geen geluk hebben.
en dan speelt dus ook je leeftijd een rol ;)
ik kreeg het pas tijdens mijn eerste zwangerschap.
terwijl mijn zus het in de pubertijd al kreeg.

smeren als je er aanleg voor hebt helpt niet.
tenminste niet in je zwangerschap.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:07

Insmeren werkt eigenlijk nooit. Je smeert op je bovenste huidlaag en met een beetje geluk, dringt de zalf daar iets in, maar striae zit in je onderste huidlaag, daar komt die zalf echt niet.

Achteraf kan het wel je huid soepel houden en zorgen dat je littekens (want dat zijn het tenslotte) niet gaan irriteren en soms ook wat sneller genezen.