Brief op de mat, kinderwensspreekuur. Wtf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brief op de mat, kinderwensspreekuur. Wtf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:33

Ik vind het altijd van die post, waarvan ik ook denk, wtf! Zo kreeg ik laatst van de huisarts post over het gebruik van Foliumzuur als je zwanger wilt worden. Ik vind het niet kunnen dat zoiets maar gewoon klakkeloos aan iedereen wordt vestuurd.. Nu heb ik een nicht die al 5 jaar bezig is om zwanger te worden en pas een zwangerschap af heeft moeten breken, dan besef je je wel dat dit soort post ontzettend gevoelig kan liggen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:36

Nou ja, klakkeloos aan iedereen. Zou het mogelijk zijn om van te voren eerst te inventariseren? Misschien wel...

Ik denk dat deze brieven in het belang van ongeboren baby's zijn en blijkbaar is daar behoefte aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:39

lieveli schreef:
Nou ja, klakkeloos aan iedereen. Zou het mogelijk zijn om van te voren eerst te inventariseren? Misschien wel...

Ik denk dat deze brieven in het belang van ongeboren baby's zijn en blijkbaar is daar behoefte aan.

Ik kreeg die post omdat ik waarschijnlijk in de leeftijdscategorie val, maar dan nog versturen ze het ongevraagd en imo dus klakkeloos. Punt is dat het kwetsend kan zijn voor mensen waarbij het niet lukt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:41

Maar ze bieden daar ook wel hun excuses voor aan: het kan gevoelig zijn en dat wordt ook benadrukt in de brief en daar ook bij stil gestaan. Dat is ook netjes :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:51

Relaxed schreef:
lieveli schreef:

Ik kreeg die post omdat ik waarschijnlijk in de leeftijdscategorie val, maar dan nog versturen ze het ongevraagd en imo dus klakkeloos. Punt is dat het kwetsend kan zijn voor mensen waarbij het niet lukt.

Ja het kan kwetsend zijn maar... Dat zijn heel veel dingen als je ongewenst kinderloos bent. Dat is ook een beetje de maatschappij waar we in leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:05

lieveli schreef:
Ja het kan kwetsend zijn maar... Dat zijn heel veel dingen als je ongewenst kinderloos bent. Dat is ook een beetje de maatschappij waar we in leven.

Ja natuurlijk, maar hier gaat het alleen om de post en daarover gaf ik mijn mening ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:08

Relaxed schreef:
lieveli schreef:

Ja natuurlijk, maar hier gaat het alleen om de post en daarover gaf ik mijn mening ;)

Snap ik maar ik vraag me oprecht af of het een reden is om dan die post niet te sturen. Wat ik eigenlijk wil weten is hoe effectief deze brief is. Misschien heeft ts gelijk en is maar 10% de doelgroep. Dan is het gewoon een stomme actie. We missen eigenlijk de achtergrondinformatie, waarom deze brief is gestuurd en wat de verwachtingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:11

lieveli schreef:
Snap ik maar ik vraag me oprecht af of het een reden is om dan die post niet te sturen. Wat ik eigenlijk wil weten is hoe effectief deze brief is. Misschien heeft ts gelijk en is maar 10% de doelgroep. Dan is het gewoon een stomme actie. We missen eigenlijk de achtergrondinformatie, waarom deze brief is gestuurd en wat de verwachtingen zijn.

De brief over foliumzuur die ik toen kreeg vind ik persoonlijk vrij zinloos, iedereen die een kinderwens heeft en zich er een beetje in verdiept kan meteen vinden dat ze aan de foliumzuur pillen moeten (of nou ja, dat dat beter is..). Ik denk dat deze brief maar voor weinig mensen, ook al houdt je het binnen de doelgroep, informatief is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:26

Secridible: West Online heeft je gequote, ik heb een screendump, dus als je hem wil pb me dan even.

Ik zal de brief ook wel op de mat krijgen. Denk dat het voor sommige mensen ronduit kwetsend is en dat het geld beter besteed kan worden....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:29

Relaxed schreef:
lieveli schreef:

De brief over foliumzuur die ik toen kreeg vind ik persoonlijk vrij zinloos, iedereen die een kinderwens heeft en zich er een beetje in verdiept kan meteen vinden dat ze aan de foliumzuur pillen moeten (of nou ja, dat dat beter is..). Ik denk dat deze brief maar voor weinig mensen, ook al houdt je het binnen de doelgroep, informatief is.

Ja dat vraag ik me dus af... Voor ons is het foliumzuurverhaal heel logisch, ik geloof dat ik dat in de 1e of 2e kreeg en ik ben het nooit vergeten. Maar minder opgeleide mensen en allochtonen weten het misschien niet?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:30

Ach, ik kreeg laatst met de rest van jongvolwassen Amsterdam een brief over Chlamydia in de bus. Ik voelde me nou niet direct aangesproken, maar vind het ook niet zo raar eigenlijk. Posters zien veel mensen niet, en als je die brief niet wil gooi je hem toch lekker in de papierbak ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:34

Ik vind het gemiep om daar moeilijk over te doen.
Het is nooit goed, eigenschap van de mens blijkbaar.
Geen kinderen kunnen krijgen is naar, maar moet daar de hele maatschappij dan maar op aangepast worden?
Zoals eerder gezegd luierreclames, olvarit, noem maar op is er ook allemaal..
Ik ben bezig met een sterilisatie om redenen, maar bij het ontvangen van zo'n brief zou ik hem gewoon de container in mikken klaar.
De medische wereld doet ook raar over sterilisatie dus in principe zou ik daar ook dan boos/verdrietig over moeten zijn bij zo'n brief.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:36

Ja heb hem ook gekregen... heb er niks aan... ben niet boos of gekwetst vind het alleen erg zonde van het geld en het papier. ie-de-reen! in omgeving den haag tussen de 18 en 42 heeft hem gekregen. Gooi dan liever een reclame op je site die up-popt bij google. :)
Sowieso als je al bij voorbaat excuses gaat aanbieden voor het verzenden van de brief, stuur hem dan lekker niet.
Ik denk om eerlijk te zijn zelfs minder dan 10% de doelgroep is... dus dat is significant niet doelmatig en efficiënt handelen :+

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:39

Dan hebben ze mijn brievenbus vast overgeslagen. Heb nog geen brief gezien. Maar als tie komt kan die zo bij oud papier, want ik heb geen kinderwens.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:43

Ik vind het ook kwetsend als bewust kinderloze. Lijkt wel of ik niet besta als groep of dat mijn standpunt niet gerespecteerd wordt. Je bent vrouw in die en die leeftijdscategorie, je hebt geen kinderen, DUS je zult ze wel willen en wij gaan zorgen dat je ze krijgt ook! ;)

Het voelt net als dat je als atheïst wordt aangesproken door Jehova's of andere evangelisten. Laat mij alsjeblieft mijn eigen ding doen en behandel mij niet alsof ik er niet over heb nagedacht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:45

moonfish13 schreef:
Geen kinderen kunnen krijgen is naar, maar moet daar de hele maatschappij dan maar op aangepast worden?
Ik ben bezig met een sterilisatie om redenen, maar bij het ontvangen van zo'n brief zou ik hem gewoon de container in mikken klaar.
De medische wereld doet ook raar over sterilisatie dus in principe zou ik daar ook dan boos/verdrietig over moeten zijn bij zo'n brief.

Vergeet niet dat dit om een hele gerichte brief gaat... specifiek op naam.
Dat vindt ik toch wat anders dan een ongeadresseerd foldertje.
Nu wordt het erg specifiek gestuurd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:49

LindyH schreef:
Ik vind het ook kwetsend als bewust kinderloze. Lijkt wel of ik niet besta als groep of dat mijn standpunt niet gerespecteerd wordt. Je bent vrouw in die en die leeftijdscategorie, je hebt geen kinderen, DUS je zult ze wel willen en wij gaan zorgen dat je ze krijgt ook! ;)

Het voelt net als dat je als atheïst wordt aangesproken door Jehova's of andere evangelisten. Laat mij alsjeblieft mijn eigen ding doen en behandel mij niet alsof ik er niet over heb nagedacht.

Ik vind het niet kwetsend maar ik snap wat je bedoelt.
Daarom ook inderdaad wat ik zei over sterilisatie.
Ik kan daar dan ook wel boos over gaan doen, dat zij wel even bepalen dat ik daar wél aan moet beginnen ofzo.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:51

c_alsemgeest schreef:
moonfish13 schreef:

Vergeet niet dat dit om een hele gerichte brief gaat... specifiek op naam.
Dat vindt ik toch wat anders dan een ongeadresseerd foldertje.
Nu wordt het erg specifiek gestuurd.

En ook dat het namens de gemeente is. Daar zou je meer neutraliteit en zorgvuldigheid van verwachten. Als het nou reclame van een één of andere kliniek was...

EDIT: Hihi, ze zouden alle zwangeren een brief moeten sturen over de mogelijkheid van abortus. Kijken wat de reacties dan zijn.
Toch voelt het voor mij net zo.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:55

Ik snap je maar mij kan het niet schelen.
Zou het alleen wel fijn vinden als ze me zouden geloven dat ik goed heb nagedacht over mijn keuze tot sterilisatie..
Die indruk krijg ik tot nu toe niet erg.. Daar kan ik wel uitslag van krijgen eerlijk gezegd. :o
Inderdaad alsof kinderen zijn moét, alsof het normaal is dat iedereen kinderen heeft, ik hoef ze gewoon niét!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:59

Volgens mij hebben we last van dezelfde uitslag moonfish13. :D
Misschien is 'gekwetst' ook een te groot woord.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:00

LindyH schreef:
EDIT: Hihi, ze zouden alle zwangeren een brief moeten sturen over de mogelijkheid van abortus. Kijken wat de reacties dan zijn.

Nou... dan is het niet best denk ik :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:03

Van die groene stippen met die gele dikke koppen erop. :P

Ik ben nu dus bezig met sterilisatie, en de procedure is net gestart.
Moet nu dus naar een psycholoog en daarna komt er overleg in het team daar.
Enerzijds, so be it. Anderzijds denk ik echt: >;)
Zelfs incest kwam aan het woord in de intake.
Een van de redenen is voor mij dus een erfelijke aandoening maar zelfs dat lijkt geen indruk te maken.

Gekwetst is ook een groot woord, gewoon uitslag.. :Y)
De fase van boos zijn heb ik gehad inmiddels, schiet je niets mee op. :=

Die laatste post van je wooohooo, I agree.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:05

Ik had de brief op FB gezet... ik kreeg nogal wat hilarische reacties van mensen die weten hoe erg kinderloos ik wel niet ben :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 22:12

c_alsemgeest schreef:
LindyH schreef:

Nou... dan is het niet best denk ik :=

Echt dat zou ik mee willen maken!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:40

Of... je stuurt alle donkere mensen een brief over het huidbleekspreekuur. Want er gebeuren een hoop nare dingen met huidbleekmiddelen en de gemeente wil dat voorkomen.
En voor het geval er mensen gekwetst zijn zet je gewoon in de brief dat dat niet de bedoeling was.
Opgelost!

Ja, sorry hoor, ik ga nu even los. Komt door de uitslag. :D