doorkomende verstandkies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: doorkomende verstandkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:33

Als je een afspraak maakt bij de kaakchirurg hoef je niet te wachten tot ze doorgekomen zijn, die kan ze er zo voor je uit halen :) Ik was blij dat ik dat door de kaakchirurg heb laten doen (snijden) ipv bij de tandarts (trekken). Ingreep zelf voel je niet veel van & het schijnt minder risico te zijn met infecties omdat hij het hecht (en de tandarts niet).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:36

Hechten is niet altijd nodig en heeft niet altijd nut. Op het moment dat je verstandskiezen 'gewoon' doorkomen is het eruit trekken bij de tandarts een veel simpelere ingreep dan wanneer de kaakchirurg ze onder het tandvlees vandaan moet vissen.

Hoe is het gegaan ts? :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 17:24

ik ben naar de tandarts gegaan en mijn linkseronder verstandkies is ontstoken en moet dus antibiotica nemen tot de ontsteking weg is , dan moet ik naar ziekenhuis voor ze alle 4 te laten verweideren :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:53

Eleio schreef:
ik ben naar de tandarts gegaan en mijn linkseronder verstandkies is ontstoken en moet dus antibiotica nemen tot de ontsteking weg is , dan moet ik naar ziekenhuis voor ze alle 4 te laten verweideren :)

Hee lotgenoot... :D Bij mij mogen ze er ook alle vier eruit, a.s. dinsdag dus de linkerkant. Na 6 weken mag de andere kant (als de eerste kant genezen is) maar denk dat ik dat maar uitstel tot na de vakantie. ;)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:59

Ik heb al alle vier mijn wijsheidstanden en ik heb er nooit last van gehad. Maar misschien komt dat omdat ik 4 kiezen kwijt ben en er daardoor genoeg plaats was in mijn mond.
In ieder geval veel sterkte TS! Binnenkort ben je ervan af. ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:49

Als ze je zo veel overlast bezorgen zo snel mogelijk eruit halen! Dat doet ook even pijn maar dan ben je er wel vanaf. Die van mij zijn er ook uit gesneden toen ze nog maar met een puntje door waren. Ik hoefde daarvoor niet naar de kaakchirurg, gelukkig. Ook geen hechtingen.

Succes bij het ziekenhuis binnenkort.. ik hoop dat je ontsteking overgaat want dat schijnt erg naar te kunnen zijn bij kiezen die nog niet goed door zijn (lastig schoon te houden en zo) :(

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:53

Succes! Ik heb ze alle 4 en 0% last van! :D
Echt daar ben ik zooooo blij mee ik durf niet eens naar de ta voor een controle (oftewel bloedbad) laat staan dat ik een tand moet laten trekken ofzo.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:36

Hmm, linksonder begint bij mij sinds een week door te komen, maar heb, ben ik bang, te weinig ruimte ervoor. Op de foto's kon ik zien dat er 4 waren. Je kunt dus beter zo vroeg mogelijk laten verwijderen bij twijfel/overlast, Simoonzel?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:38

Pff breek me de bek niet open...
Mijn verstandskiezen begonnen altijd op te spelen als ik ongesteld was. In het begin was die pijn wel oké, maar naarmate jaar verstreek werd het onwijs erg en was ik iedere maand een paar dagen ziek door die kiezen.
Pijn, koorts, opzwellen, pijn met eten ed.

Toen met veel moeite een doorverwijzing voor de kaakchirurg gevraagd(ik heb lichtelijke tandartsfobie, dus vond het doodeng) en ben inmiddels heeeel blij dat ze eruit zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:45

Helse pijnen zijn dan hé ?!
Ik zal blij zijn als ze er alle 4 uitmogen , maar mogen ze er alle 4 in één keer uit ?
want TA zei voor ze alle 4 er meteen uit te doen in volledige narcose.. :)

verder moest ik vandaag weer naar de TA , voor gaatje te vullen en wat deed het pijn ; het gaatje was net naast de ontsteking en mocht/kon niet verdoofd worden waardoor ik de pijn toch goed voelde... over 2 weken moet ik weer voor een 2de gaatje :oo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:51

In Nederland worden je verstandskiezen er niet zomaar onder narcose uit gehaald. Meestal gaat dat dus in twee keer (links en rechts) onder plaatselijke verdoving. Ik weet alleen niet of ze daar in België makkelijker mee zijn. Bij mij zijn ze er zelfs in vier keer uit gehaald. Onder zaten ze echt te vervelen en moesten eruit terwijl boven in nog geen velden of wegen te bekennen was. Die zijn er uiteindelijk pas jaaaaren later uit gehaald.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:52

Eleio schreef:
Ik zal blij zijn als ze er alle 4 uitmogen , maar mogen ze er alle 4 in één keer uit ?

verder moest ik vandaag weer naar de TA , voor gaatje te vullen en wat deed het pijn ; het gaatje was net naast de ontsteking en mocht/kon niet verdoofd worden waardoor ik de pijn toch goed voelde... over 2 weken moet ik weer voor een 2de gaatje :oo

Ze doen kant voor kant(dus eerst links geheel en dan later rechts bijvoorbeeld). ivm verdoving, ze kunnen niet je hele mond in 1x verdoven omdat je dan je tong niet meer voelt en dat gevaarlijk schijnt te zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:58

ijssnuiver schreef:
Eleio schreef:

Ze doen kant voor kant(dus eerst links geheel en dan later rechts bijvoorbeeld). ivm verdoving, ze kunnen niet je hele mond in 1x verdoven omdat je dan je tong niet meer voelt en dat gevaarlijk schijnt te zijn.

tandarts heeft gezegd dat ik helemaal in narcose zal liggen en dus niet plaatselijk de mond alleen ? :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:07

meld me hier ook jeetje wat zijn dat een vervelenden onnodige k*t kiezen

ben igg 23 en ze komen nu pas door (al dachten de tandartsen dat ze niet meer zouden komen)
was allang blij dat ze dat zijden maar kreeg allemaal pijntjes en bloeide soms wat toen was ik iets hards aant eten en jahoor daar begon het gedonder de puntjes kwamen door mn tandvlees heen en ben nu bijna (bijna) 24 en ze zijn nog niet helemaal door bove moeten ze ook nog doorkomen maar gelukkig voel ik daar nog niets

hier is igg de pijn wel met komen en gaan soms heb ik er dagen geen last van maar er zijn ook dagen tussen dat ik zn pijn heb dat k gewoon niets in mn mond ken hebben het idee alleen al doet dan al zeer

igg succes TS

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:04

update !

Gisteren zijn ze er alle 4 uitgehaald,
voor het vertrekken had ik nog 2 slokjes gedronken wat dus niet mocht , dus moest ik wat langer wachten.
Tegen 11u40 ben ik naar de operatiekamer gebracht en tegen +-3 u was ik weer terug op mijn kamer ,
ik wou weg maar moest nog wachten op de dokter voor toestemming.. eenmaal toestemming gekregen ben ik vlug naar de kruidvat gegaan achter potjes nagellak voor mij te verwennen & ik had zelf niet door dat ik in de winkels liep met nog de plakkers voor mijn hartritme te volgen , zelf liep ik erbij als een drogeerde hond moet ik eerlijk toegeven :+

Er zat een ander meisje naast mij op kamer die om 10 u al terug uit de operatiekamer kwam maar die heeft nog liggen te slapen tot +- 3u30 , ze was zelf flauw gevallen toen ze naar wc wou gaan... dus ik had gisteren geluk dat ik er niet zo slecht aan toe was want ik hapte meteen naar ijsjes ;p

Deze morgen opgestaan met veel pijn , zit hier nu als een debiele met een ijszakje tegen men hoofd , bang om te eten en drinken en zelf te slikken.. mijn kaken zijn enorm dik en straks moet ik naar de kinésist voor mijn rug waardoor ik druk tegen mijn kaken zal hebben van de tafel & na de kiné eet ik normaal altijd pasta uit een pasta zaak , wat dus ook niet zal gaan... een hel dus -O-

net wakker
Afbeelding

Afbeelding

hoe ik er nu bij lig , thuis in bed
Afbeelding

hoe ik wakker werd , haar niet gemakt * lekker genant*
Afbeelding

en dit zijn de tandjes !
Afbeelding