Welke douchegel/scrub gebruik jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:58

Goed dat je hier aandacht voor vraagt zeg!
Nu probeer ik me altijd goed te verdiepen in producten (en dierenwelzijn/leed algemeen, doe ook vaak mee met actievoeren ect.) en de ''plastic soep'' is mij bekend, maar dit onderwerp is mij wel ontgaan.
Ik let er altijd op of het proefdiervrij is, ik mijdt producten van Unilever al zo goed als het kan, en dan kom je vaak bij de natuurproducten en huismerken uit, maar ik ben echt verbijsterd te zien dat ook huismerken en merken met een goed aangeschreven naam zoals Rituals ertussen staat met sommige producten. Het ergste vind ik dat Sabon op de rode lijst staat, terwijl ik me in het merk verdiept heb (wel lang geleden al) om te kijken wat voor producten ze hebben en het heeft bij mij de indruk gewekt dat ik een lekker ''natuurlijk'' product koop en de kosten van deze producten zijn ook behoorlijk hoog (wel blij te lezen dat het enkel de ''Polisher'' bevat).
Ik ben hier echt verbaasd over maar ben blij het te weten. Bedankt dat je dit gedeeld heb, zorgt weer voor een extra stukje bewustzijn +:)+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:10

Ik heb er ook nooit bij stil gestaan en koop ook geen vaste douchegels enz.
Elke keer wat anders.

Celiien

Re: Welke douchegel/scrub gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:12

Ik heb er ook nooit bij stil gestaan, en eerlijk gezegd gaat dat nu niet veranderen ook :+
Ik gebruik gewoon lekker mijn Fa doucheschuim en garnier scrubs/verzorgingsproducten, die werken het beste voor mijn huid :+

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:13

Ik gebruik Rituals

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:14

Volgens mij gebruikt Sabon best veel chemische ingrediënten... Maar ik snap 't wel hoor. Net als bv een merk als Lush/The Body Shop. Je denkt dat je iets koopt wat 100% natuurlijk is maar nee, helaas.

Ik schrik er eerlijk gezegd van hoe makkelijk mensen hier mee om gaan... Er bestaan zo veel merken die geen gebruik maken van deze microplastics.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:17

Ik moet, net zoals andere hier, eerlijk bekennen dat ik hier echt toaal niet mee bezig ben. Dit is bij mij puur ontwetenheid omdat ik het niet wist. Ik koop eigenlijk altijd hetgeen wat in de aanbieding is.. Nu heb ik wele en vaste shampoo van head & Shoulders voor een jeukende hoofdhuid.
Verder gebruik ik voor douchegel vaak nivea of fa.
cremespeoling ook vaak wel nivea

Ga zo is checken of welke lijst dit staat :j

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:50

Verschrikkelijk inderdaad. En dan ook al die troep die er verder in zit, silliconen zodat je huid lekker zacht voelt maar niet is, water en geurstoffen.
En dan ook nog is een lading plastic.

Voor mij alleen nog vaste shampoo en douchegels van Lush, zonder verpakking en troep! M'n haar is ervan opgeknapt en sinds kort poets ik ook m'n tanden met hun tablets. Aan te bevelen! :j

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:53

Ik gebruikte altijd Dove face scrub, maar toen ik dit bericht las, ben ik daar acuut mee gestopt :j Vreselijk toch, wie verzint toch dat soort dingen terwijl er prima milieuvriendelijke alternatieven beschikbaar zijn... :n

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:58

Wat is iedereen egoïstisch zeg!
Alsof jouw gemakzucht belangrijker is dan het milieu.
Dit soort deeltjes zijn zeer belastend en maken de natuur én dieren gewoon kapot.
Bokt kan wel op z'n kop staan als een paard niet goed behandeld wordt, maar over de rest wordt dan weer niet gemopperd. Vind ik nogal hypocriet eigenlijk.

Nuja, zoals bij alles zal er maar iets veranderen als er een verbod komt...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:59

https://www.youtube.com/watch?v=Nh6lkv1udb0

Beetje rare kerel, maar hij legt het goed uit. Het is gigantisch en ik vraag me af waarom er zo weinig over bekend is. Zelfs Rituals heeft nog producten in het assortiment met plastic deeltjes, maar zijn bezig daar een vervanger voor te vinden. Veel goedkopere merken gebruiken nog steeds plastic.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:59

Fa doucheschuim en Dove doucheschuim

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:05

moeshie schreef:
Wat is iedereen egoïstisch zeg!
Alsof jouw gemakzucht belangrijker is dan het milieu.
Dit soort deeltjes zijn zeer belastend en maken de natuur én dieren gewoon kapot.
Bokt kan wel op z'n kop staan als een paard niet goed behandeld wordt, maar over de rest wordt dan weer niet gemopperd. Vind ik nogal hypocriet eigenlijk.

Nuja, zoals bij alles zal er maar iets veranderen als er een verbod komt...

Was het maar gemakzucht ;) besef ook dat niet iedereen een huid heeft dat alles maar kan verdragen en als je iets hebt dat goed werkt en er geen uitslag van krijgt; dan ben je echt allang blij := ongeacht wat er in zit!
Heb zoveel geprobeerd, ook veel producten op de groene lijst, maar ik moet het wel kunnen verdragen.

Afval scheiden is een eitje, daar kan ik prima tegen :D

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:05

Ik gebruik meestal rituals , goede keuze dus :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:06

Klopt het dat Dove en Nivea niet op de lijsten voorkomt? Of lees ik er overheen?

Ik gebruik zelf het liefst Rituals of Weleda, die zijn beiden 'safe' zo te zien.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:08

Ik gebruik meestal nivea maar ga zo eens kijken in welke lijst deze staat..
Hier is het overigens ook puur dat ik hier niet vanaf wist..
Maar nu ik het wel weet kan er wel rekening mee houden :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:18

Oamaru schreef:
Verschrikkelijk inderdaad. En dan ook al die troep die er verder in zit, silliconen zodat je huid lekker zacht voelt maar niet is, water en geurstoffen.
En dan ook nog is een lading plastic.

Voor mij alleen nog vaste shampoo en douchegels van Lush, zonder verpakking en troep! M'n haar is ervan opgeknapt en sinds kort poets ik ook m'n tanden met hun tablets. Aan te bevelen! :j

Helaas bevatten die vaste shampoo en douchegels wel nog SLS/propyleen glycol/parabenen. Voor mij nog steeds niet wat ik op m'n lijf wil hebben. Al zag ik wel dat ze die parabenen uit hun producten aan het halen zijn!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:31

MariekeS_ schreef:
Klopt het dat Dove en Nivea niet op de lijsten voorkomt? Of lees ik er overheen?

Ik gebruik zelf het liefst Rituals of Weleda, die zijn beiden 'safe' zo te zien.

Ik zag dat de Dove facescrub op de oranje lijst staat, daar gaan ze dus het plastic vervangen door een alternatief. Zal misschien ook voor de Nivea-producten gelden?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:28

MariekeS_ schreef:

Kan wel. Niet elk product staat op de lijst. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de ingrediënten van het product op de achterkant bekijken ;)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:31

Oamaru schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Nh6lkv1udb0

Beetje rare kerel, maar hij legt het goed uit. Het is gigantisch en ik vraag me af waarom er zo weinig over bekend is. Zelfs Rituals heeft nog producten in het assortiment met plastic deeltjes, maar zijn bezig daar een vervanger voor te vinden. Veel goedkopere merken gebruiken nog steeds plastic.

Heb het al eens eerder opgezocht en gelezen. Inmiddels zit het alleen nog in de blauwe bodymud (soort masker voor je lichaam)