Tips snel slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:33

Cassidy schreef:
Ik blijf erbij, op leeftijd van 14 jaar had ik echt geen Valeriaan nodig om in slaap te komen....ongeacht wat er op dat moment in mijn hoofd omging (en geloof me dat was genoeg).
Maar in mijn tijd was er geen computer, geen internet.

Maar weet je, daar gaat dit topic niet over.

saskiakefie

Omdat het verd******md vervelend is als je niet in kan slapen........ :)

blokje

ik sliep als kleuter al slecht ;)

Cassidy

lieveli schreef:

Wat is de reden dat je daar zo zeker van bent?

En nu ga ik tukken, morgen vol programma.

Welterusten iedereen.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:35

Ik ben 16 en kom de laatsre tijd ook erg moeilijk in slaap heb ook al die thee geprobeerd maar vind het dus echt geen lekkere thee

verastar1

Re: Tips snel slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:35

Ik vind die thee dus ook niet lekker dus drink het ook net vaak.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:36

Maar weet je ook waardoor het komt dat je niet kan slapen? Ben je druk in je hoofd/veel denken of voel je je gewoon totaal niet moe?

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:37

Ik denk te veel na en er is in korte tijd veel gebeurd.. Ik heb het altijd al wel gehad dat ik niet zo vroeg slaap maar de laatste tijd is het wel erger

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:39

Ik heb precies zelfde er is een tojd geweest wat voor mij best heftig was maar nu gaat het steeds beter en ben wel moe maar meer dat ik overdag zo kan slapen en niet savonds

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:40

Ja dat heb ik dus ook Anouk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:42

Ach, ik slaap mijn hele leven al slecht. Zorgen of geen zorgen. Ga laat slapen en vroeg weer op....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:43

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Wat is de reden dat je daar zo zeker van bent?

En nu ga ik tukken, morgen vol programma.

Welterusten iedereen.

Ik heb de openingspost gelezen.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:44

Ik kan trouwens wel goed uitslapen als ik laat slaap kom ik echt niet voor 8 me bed uit

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:45

saskiakefie schreef:
Ontspanningsoefening, vanuit je voeten tot je hoofd elk lichaamsdeel doornemen, dus voelen zonder dat je het aanspant, maar erop focussen, met aanspannen-ontspannen kan ook. Dan ga je namelijk niet druk denken, omdat je eigen lichaam focust en je bent ook niet bezig met het 'moeten slapen'. En bovenstaande tips zijn ook een goeie!

Dat eerste werkt bij mij altijd erg goed ja. Ik slaap vrij moeilijk in, maar als ik dat doe lig ik vaak voordat ik überhaupt bij m'n hoofd aan ben gekomen al te slapen _O-

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:45

Als ik naar school moet dan slaap ik rond 12 uur 1 uur. En als ik niet naar school moet ook ong. Maar ik word altijd wel voor de wekker wakker. En voel me S morgens niet moe maar dat komt smiddags en s avond kan ik dan niet slapen.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:46

Ik ga m'n iPad weg leggen en ga jullie tips proberen en dan slapen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:48

Ik ga het even op een rijtje zetten en als je dat allemaal doet zal het je een stuk helpen. :)

-Ritme houden: Op tijd naar bed, op tijd op.
-Op tijd de computer uitzetten, liefst een uur voordat je gaat slapen. (vraag desnoods je ouders om te zeggen dat dit moet als je die zelfdisipline niet kan opbrengen)
-Douchen voordat je naar bed gaat en een beker warme melk nemen. Let erop dat je geen spullen neemt zoals cola waar cafeïne in zit een paar uur voordat je gaat slapen
-Doe iets rustigs voordat je naar bed gaat, bijvoorbeeld lezen, maar niet meer studeren oid.
-Als je in bed ligt de ontspanningsoefening die ik had beschreven, en evt op je adem letten en door je buik ademen.
-Als je druk begint met denken blokkeren, en dan niet dmv te denken dat je er niet aan mag denken, want dat werkt niet dat is net zoiets als dat je tegen jezelf zegt: NIET aan een paard denken, waar denk je dan aan? Juist een paard. Maar je kunt wel iets vervangends doen, dus dat is weer opnieuw doorgaan met die ontspanningsoefening.

Eventueel kun je ter ondersteuning nog tijdelijk wat pillen nemen op basis van kruiden: Nachtrust voor zenuwen en slapen van kruidvat of nachtrust extra. Mag best hoor, je kunt maar beter wat nemen dan dat je heel slecht slaapt en meer stress krijgt dat is niet gezonder dan een pilletje die op kruidenbasis is. :) Het is geen slaappil waar je verslaafd aan raakt en niet zonder kan.

Ik weet hoe een vervelend probleem het is, maar ik hoop dat je bovenstaande tips gaat uitvoeren want het gaat je vast wel helpen. :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 23:50

Dankjewel ik ga het proberen :)

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:51

Ik ook dan maar morgen drukke dag ook ga ik nog iit dus lange nacht ja ik ga de tips echt opvolgen hopen dat het werkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:52

Ohja nog iets belangrijks: zorg dat je iets aan sport doet, het is gebleken dat kinderen die veel sporten en buiten zijn veel beter kunnen slapen als kinderen die binnen zitten en veel achter de pc etc. :) Dus een stukje wandelen voordat je gaat slapen is ook aan te raden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:01

Mocht je de slaapthee/ ontspanningsthee van pickwick niet lusten (lust ik ook niet, zit veel looizuur in) kun je ook die van zonnatura halen. Anders kun je altijd naar de Tuinen gaan om ontspannings- slaapthee van Celestial te halen. Deze smaakt wat sterker door meerdere kruiden die erin zitten.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:02

Okee bedankt

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:04

saskiakefie schreef:
Ontspanningsoefening, vanuit je voeten tot je hoofd elk lichaamsdeel doornemen, dus voelen zonder dat je het aanspant, maar erop focussen, met aanspannen-ontspannen kan ook. Dan ga je namelijk niet druk denken, omdat je eigen lichaam focust en je bent ook niet bezig met het 'moeten slapen'. En bovenstaande tips zijn ook een goeie!

Dit werkt bij mij ook heel goed, die tip wilde ik ook geven.
Wat er bij helpt is de Mindfullness app downloaden. Daar staat een bodyscan op van een kwartier, maar dat haal ik nooit. Ik slaap na 5 minuten meestal al.

Is eigenlijk niet de bedoeling dat je in slaap valt bij de meditatie, maar joh, als ik lekker wil slapen, wat geeft het dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:09

blokje schreef:
slaap nu gewoon zonder iets in.

:Y) Dieren laat je inslapen. ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:19

Een moker. :j