Dagelijks teken maar krijg ze er niet helemaal uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:02

saskiakefie schreef:
jaime_andrea schreef:
Waar en bij wie zitten de teken~? Er zijn speciale tekenbanden op de markt...en kan je zeggen ze zijn niet goedkoop maar ze helpen echt.
Ik had pas geleden een kat die met dr kop in een tekennest had gezeten en ik lieg niet mar die had echt tientallen teken op haar lijf en voornamelijk op haar kop en dan in en op oogleden echt helemaal eronder maar ze waren ze gruwelijk klein dat ze niet met een tang of hoe dan ook verwijderd konden worden dus had ze DA me die band aangeraden en idd na een dag of wat lagen er tig dooie teken op dr kussentje...

ehm op mij :+ Ik denk niet dat ik met een tekenband ga rondlopen :')
En ze zitten ook weleens op mn konijnen maar die kan ik het ook niet om doen :P

Oh, haha :+ Ik zie nu pas dat dit bij MW staat. Sorry, mijn reactie helpt meer voor je paard. Je wilt niet stinkend rond lopen natuurlijk :'). Paar druppels tea tree olie in je nek druppel wil ook wel helpen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:03

vuurneon schreef:
saskiakefie schreef:
Oke ik zal het nu wel even ontsmetten met alcohol in ieder geval.

Denk er wel om dat je na die tijd gaat ontsmetten, niet als de teek er nog op zit.

Ik ben zelf fan van de tekenlepel
http://www.teekweg.nl/

Nee dat snap ik :) En die tekenlepel moet je dan ook zo'n ronddraaiende beweging maken of niet? Ziet er wel makkelijk uit.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:03

Ik pleur een plastic tekentang zo dicht mogelijk op de huid.. Liefst in een keer, maar als het moet in 3 keer zonder de teek te pesten (ivm spugen). Links/rechts maakt geen reet uit. Als die kop er maar uit is.
Ik smeer voor en na niks. Niet bij mij of mijn dieren.
Gebruik ook gewoon de plastic tang van de katten voor mezelf (die 2x dat het voorkomt).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:05

Bij de tekenlepel, schuif je de kop in de gleuf en dan ga je gewoon rechtdoor met de lepel. Dus niet moeilijk doen met draaien of vastpakken.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:10

saskiakefie schreef:
jaime_andrea schreef:
Waar en bij wie zitten de teken~? Er zijn speciale tekenbanden op de markt...en kan je zeggen ze zijn niet goedkoop maar ze helpen echt.
Ik had pas geleden een kat die met dr kop in een tekennest had gezeten en ik lieg niet mar die had echt tientallen teken op haar lijf en voornamelijk op haar kop en dan in en op oogleden echt helemaal eronder maar ze waren ze gruwelijk klein dat ze niet met een tang of hoe dan ook verwijderd konden worden dus had ze DA me die band aangeraden en idd na een dag of wat lagen er tig dooie teken op dr kussentje...

ehm op mij :+ Ik denk niet dat ik met een tekenband ga rondlopen :')
En ze zitten ook weleens op mn konijnen maar die kan ik het ook niet om doen :P

Waarom zou je niet met een tekenband gaan lopen...je kan er een fashionstatement mee maken...niks is toch te gek in de modewereld...toch...hahaha en jij bent van je teken af.

vuurneon

Re: Dagelijks teken maar krijg ze er niet helemaal uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:13

Je kan je ook insmeren met vliegenspul met Deet, daar houden teken niet van :)

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:16

Afbeelding

Deze vind ik persoonlijk de beste. Ik heb er nog geen één teek door gemist. klein of groot ze gaan er allemaal perfect met mee!!! Al heel wat andere zaken uitgetest en geen enkel werkt zo goed als dit.. ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:19

Madeliefje schreef:
[ Afbeelding ]

Deze vind ik persoonlijk de beste. Ik heb er nog geen één teek door gemist. klein of groot ze gaan er allemaal perfect met mee!!! Al heel wat andere zaken uitgetest en geen enkel werkt zo goed als dit.. ;)

en allemaal toch zonder draaien?
omdat er stond op de infotv van de wachtkamer bij de dokters een heel handel schema, met niet draaien, maar zo en zo vastpakken.... en ook absoluut geen vloeistoffen of prut

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:20

Zit natuurlijk wel wat in om niet te draaien omdat je dan in feite al aan die teek zit te prutsen wat weer kan zorgen voor braken? Bedankt voor de reacties! Dan ga ik maar eens zo'n tekentang aanschaffen. :j

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:21

met die schepjes doe je dat dan onder het lijf door, dus onder de teek beginnen of van vooraf/bovenaf zeg maar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:21

Die o'thom tekenhaak moet wel gedraaid worden (dat vind ik wel het nadeel t.o.v. De tekenlepel)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:22

Lisette03 schreef:
met die schepjes doe je dat dan onder het lijf door, dus onder de teek beginnen of van vooraf/bovenaf zeg maar?

Nee, direct op je huid zeg maar; je schuift het over de teek, met het schepje op je huid.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:23

Verhip, die bedoel ik de tekenlepel!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:26

Hebben jullie echt zoveel last van teken dan :oo ik heb ze echt werkelijk waar nooit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:30

Ik ben zelf heel tevreden met de Tick Key;
Afbeelding

Je kunt hem aan je sleutelbos hangen, waardoor je hem altijd bij je hebt. Heb m zelf aan mn stalsleutels hangen :j

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:40

Ladybird schreef:
Hebben jullie echt zoveel last van teken dan :oo ik heb ze echt werkelijk waar nooit.

Honden wel... katten paard of ikzelf nog nooit!

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:40

unihorses schreef:
Madeliefje schreef:
[ Afbeelding ]

en allemaal toch zonder draaien?
omdat er stond op de infotv van de wachtkamer bij de dokters een heel handel schema, met niet draaien, maar zo en zo vastpakken.... en ook absoluut geen vloeistoffen of prut

jawel nog steeds draaien.. maar je hebt ze altijd direct vast hiermee dan ze plat te drukken met die andere klemmen

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:42

Susyb schreef:
Ladybird schreef:

Honden wel... katten paard of ikzelf nog nooit!

Ja onze hond ook, maar aangezien het op MW staat en ik begreep uit het topic dat het over TS zelf gaat, verbaaste ik me dr echt over

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:43

Het stikt hier ook van de teken, maar ook nog nooit een zelf gehad.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:44

Ja heb er altijd al veel last van gehad, mij verbaasde altijd dat mensen zich helemaal druk gingen maken of zelfs naar de HA gingen voor een teek, en ja ik weet de gevolgen maar dan zou ik soms wel 1 a 2x per dag bij de HA zitten haha. Mja ik rijd bijna dagelijks in het bos en anders loop ik in t bos.. en in de tuin ben ik ook veel met mooi weer.. En ja heb altijd lange broek en dichte schoenen aan in t bos (of rijbroek/laarzen).

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:50

Ik heb er tot nu toe 2 gehad, en dat is meer dan de afgelopen 4jr bij elkaar.
Gelukkig beide keren heel snel erbij.. Vieze beesten brrr. En dan heb ik nog niet eens op mijn grasmatje liggen zonnen..
Ik heb wel een echte tekentuin als ik mijn cats moet geloven (5+ per 3 dagen).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:58

Zunzuncito schreef:
Als je met "de kans" Lyme bedoelt dan is de kans niet groter op lyme als het hoofd van de teek blijft zitten. Je wilt dat het hoofd ook meekomt omdat het anders vervelend kan gaan ontsteken en dat heb je liever niet. Ik denk dat het niet aan jou ligt dat teken er niet goed uitgaan, om heel eerlijk te zijn vind ik die plastic tekentangen maar niks, ik probeer alweer een tijd een tang te vinden met een open driehoekje, waarmee je de teek zo van de huid kon scheppen, maar ik vind ze niet meer. En niet vergeten dat een rode kring lyme kan betekenen, maar het kan ook niks voorstellen, net zoals dat geen rode kring hebben, niet perse betekent dat je geen lyme hebt. Altijd oppassen bij jezelf dus; liever niet gebeten worden dan wel.

Veel dierenartsen verkopen die momenteel