Colonoscopie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Colonoscopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:19

Inmiddels wel gelukt?
Zou je echt houden aan het voorschrift.. Straks heb je je 750 ml voor niks opgedronken.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:28

Tis niet leuk maar niet aanstellen hoor! Ik moet altijd twee liter de dag van te voren en een liter de dag vh onderzoek zelf. Wat ik doe: t sterker aanmaken: alles in 1 glas, neus dicht en wegdrinken en dan daarna nig drie glazen drinken. Niet helemaal zoals t hoort, maar werkt ook. Dat andere drankje ga ik onthouden.... Volgend jaar mag ik weer!!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 22:30

Ik heb het bij de 750ml gehouden. Ik weet niet of het morgen ochtend wel lukt. :(
Weet bijna wel zeker dat ik het opnieuw moet doen. Maar dan wil ik het niet weer zo, want dit is echt drama.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 04:37

Je hebt ook phosforal hoef je maar twee flesjes van te drinken en daarna twee liter water of zo.
Ik ben er de laarste keer voor opgenomen. Mijn maag is erg gevoelig en geef niks anders dan over.
Heb de laatste keer een sonde gekregen. Vier liter is er door heen gegaan. Nog waren me darmen niet schoon.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 05:36

Daar had ik al voor gevraagd. Maar had toen moviprep gekregen. Ze zeiden dat daar mijn darmen niet goed schoon van zouden worden. Ben in ieder geval dat ik nu maar 2 liter moet in plaats van 4!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 05:49

Wat mij helpt is 'tellen' en afspraken maken met mezelf. Bijv 3 grote slokken per 10 min, dan kijk je niet zo op tegen de 'hele liter'
Zelf heb ik meestal zeer sterke aanmaaklimonade ernaast om er direct achteraan te drinken, maar drink ik de moviprep zonder verder iets erdoor (anders wordt het nog meer lol)

Succes voor de tweede ronde!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 05:56

Ah mooi, je bent op tijd wakker. Hoe laat mag je?

Laat je maag even op gang komen, drink een kopje thee en pak straks die laatste liter en giet hem naar binnen. Dat kun je echt wel meid! Het zou zo zonde zijn als het onderzoek straks niet door kan gaan. Een klysma is geen oplossing, anders hadden ze dat standaard bij iedereen wel gedaan ;). Ik heb op de verpleegafdeling MDL gewerkt en regelmatig komen mensen terug dat de darmen niet schoon genoeg zijn en dan is het echt niet altijd met een klysma opgelost.

En idd, niet de hele flesjes bij je zetten, gewoon en glas, dat lijkt al zo veel minder en gooi er gerust een goede scheut siroop doorheen.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:17

Heel erg balangrijk om het voorschrift te volgen. Niets zó vervelend dan een coloscopie uit te voeren bijbrengen patiënt die niet "proper" is...
Er kunnen zó ook snel een aantal zaken over het hoofd gezien worden omdat er een vuile vlok voor zat...

Drinken, die handel!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 06:58

Ik moet om kwart voor 2 de colonoscopie doen. Ik moet nu de laatste liter in een uur weg werken. Niet dat dat me gaat lukken. Probeer in ieder geval een beetje. :P

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:05

Volgende keer Picoprep vragen. Spul is niet vies, je hoeft er maar weinig van te nemen en je kan daarna gewoon heldere sappen drinken. Sterkte vanmiddag..

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:29

Laatste flesje is ook al bijna weg. :D
Het is al wel helder op de wc, maar kleur is wel wat gelig. Moet dat ook gewoon helder wit worden?

Boheme schreef:
Volgende keer Picoprep vragen. Spul is niet vies, je hoeft er maar weinig van te nemen en je kan daarna gewoon heldere sappen drinken. Sterkte vanmiddag..

Had ik al om gevraagd deze keer, maar ze zeiden dat mijn darmen daar niet goed schoon van zouden worden. En bedankt. :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:22

Dat is vreemd ik heb regelmatig maag en darm onderzoeken en ik krijg het altijd voorgeschoteld.. Nooit klachten gehad dat ik niet schoon was.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:26

Oke, inderdaad vreemd dan.
Nja, heb alles van vanochtend naar binnen! Het is al helemaal helder! :D
Over een uur mag ik 2 uur ook niet meer drinken en dan kan het feestje beginnen. Zie wel een beetje op tegen het infuus maar ik krijg een roesje dus hopelijk merk ik er niks van!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:19

Fijn!
Succes.. Hoop dat het onderzoek je meevalt achteraf!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:51

Dat moviprep klinkt toch heel wat beter dan de Klean prep. Waar je echt van gaat kokhalzen en je moet er ook nog eens 4 liter van drinken. Gelukkig zijn er wel verbeteringen op dat gebied.

Hoe is het gegaan?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:55

Scum schreef:
Dat moviprep klinkt toch heel wat beter dan de Klean prep. Waar je echt van gaat kokhalzen en je moet er ook nog eens 4 liter van drinken. Gelukkig zijn er wel verbeteringen op dat gebied.

Hoe is het gegaan?

mwah... beide zijn even erg qua smaak wat mij betreft, voordeel is alleen dat het minder is inderdaad!

Maar of je nu zeewater met vanillesmaakje drinkt of muggeverdrijvings/citronella spul... beide smaakt verschrikkelijk :P

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:42

ja idd, als ik aan de lucht alleen denk moet ik al kokhalzen. Ik vind t vanille luchtje wel erger :-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:05

Hahah! Ja, dat ze erop durven te schrijven dat het een vanille smaakje heeft... Dat is er echt niet aan te proeven hoor. Het smaakt gewoon naar vergif.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:30

Ook weer achter de rug!
Zo ver als ik me herinner was ik wel af en toe wakker bij pijnscheuten. Kreeg daarna ook gelijk een maagonderzoek die eerst niet gepland stond. Dus ze vertelden me na het onderzoek dat ik erg goed was in worstelen. Volgens mij had ik ook nog iemand geslagen omdat ik die slang uit mijn keel wou. Maar toen gaven ze me nog meer van het roesje en toen was ik volgens mij helemaal weg. Toen nog 2 uur op de uitslaapkamer geslapen en toen heerlijk naar huis en daar verder geslapen. Ben nu net wakker. Darmen en maag zagen er goed uit verder, ze hebben nog wat stukjes weefsel weggenomen. Even kijken wat dat oplevert.