Wat heb ik nu weer ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:26

Q-koorts klinkt idd ook passend bij de symptomen, en de klachten die je nu hebt kunnen goed komen door chronische hyperventilatie, wat de symptomen van de evt ziekte ook weer kan verergeren.

Anoniem

Re: Wat heb ik nu weer ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:43

Let wel.. De testen voor lyme in nederland zouden nog niet erg goed ontwikkeld zijn..
Ik deel je frustratie en gevoel van onmacht. Ik ben bestempeld met fibromyalgie en ME na 13 jaar aan onderzoeken die niets uitwijzen.. En heel eerlijk.. Ik twijfel met regelmaat aan die diagnose... Omdat ik ook volledig en deels uitvallen heb van lijf of ledematen.. Krijg soms aanvallen die ontzettend op epilepsie lijken maar niemand kan me vertellen waar dit door veroorzaakt wordt.. Epilepsie is het iig niet.. Ik heb hierdoor straat angst gecreeeerd. Durf niet goed alleen ergens naartoe daar ik al een keer bijna onder een auto ben beland toen ik een aanval kreeg.. Autorijden mag ik zelf ook niet.. Dus ja dan kom je al gauw in een isolement met de bijbehorende psychische klachten en labiliteit.. Ik hoop dat je snel meer te weten komt over wt je mankeerd en je uit die onzekerheid gehaald wordt... Ik heb trouwens ook 90 % van de klachten vd ziekte van lyme maar ben daar ook negatief op getest. Wil dit misschien nog in het buitenland laten doen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:23

Nou ... ik ben net terug van de arts.. en ik ben woest..

B12 is inderdaad niet geprikt en ze ziet geen reden om dat alsnog te laten prikken.. evenals een doorverwijzing naar de internist. Aangezien het ook om een griepje zou kunnen gaan en dan is het zonde om daarvoor een internist bij te halen... Mijn broek zakte af toen ik dat hoorde..

Ze konden lichamelijk niks bij mij vinden ( bloedbeeld was in kaart gebracht en verder goed ) Dus... ze zei nog net niet de woorden die ik al jaren hoor : " het zit tussen je oren"

De enige vraag die ze stelde, was of ik depressief was... omdat ik spontaan in janken uitbarstte. Depressief ben ik zeer zeker niet .. ik weet hoe dat voelt..

Ik moest het nog maar even aankijken en pas na een maand zonder verbetering zou ik weer verwezen worden naar mn huisarts die eventueel een verwijzing naar de internist kon doen.

Lyme test was opeens wel binnen net.. er stond negatief.. maar ben er nog niet zo zeker van.. maargoed..

Ben momenteel echt radeloos en zo kwaad op dat lakse gedoe van al die huisartsen. Ben er echt klaar mee..

Sorry voor mijn getier.. moest er even uit

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:27

Nou ja zeg, hoe lang ben je al aan het tobben? Van even een griepje krijg je geen uitvalsverschijnselen. Ja je wordt er erg moe van maar niet zo moe dat je er serieuze klachten van krijgt.

Wat is de reden van niet b12 willen prikken, je betaald het toch zelf via je verzekering. En ja hoor daar is hij weer de psychisch. Je zou er depressief van worden van de artsen soms.

Heb je geen ouder die heel boos kan gaan bellen die ze misschien wel serieus nemen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:31

Maar.... (en dat is zeker niet gemeen bedoeld) kan het niet wél "tussen je oren zitten"? Iedereen valt nu over je huisarts, maar ook psychische klachten (zelfs die waar je je niet van bewust bent) kunnen voor allerlei onverklaarbare lichamelijke problemen zorgen. Je bent bij verschillende huisartsen en internisten geweest en geen van allen kan iets vinden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:32

Iemand die bijvoorbeeld erg overspannen is geweest en geen rust neemt, kan daar 10 jaar later nog lichamelijke klachten van hebben. Nogmaals, niet verkeerd bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:33

Wat komt dit verhaal bekent voor. Al de zoveelste huisarts die het onzin vind en op de psychische kant gooit.

Gewoon eisen dat je wordt doorgestuurd en op de dingen word geprikt wat jij wilt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:33

"Wat jij wilt".... op basis van wat mensen op een forum zeggen. Zo wordt de gezondheidszorg wel erg duur ;-).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:36

karuna schreef:
Nou ja zeg, hoe lang ben je al aan het tobben? Van even een griepje krijg je geen uitvalsverschijnselen. Ja je wordt er erg moe van maar niet zo moe dat je er serieuze klachten van krijgt.

Wat is de reden van niet b12 willen prikken, je betaald het toch zelf via je verzekering. En ja hoor daar is hij weer de psychisch. Je zou er depressief van worden van de artsen soms.

Heb je geen ouder die heel boos kan gaan bellen die ze misschien wel serieus nemen?

Ik weet hoe het voelt om een griepje te hebben.. en dat is dit niet :(
Ze wilt geen B12 laten prikken omdat mijn bloedwaardes er dan anders uit zouden hebben gezien.. ze acht de kans dat het B12 is dan ook nihil..
( Maar daarbij heeft ze mijn hele dossier nagekeken en toch moest ik haar vertellen dat ik een chronisch vitamine D tekort heb..)

Psychische klachten zijn ook klachten die behandeld moeten worden.. of het nu tussen de oren zit of niet. Het feit dat ik nu pas naar de huisarts ga betekent eigenlijk dat ik er al ontzettend lang mee loop maar er nooit aan toegegeven heb en dat weten hun ook wel.

Ik ben bijna 23.. woon al bijna 2 jaar samen met mijn vriend ;) mams zal mij er niet mee kunnen helpen helaas ( woon ook een uur van haar vandaan ) ze kan hooguit mijn getier aan horen..

chevax schreef:
Maar.... (en dat is zeker niet gemeen bedoeld) kan het niet wél "tussen je oren zitten"? Iedereen valt nu over je huisarts, maar ook psychische klachten (zelfs die waar je je niet van bewust bent) kunnen voor allerlei onverklaarbare lichamelijke problemen zorgen. Je bent bij verschillende huisartsen en internisten geweest en geen van allen kan iets vinden?

Ik heb daar ook lang over na zitten denken, maar het feit dat ik het heb opgegeven bij de klachten van de afgelopen 8 jaar om daar nog een oorzaak voor te vinden, heb ik ermee leren leven.. maar dat betekent niet dat de klachten zijn weggegaan. Ik ben iemand die constant door gaat, ziek of niet.. Pak natuurlijk wel tijd tot tijd mijn rust hoor daar niet van :)
Vandaar dat ik er ook overtuigd van ben dat het zeer zeker niet achter mijn oren zit.

Ik vindt het raar dat ze op basis van bloedwaardes kunnen zeggen dat er niks met mij aan de hand is.
Nooit foto's laten maken, nooit scans gehad... nee bloedwaardes...

Tot nu toe heb ik alles van mijn bloed onderzoeken moeten betalen.. en laat dat juist net datgene zijn wat mijn "oude" verzekering niet vergoed.. de rest namelijk wel.
Daarbij kijk ik momenteel niet naar mijn portemonnee maar naar het vinden van de oorzaak van mijn slechte gezondheid.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:40

Moeilijk en vervelend voor je. Maar wat ook zo is: als je ernstig was, was je er (cru gezegd) nu inmiddels niet meer geweest. Snap je een beetje wat ik bedoel? Een art kan ook niet toveren en waar is het einde? Want er is niet echt lichamelijk aanwijsbare reden die uitgebreide onderzoeken zou rechtvaardigen, begrijp je? Je "voelt" vanalles, maar naast blauwe plekken is er lichamelijks niets zichtbaar of aanwijsbaar aan de hand. Dit is niet verkeerd bedoeld, maar advocaat van de duivel spelend: wanneer moet welk onderzoek op welke basis worden gedaan?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:46

chevax schreef:
Moeilijk en vervelend voor je. Maar wat ook zo is: als je ernstig was, was je er (cru gezegd) nu inmiddels niet meer geweest. Snap je een beetje wat ik bedoel? Een art kan ook niet toveren en waar is het einde? Want er is niet echt lichamelijk aanwijsbare reden die uitgebreide onderzoeken zou rechtvaardigen, begrijp je? Je "voelt" vanalles, maar naast blauwe plekken is er lichamelijks niets zichtbaar of aanwijsbaar aan de hand. Dit is niet verkeerd bedoeld, maar advocaat van de duivel spelend: wanneer moet welk onderzoek op welke basis worden gedaan?

Als het ernstig was, dan was ik er inderdaad niet meer geweest ja.. en dat zou betekenen dat de arts nog steeds zijn werk niet goed heeft gedaan.. anders was ik er misschien nog wel geweest.

Een arts hoeft van mij niet te kunnen toveren, maar een uitgebreidere test of verwijzing kan ook geen kwaad. Ik moet het toch zelf betalen he.

Ik kan een hele lijst met klachten opsommen en daarvan is inderdaad bijna alles inwendig. Maar dat betekent dan niet dat omdat de arts het uitwendig ( dus lichamelijk) niet ziet dat er niks is.

Ik vindt dat ze erg laks zijn en je gewoon maar even afwimpelen alsof je een stofje op iemand trui bent.

Wat zou er uitwendig nog te zien moeten zijn behalve blauwe plekken, huid uitslag of eventuele bulten dan volgens jou ? vaak komt de oorzaak nog van binnenin naar mijn weten. En ik kan je vertellen dat ze mij lichamelijk niet hebben bekeken.. behalve de blauwe plekken die ik zelf maar even moest aantonen vanachter het bureau.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:50

Maar waarom zou het dan niet psychisch kunnen zijn? Psychisch hoeft toch niet meteen "raar" of "gek" te zijn? Maar ik vind het zo raar (en dat is niet op jou gericht, TeSs2411) dat Bokkers roepen "och, daar is die dokter weer met psychisch". Dus als een dokter zegt dat iets psychisch is, is het volgens Bokkers bij voorbaat niet waar en een slechte dokter.

Wat betreft jouw situatie: als je je erg zorgen maakt en je onderzoeken toch allemaal zelf moet betalen, zou ik onderzoeken laten uitvoeren. Je hoeft niet meteen een MRI (beetje duur), maar laat dan beginnen met uitgebreid bloed en laat vanaf daar verder kijken.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:56

chevax schreef:
Maar waarom zou het dan niet psychisch kunnen zijn? Psychisch hoeft toch niet meteen "raar" of "gek" te zijn? Maar ik vind het zo raar (en dat is niet op jou gericht, TeSs2411) dat Bokkers roepen "och, daar is die dokter weer met psychisch". Dus als een dokter zegt dat iets psychisch is, is het volgens Bokkers bij voorbaat niet waar en een slechte dokter.

Wat betreft jouw situatie: als je je erg zorgen maakt en je onderzoeken toch allemaal zelf moet betalen, zou ik onderzoeken laten uitvoeren. Je hoeft niet meteen een MRI (beetje duur), maar laat dan beginnen met uitgebreid bloed en laat vanaf daar verder kijken.

Ik zeg ook niet dat het niet iets psychisch kan zijn.. maar ik vindt de term die ik letterlijk al een paar keer heb gehoor : het zit tussen je oren... nou niet gepast om te zeggen dat het dan iets psychisch is.

Als het iets psychisch is hoort daarbij ook een verwijzing van en een behandeling voor gestart te worden. In plaats daarvan wordt ik met die mooie zin, naar huis gestuurd.
En dat is iets waar ik mij heel kwaad om kan maken.

Daarbij de zin " het zit tussen je oren" vertaald voor mij een beetje " stel je niet zo aan" ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:13

chevax schreef:

Lees voor de grap het B12 topic eens door. Zoveel mensen waarbij de huisarts roept het zit tussen de oren. Terwijl het gewoon door B12 te kort komt. Ik was sinds mijn 14e al depressief. Hulp hielp niet. Tot dat ze erachter kwamen dat ik B12 tekort had op mijn 16e. Geloof me de meeste psychische klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Daarnaast weten de meeste huisartsen weinig van B12 te kort. Geven een paar injecties en dan is het volgens hun wel weer goed. Verkeerde opstartdosis. Terwijl je er 9 van de 10 keer gewoon de rest van je leven er aan vast zit.

En B12 kan op langere termijn veel schade aanrichten. Sommige zitten er zelfs door in een rolstoel. Het tast je spier/zenuwen allemaal aan.

Bekijk dit maar eens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:16

chevax schreef:
"Wat jij wilt".... op basis van wat mensen op een forum zeggen. Zo wordt de gezondheidszorg wel erg duur ;-).

Ik ben al aantal keer blij geweest dat wij dingen hebben geëist bij een huisarts. Zo ben ik in het verleden geopereerd aan een goedaardige tumor. Maar volgens de huisarts kon het weinig kwaad. Totdat ik bij het UMCG terecht kwam en binnen 3 week op de operatie tafel lag. Toen ik de eerste keer kwam in het UMCG was mijn lymfeklier zo groot als een mandarijn. Maar toen ik geopereerd was, had het een grote van een sinaasappel.

Hadden wij 2 jaar terug niet geeist dat mijn zusje naar het ziekenhuis zou worden gebracht. Dan had ze nu niet meer geleefd.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:17

Lastig zeg.. Ik moet zeggen dat ik ook moeite heb met het "afschieten" van de dokter. De huisarts heeft wel gelijk, door een vitamine b12 tekort krijg je grotere bloedcellen en dus een macrocytair bloedbeeld. (of te wel het MCV is verhoogd) Dus er is inderdaad geen reden om vitamine b12 af te nemen en dat is overigens precies volgens de richtlijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat altijd alles volgens de richtlijn moet gebeuren.. ) In de richtlijn staat ook heel specifiek benoemd dat het doen van aanvullende diagnostiek, behoudens een longfoto, bij het ontbreken van afwijkende labuitslagen zinloos is.. En je moet dan voor jezelf ook een grens stellen.. misschien nog een vitamine b12 maar dan niet gaan verzeilen in allerlei onnodige onderzoeken, want daar wordt je ook echt niet beter van..

Anderzijds ben ik het er wel mee eens dat als je zegt dat het niet lichamelijk verklaard is, dat er wel een vervolgtraject moet gebeuren. Misschien moet je eens opzoeken naar een polikliniek voor lichamelijk onverklaarde klachten (wordt ook wel SOLK poli genoemd) daarmee is niet gezegd dat het tussen je oren zit, maar kunnen ze je soms wel helpen bepaalde patronen te doorbreken waardoor je minder klachten hebt. Ongeveer 75% van de mensen gaat daar met minder klachten weg.. Daar kijken ze ook nog eens goed of dit inderdaad het goede pad is en als dat niet zo is zullen ze je ook terugverwijzen naar de huisarts. Wel moet je dan accepteren dat er geen lichamelijke oorzaak voor je klachten gevonden is (wat niet wilt zeggen dat die er nooit is, maar soms simpelweg niet gevonden kan worden en idd na 9jr is al het ernstige wel uitgesloten)

Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat je het niet verkeerd opvat.. het is goed bedoeld :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:23

Google trouwens eens op conversiestoornis .
Dat kan het ook goed zijn.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:24

Indien je pfeifer hebt gehad denk ik gelijk aan ME oftewel CVS. Misschien eens lezen of je daar iets van herkent?

Weet wat het is. Zowel om ziek te zijn als een huisarts te hebben die maar blijft zeggen dat het tussen de oren zit. Dat maakt je inderdaad radeloos want je weet heel goed wat je voelt. Ga op je eigen gevoel af en geloof in wat je eigen lichaam aangeeft. Mijn huisarts geloofde me ook nooit, heb werkelijk moeten vechten om een verwijzing te krijgen en uiteindelijk bleek ik idd wel degelijk ziek te zijn. Ben gelijk op zoek gegaan naar een andere huisarts, misschien is dat een optie voor je?

Sterkte! Y;(
Laatst bijgewerkt door Izep op 28-05-13 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:30

Crealief schreef:
Lastig zeg.. Ik moet zeggen dat ik ook moeite heb met het "afschieten" van de dokter. De huisarts heeft wel gelijk, door een vitamine b12 tekort krijg je grotere bloedcellen en dus een macrocytair bloedbeeld. (of te wel het MCV is verhoogd) Dus er is inderdaad geen reden om vitamine b12 af te nemen en dat is overigens precies volgens de richtlijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat altijd alles volgens de richtlijn moet gebeuren.. ) In de richtlijn staat ook heel specifiek benoemd dat het doen van aanvullende diagnostiek, behoudens een longfoto, bij het ontbreken van afwijkende labuitslagen zinloos is.. En je moet dan voor jezelf ook een grens stellen.. misschien nog een vitamine b12 maar dan niet gaan verzeilen in allerlei onnodige onderzoeken, want daar wordt je ook echt niet beter van..

Anderzijds ben ik het er wel mee eens dat als je zegt dat het niet lichamelijk verklaard is, dat er wel een vervolgtraject moet gebeuren. Misschien moet je eens opzoeken naar een polikliniek voor lichamelijk onverklaarde klachten (wordt ook wel SOLK poli genoemd) daarmee is niet gezegd dat het tussen je oren zit, maar kunnen ze je soms wel helpen bepaalde patronen te doorbreken waardoor je minder klachten hebt. Ongeveer 75% van de mensen gaat daar met minder klachten weg.. Daar kijken ze ook nog eens goed of dit inderdaad het goede pad is en als dat niet zo is zullen ze je ook terugverwijzen naar de huisarts. Wel moet je dan accepteren dat er geen lichamelijke oorzaak voor je klachten gevonden is (wat niet wilt zeggen dat die er nooit is, maar soms simpelweg niet gevonden kan worden en idd na 9jr is al het ernstige wel uitgesloten)

Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat je het niet verkeerd opvat.. het is goed bedoeld :)

Dankjewel :) vat het zeker niet verkeerd op.. alleen het gedeelte over dat de huisarts inderdaad geen reden heeft om vitamine B12 te testen ben ik het niet mee eens.
De MCV is namelijk niet weergegeven in mijn bloedbeeld. ( ik heb de lijst uitgebreid bekeken en hij staat er niet tussen) er is alleen gekeken naar hoeveel bloedplaatjes er zijn en witte bloedcellen. Daarom dat ik het zo cru van haar vind om te zeggen.. we gaan dit niet testen.

Als het niet lichamelijk zou zijn maar psychisch dan zou ik dat zeker kunnen accepteren.. maar dan moet er wel een oorzaak duidelijk worden. Zoals ik nu "afgedankt" wordt heb ik ook niks aan.. Zit nu al 3 weken thuis.. probeer tussendoor wat stage te lopen wat niet echt gaat.. en moet volgend jaar afstuderen. Daarbij heb ik het hele huishouden ook al uit handen moeten geven omdat mijn lichaam het gewoonweg niet meer aan kan momenteel. Ben al blij als ik een " goede " dag heb waarbij ik zelfstandig even de auto kan pakken om mijn paard te verzorgen.. want nu zadel ik mijn vriend er telkens mee op om mij heen en weer te rijden.

IZEP schreef:
Indien je pfeifer hebt gehad denk ik gelijk aan ME oftewel CVS. Misschien eens lezen of je daar iets van herkent?

Sterkte, weet wat het is. Y;(

Heb ook inderdaad aan Cvs zitten denken.. en wil dat ook nog zeker als optie meenemen. ME moet ik mij nog eens over inlezen..

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:47

CvS is hetzelfde als ME. Valt onder dezelfde noemer..

Probeer anders met je huisarts een "deal" te maken. Laat het vitamine b12 nog testen.. maar als dat normaal is probeer een andere weg te bewandelen. Het belangrijkste is dat je van klachten afkomt uiteindelijk. Als je kiest om de psychische kant te benaderen zou ik wel naar zo'n gespecialiseerde poli gaan.. die hebben er gewoon veel meer ervaring meer en dan is de kans het grootst dat je er iets aanhebt!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 16:53

Crealief schreef:
CvS is hetzelfde als ME. Valt onder dezelfde noemer..

Probeer anders met je huisarts een "deal" te maken. Laat het vitamine b12 nog testen.. maar als dat normaal is probeer een andere weg te bewandelen. Het belangrijkste is dat je van klachten afkomt uiteindelijk. Als je kiest om de psychische kant te benaderen zou ik wel naar zo'n gespecialiseerde poli gaan.. die hebben er gewoon veel meer ervaring meer en dan is de kans het grootst dat je er iets aanhebt!

How sorry.. heb inderdaad de zin verkeerd gelezen. ik las "of " ipv "oftewel". Stom van mij..

De huisarts is ook zeker nog niet van mij af... moet alleen nog even bekijken hoe ik alles ga aanpakken..
Mijn vriend vindt dat ik het in het buitenland eens moet gaan zoeken ( hij is zelf van belgie, dusja..)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:01

Je moet uiteindelijk doen waar je je het beste bij voelt..

Maar probeer niet te verzanden in allerlei onderzoeken en testen, want die zijn ten eerste niet onschadelijk (straling etc) maar ten tweede wordt je daar ook niet beter van

Succes in elk geval met alles!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:22

Als jou huisarts jou nie wil doorverwijzen zoek je er 1 die het wel wil?
je betaald gewoon voor zorg hoor.

Je kan ook rechtstreeks naar ieman toe stappen mischien zonder doorverwijzing?

Bloedprikken kan ook zonder doorverwijzing zoek de opties maar eens.

Ga gewoon van je eigen gevoel uit, ook dokters hebben het helaas nog vaak mis hoor.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:26

Citaat:
Mijn vriend vindt dat ik het in het buitenland eens moet gaan zoeken ( hij is zelf van belgie, dusja..)

Wat betreft het vitamine B12 en CVS verhaal zit je in België absoluut beter dan hier! Dus als je de mogelijkheid hebt...

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:58

Hoi, bah wat rot om te lezen dat je zonder iets weer thuis bent...

Mijn huisarts wil ook nooit dor verwijzen, dus heb ik zelf een interne gebeld, en een afspraak gemaakt. Toen hij vroeg naar de verwijzing heb ik gezegd oeps vergeten, en achteraf terug naar de huisarts voor alsnog die brief.( toen moest hij die wel schrijven omdat ik al onder behandeling was) Het is niet de juiste manier, maar ala wat wou ik anders......

Ik moet komende maand opnieuw B12 laten prikken en nog wat zaken om een opname stoornis uit te sluiten, dan kan ik gewoon smelttabletten kopen en B12 aanvullen, als er wel een opname probleem is dan ga ik spuiten.
Mijn VitD was onder de 10, hier heb ik een drankje voor gekregen ( Ook nadat ik me in had gelezen EN flink gezeurd erom, huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik maar flink in de zon moest gaan zitten en davitamon nemen...*ploink*
Ik zit nu op week 5 van dat drankje, maar merk nog niks....

B12...weet je wat hij zei? Och daar komt alweer iemand die mee doet aan het nieuwe mode verschijnsel....
Mijn B12 was 190, dus niet hoog, maar ook niet echt te laag. Twijfel dus, maar ben blij dat het nu wel onderzocht word, zodat ik mijn klachten kan plaatsen.( pijn, geheugen,letters omdraaien enz)
Ik heb nog nooit een depressie gehad denk ook niet dat ik daar gevoelig voor ben, maar de arts zei wel vaker dat ik maar seroxat moest nemen ( een anti dep.middel) om te kijken of ik me dan beter voel, dat heb ik geweigerd.

Ik zou zeker een uitgebreide bloedtest eisen, en dan verder kijken, hoe was je VitD nu?