Praten in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:37

Antwoorden zoals jij beschrijft heb ik ook een keer gehad. Ik sliep bij mijn vriend en zei opeens uit het niets.
Ik: Zie jij ook die dikke man?
Me vriend: Wie?
Ik: Jij

en toen was het gesprek ook weer afgelopen :+ en zelf wist ik er niks van weer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:37

Ik ook! En ik geef zelfs antwoord als je terugpraat. Ik heb ooit mijn ouders de stuipen op het lijf gejaagd door alles van mijn nachtkastje te slaan waardoor mijn moeder dacht dat er ingebroken werd, waarop mijn vader op onderzoek werd uitgestuurd }> . Hele huis door, niets kunnen vinden en uiteindelijk kijkt hij in mijn kamer. Daar treft hij mij rechtop zittend in bed aan met een ravage naast mij. Op de vraag wat ik aan het doen was heb ik een heel verhaal vertel over de videorecorder die niet langzaam af wil spelen. Ik wilde alleen maar verder slapen met de belofte dat hij mijn broer zou zeggen de volgende ochtend ernaar te kijken.

Ach, ik zet alarmen aan in mijn slaap en ben al eens wakker geworden in mijn klerenkast :+

Anoniem

Re: Praten in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:39

Hahahahaha :') Ook een keer: "De katjes!"

Een uur later: "De gaatjes!"

Dat was het :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:40

_O-

Hilarisch, ik doe het ook. Kan me niet herinneren wat het laatst nou was, het slaat in ieder geval nergens op :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:43

xLianneZorro schreef:
Antwoorden zoals jij beschrijft heb ik ook een keer gehad. Ik sliep bij mijn vriend en zei opeens uit het niets.

_/-\o_

Laatste keer dat ik slaapwandelde is alweer een tijd geleden. Ik ben toen naar de kamer van mijn ouders gerend omdat er groen slijm op mijn muren zat en er was een ijsbeer in mijn kamer :j
Vervolgens viel ik mijn vader aan die vroeg wat er aan de hand was, want hij was ook een ijsbeer..

:')

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:47

Geweldig om te lezen dit. Je kunt me oprapen bij sommige verhalen _/-\o_

Gelukkig zelf geen last van maar mijn zusje wel. Zo waren een keer die dag wezen schieten, ga ik 's nachts een keer naar de wc hoor ik haar keihard zeggen 'niet schieten. Niet schieten!' Je kon me echt oprapen toen. Slaapwandelen heeft zo ook wel last van gehad en dan doet ze ook de raarste dingen. Jaren geleden deed ze plotseling het licht in mijn kamer aan. Ik natuurlijk 'Wat kom je doen' 'Moet plassen' en trek zo de zooi naar beneden en wil recht voor mijn kast in mijn kamer haar behoeftes doen. Heb nooit geweten dat ik zo snel kon opstaan. Na afloop lig je echt dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:48

Aranel schreef:
xLianneZorro schreef:

_/-\o_

Laatste keer dat ik slaapwandelde is alweer een tijd geleden. Ik ben toen naar de kamer van mijn ouders gerend omdat er groen slijm op mijn muren zat en er was een ijsbeer in mijn kamer :j
Vervolgens viel ik mijn vader aan die vroeg wat er aan de hand was, want hij was ook een ijsbeer..

:')

Hahahaha :') Het slaat allemaal ook zo lekker nergens op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:49

nowylover schreef:
Geweldig om te lezen dit. Je kunt me oprapen bij sommige verhalen _/-\o_

Gelukkig zelf geen last van maar mijn zusje wel. Zo waren een keer die dag wezen schieten, ga ik 's nachts een keer naar de wc hoor ik haar keihard zeggen 'niet schieten. Niet schieten!' Je kon me echt oprapen toen. Slaapwandelen heeft zo ook wel last van gehad en dan doet ze ook de raarste dingen. Jaren geleden deed ze plotseling het licht in mijn kamer aan. Ik natuurlijk 'Wat kom je doen' 'Moet plassen' en trek zo de zooi naar beneden en wil recht voor mijn kast in mijn kamer haar behoeftes doen. Heb nooit geweten dat ik zo snel kon opstaan. Na afloop lig je echt dubbel.

Hahahahahahahahahahaahahaha :') Ik lag letterlijk naast mijn bureau toen ik dit las.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:49

Ik praat ook heel wat af in mijn slaap. Mijn vriend kan er altijd wel om lachen, hoewel ik toen toch uit mocht leggen waarom ik telkens de naam van zijn beste vriend riep :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:50

Ik praat ook in me slaap. Meestal onverstaan baar, gillen komt ook wel is voor.
Slaan en schoppen horen er ook bij. Heb me handen vaak open gehaalt aan me muur door er tegen te slaan. Een mobiel van de lader af getrapt die is aan de andere kant van de kamer beland (zo blij dat ik een goed hoesje heb). Ik word er niet wakker van pas als mensen me gaan duwen word ik wakker

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:53

Ik heb ook altijd rare dingen in mijn slaap! Vroeger was het trouwens wel heel erg, de laatste jaren valt het mee.

Toen ik klein was had ik op de manege een wedstrijd, mijn tweede wedstrijdje ofzo. Dus ik best wel zenuwachtig, had ik mijn proefje voor het slapen gaan nog even snel doorgelezen. Er bleef een vriendin bij mij slapen, die echt helemaal niks van paardrijden af wist. Toen vroeg ze de volgende ochtend wat ik toch allemaal vertelde in mijn slaap? Allemaal letters, voltes, van hand veranderen en weet ik veel wat :+ Toen ik haar mijn proefje liet lezen, bleek dat ik die dus in mijn slaap verder aan het oefenen was, haha!

Verder slaapwandelde ik vroeg ook veel. Ben wel eens in de badkuip wakker geworden (gelukkig geen kraan aangezet). Ook een keer tussen mijn kast en mijn bureau. Ik denk dat ik onder mijn bureau door ben gekropen en toen zat ik een soort van 'vast'. Ik kon er nog maar aan één kant uit en dat was heel smal, ik kon de uitgang dus niet vinden toen ik wakker werd. Had geen idee waar ik was.

Op vakantie slaap ik altijd in een tentje en ik werd een keer midden in de nacht wakker toen ik buiten mijn tent stond met allemaal kleren in mijn hand. Ben ik de tent in mijn slaap uit gekropen en buiten wakker geworden. Ben blij dat ik niet over de camping ben gaan wandelen :+ Op diezelfde camping had ook iemand last van rare dromen geloof ik, een aantal nachten op een rij werd ik wakker van een oorverdovend gekrijs. Net of er iemand vermoord werd ofzo, schrok me de eerste dag ook lam. Meer mensen hadden dat natuurlijk gehoord, en bleek dat het iemand was die in z'n slaap schreeuwde.

Ik ben ook wel eens in mijn slaap achter de computer gekropen. Controleerde toen altijd standaard even of mama nieuwe mailtjes had (had toen nog geen eigen laptop en haar mail stond altijd open). Daarna ben ik naar beneden gegaan, waar papa en mama nog tv aan het kijken waren, ben daar bij gaan zitten en zei tegen mama: Nee mam, je hebt geen mail meer. Daarna heb ik alleen nog maar naar de tv gestaard tot papa vroeg of hij me weer naar bed moest brengen. Dat was goed en toen ben ik weer gaan slapen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:54

Aranel schreef:
goed spul, waar koop je dat? :=

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:57

ik heb ook soms antwoord gegeven op vragen.
Ik had geleerd voor geschiedenis want had de volgende dag proefwerk ( was nog op de lagere school)
savonds laat kwam mijn vader nog even bij me kijken of ik lag te slapen en me eventueel nog even onder te stoppen, toen hij binnenkwam was ik ook weer aan het mummelen in mijn slaap.
Mijn vader vroeg me dus: wanneer reed de eerste stoomtrein?
ik: in 1839
mijn vader: van waar naar waar?
ik: van Amsterdam naar Haarlem
mijn vader: en waar nog meer naar toe?
ik: en weer terug

_O-

paar jaar later waren we op vakantie.
mijn broer en ik waren inmiddels te oud om nog bij mijn ouders op de kamer te mogen slapen dus hadden we 2 2persoonskamers.
op een gegeven moment duw ik mijn broer aan. : He, der is een bandje weg
mijn broer heel slaperig: huh, wat
ik: der is een bandje weg, jij moet dat gaan zoeken
mijn broer: welk bandje
ik: zucht, dat van de walkman, ik sta op uit bed en loop naar de kast, daar stond ons koffertje waar de bandjes inzaten voor de walkman, ik open het koffertje, ga met mijn vingers over alle bandjes en er ontbreekt er een ( die zat nl in de walkman) dus ik zeg: zie je wel, er is een bandje weg.
mijn broer: zucht, man ga slapen
ik: oke (kroop mijn bed weer in en draaide me zo slapend weer om)
smorgens vroeg mijn broer: heb je je bandje nog gevonden?
ik: huh, welk bandje?

:=

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:59

Hier nog een :+ niet iedere nacht, maar op vakantie sowieso wel altijd, tenminste, dan hoor ik het van anderen.
Jaren geleden was het wel de stomste actie die ik gedaan heb. We waren met ons gezin op vakantie in Jamaica en daar kregen we te maken met een orkaan. We moesten toen allemaal van het park af, naar een gebouwtje in het dorp. We moesten daar toen ook blijven slapen. Maar warm dat het was! Ik kon eerst niet in slaap komen, maar op een gegeven moment toch wat weg gedoezeld.
Op een gegeven moment stapte ik mijn bed uit (we lagen met het hele gezin op 1 kamer), en ik zei: "ik ga een ventilator regelen" en ik liep dus slaapwandelend naar de gang, waar een aantal bewakers zaten (van die echte Jamaicanen :+). Mijn vader hoorde me toen in het Engels tegen hun praten en vragen om een ventilator := Vervolgens liep ik terug, de verkeerde kamer in bij een ander gezin. Toen heb ik tegen die mensen een heel verhaal opgehangen dat mijn ouders kwijt waren en dat ze niet meer in het gebouw waren. Die vrouw van dat gezin (ook Nederlands) zei toen tegen mij: maar liefje, ze liggen in de kamer hiernaast hoor! Ik bleef stug volhouden dat dat niet zo was. Uiteindelijk heeft ze me wel naar die kamer weten te krijgen en toen zei ik tegen mijn ouders: de ventilator komt eraan hoor! En ik kroop weer in bed.

Haha, toen ik dat de volgende ochtend hoorde schaamde ik me rot :o heb de hele vakantie die mensen ontweken waaraan ik die onzinverhalen had opgehangen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:00

praten en soms ook zingen haha of neuriën haha

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:01

Ik heb als kind op ponykamp een ware paniek veroorzaakt door Zweeds te liggen praten de hele nacht.. ze begrepen er niks van en dachten dat ik bezeten was..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:02

oh dit doe ik ook! heb een keer keihard geroepen: waar zijn de tosti's!
en toen mijn moeder binnenkwam: wat wil je nou ookalweer eten? dus zij: waar heb je het over? dus ik: ja in de supermarkt!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:06

Haha geniaal!! Mijn vriend doet het ook. Alleen soms zegt ie aparte dingen :p.

Voorbeelden:

Hij: "tuut, tuut, tuuuut. *handen in de lucht* Pas op joh! Sukkel! Ik rij toch achteruit?!?" (Hij is vrachtwagenchauffeur)
-
Hij: "hmm ja ik kan wel. Nee ze is thuis. Ik slaap hier."
-
Hij: *vliegt omhoog, staat op bed* Oh nee! Ik moet die gokautomaat nog laden!" *paniek! Meneer vervoerd nooit gokautomaten haha*
Ik: "Het is zaterdag."
Hij: "Oh."
-
Hij: "Ah nee. Allemaal poep op de muur! Gatver!"
Ik: "Wat ben je toch aan het doen?!"
Hij: "Sorry.. Snik"
*kop in het kussen en slaapt weer als een roosje*

Susanne

Re: Praten in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:09

Mijn ex vertelde ook altijd hele verhalen in zijn slaap :oo

Pff ben me een keer zo rot geschrokken door hem, midden in de nacht, we lagen te slapen, schreeuwt hij ineens: ''GAS EXPLOSIE!!!!'' en hij springt over me heen het bed uit en rent naar beneden. Man ik schrok me dood!

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:11

mijn zus doet dat ook :) best wel eng soms :')
de meest vreemde tot nu toe:

papa: slaapwel
zus: waar is mama?
papa: die zit al in haar bed
zus: maar ik heb een tovenaar, hier in mijn zak
papa: uuh?? :? wat bedoel je
zus: kijk maar, het is een hele tube tandpasta
papa: ja hoor meisie :) ga maar weer slapen.
einde van het gesprek
soms praat ik ook, maar meestal is dat gewoon een beetje gebrabbel, en niet echt woorden. :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:11

Ik denk dat ik wel vaker praat, maar niet zo erg hard. Ben een paar weken geleden wel uit mijn bed gestapt, naar mijn ouders gelopen en ik had iets gezegd... Ze hadden ook wel gezegd wat het was maar ik ben het vergeten :') Daarna ben ik naar de wc toe gegaan en ben in mijn gebruikelijke wegren van de wc ritme weer naar mijn bed gegaan. Dat dus allemaal in mijn slaap. En alleen omdat ik die avond niet om 10 uur naar de wc was gegaan :=

Ik praat wel vaker in mijn slaap en ben tegenwoordig ook een snurker en diep adem haler :D Mensen vinden het ook zo leuk om met mij te logeren :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:14

Oh hier hele verhalen .
Zal er een paar vertellen

Ik ; isssusbs
Me zus : Wat ?
Ik : Oh ik had het tegen Janiek
Zus : Janiek ?
ik : Ja
Zus : Janiek is hier niet
Ik : Oh nee ik bedoel willeke
Zus : Willeke is er ook niet
Ik : wel
Zus : Waar zie jij willeke dan ?
Ik : Op whatsap !
Zus : Whatsapp ? Je zit niet eens op je telefoon .. je slaapt
Ik : nee !! .................. Hallo ?
zus : Hallo ?
Ik ; Ik slaap niet .
Laatst was vriendin hier slapen . Ik zat recht op in bed en schreeuwde : HEB MIJN HANDEN GOED ! En dat paar keer herhalen . En ben ineens wakker geschoten en schreeuwde naar mijn zus ( Emma ) Emma schiet die mensen niet dood !! Op vakantie word iedereen er wakker van , tja dat hoor je natuurlijk in een sta caravan

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:15

Jelleee schreef:
Mijn ex vertelde ook altijd hele verhalen in zijn slaap :oo

Pff ben me een keer zo rot geschrokken door hem, midden in de nacht, we lagen te slapen, schreeuwt hij ineens: ''GAS EXPLOSIE!!!!'' en hij springt over me heen het bed uit en rent naar beneden. Man ik schrok me dood!

_O- _O- _O-

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:20

Wij sliepen een keer met een kinderfeestje in bij een meisje thuis.
Een meisje praatte in haar slaap en deed alsof ze een mes had en zichzelf aan het vermoorden was en ze had echt zo'n heel apart lachje op het laatste en zei toen: 'Nu ben je lekker dood' en toen sliep ze ineens weer verder. Iedereen doodsbang van haar, niemand durfde er meer naast te liggen want wij als 8-jarigen dachten allemaal dat ze bezeten was door een geest ofzo :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:21

Ik schop, ik sla, ik schreeuw, ik praat terug, antwoord, zit rechtop, heb mn ogen open, maak er handgebaren bij...
Al menig keer 's ochtends wakker geworden met boze vriendlief naast me, blijkbaar heb ik dan heel naar tegen m gedaan en kan me er écht niks van herinneren..

Als ik overdags iets negatiefs meemaak, krijgt diegene er 's nachts goed van langs :=

Ook wel leuke dingen: Kon een keertje niet winnen met Mario en 's nachts heb ik dus onwijs op mn vriend zn rug liggen bonken "stomme paddestoelen, stomme paddenstoelen, ga dood!"
En een keer een fotolijstje in zn rug lopen zoeken, was er van overtuigd dat die daar ergens meost liggen :').
Was met mn vriendin op vakantie en we hadden onwijs last van een orkaan in de buurt, dus beetje in de hotelkamer gekluisterd. Ik zat CSI te kijken maar was blijkbaar in slaap gevallen. Zij houdt daar helemaal niet van, dus pakte de afstandsbediening om te zappen. Op het moment dat ze de ab greep, begon ik te vragen waarom ze dat deed, of ze niet zag dat ik CSI aan het kijken was :').. Zij de ab teruggelegd, ik netjes bedankt. Ondertussen oorverdovend gesnurk van mij, dus waagde ze weer een poging. Waarop ik dus weer over de zeik was dat ze wilde zappen :').

En heeeeeel soms ook wel lief: ben een keer de hele kamer doorgegaan om kusjes te geven :=

HAHAHAHAHA DIE GASEXPLOSIE _O- _O- _O_