wendyenbram schreef:Mijn man is opgegroeid op dit boerenbedrijf. heeft heel vaak dekkingen gezien van de stier op de koe. vond het ook heel normaal dat er dan een keer een kalfje uit kwam na een dekking. Maar pas op veel latere leeftijd kwam hij erachter dat het bij mensen ook op een vergelijkbare manier kwam. m.a.w. kinderen leggen niet die linken die wij leggen tussen bepaalde gebeurtenissen.
Wij denken verder en dieper, en leggen verbanden. waarbij het bij een kind een op zichzelf staand iets is.
Elk kind hier op de boerderij leeftijden van 0-9 jaar ziet dingen op een eigen manier en verwerkt dat ook zo.
Als de vleeskalveren gehaald worden, was het voor de kinderen van 4 och ze gaan weg/op vakantie.
voor de oudere kinderen bracht het veel vragen op, als en nu? wat gebeurd er nu?
Ja dat leg je dan uit. die van 4 zijn nu (bijna) 5 en die konden nu al wel vertellen dat de kalven dood gaan. Maar de link van vlees op je bord leggen hun nog niet. Ben benieuwd welke ronde dat gaat komen.
Die van mij kent de link nu en is op zijn vijfde strikt vegetarisch geworden
.
Eet zelfs braaf noten en bonen en geitenkaas ( want dat moet als je vegetarisch bent, zegt hij dan )
Ik zit er helemaal in zoals jij verder. Laat ze er maar mee opgroeien, zij kijken er nog echt heel anders naar dan wij.