Slaapprobleem, wie nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

19marjo90

Re: Slaapprobleem, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:28

Jaaaa! Ik snap je! En dan kun je niet slapen en dan lig je alleen maar gefrustreerd wakker omdat je zo graag wil slapen. Zucht...

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 13:51

Haha inderdaad! Vreselijk

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:10

Hier nog een slecht slaper... vroeger was inslapen een ramp (lag rustig 1,5 uur wakker)
Sinds ik stopte met roken is juist het doorslapen een probleem! Elke nacht word ik rond 3 uur wakker en val ik niet meer in slaap.... -O-
Momenteel heb ik nog slaappillen van de huisarts... maar ze helpen maar weinig en vanaf morgen moet ik ze ook weer gaan afbouwen...
Volgens huisarts kunnen we verder blijven zoeken naar medicijnen die WEL werken, maar ik weet niet zo goed of dat de oplossing is...?

Haha FjordHorse, ik herken dat ook! En iedereen roept maar dat je het ''gewoon los moet laten''
Ja..... HOE dan??!

Iemand hier al ervaring met een doorverwijzing? En moet je dan denken aan slaaptherapie of echt ziekenhuisonderzoeken?
Laatst bijgewerkt door blingpiggy op 23-05-13 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:12

Ik slik 2 tot 3 mg melatonine en ik slaap als een roosje :) en word 's ochtends heerlijk fit wakker.

Probleem bij mij is dat ik echt een avondmens ben, die zonder melatonine pas echt na 23.30/00.00 kan slapen. Maar ja, dan is mijn nacht te kort want de wakker gaat wel af :') Nu kan ik om 22.30 slapen en dat is prima :)

(Melatonine is ook in hogere dosis gewoon bij de drogist verkrijgbaar :) )

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:34

wat bij mij ook hielp was radio luisteren, GEEN MUZIEK maar gewoon praten. je moet je erg gaan focusen op wat ze zeggen. hierdoor denk je niet meer aan dingen die ervoorzorgen dat je wakker blijft. ik gebruik het nu nogsteeds vooral als ik de dag erna een drukke dag heb (veel school. toetsen enz.) het helpt echt gewoon proberen. bnr of radio 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:37

Ikzelf slaap ook vreselijk slecht, en al die mensen die het hebben over een vast ritme aanhouden, ontzettend leuk hoor, maar hebben jullie niet ook andere dingen te doen waardoor het soms niet lukt? Als ik uit ga dan lig ik pas tussen 3 en 6 in bed, dan ga ik ook echt niet om 7 uur m'n bed weer uit. Als ik een verjaardag heb of iets anders bijzonders doordeweeks lig ik ook later in bed enzovoorts..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:43

Rebeccaa schreef:
Ikzelf slaap ook vreselijk slecht, en al die mensen die het hebben over een vast ritme aanhouden, ontzettend leuk hoor, maar hebben jullie niet ook andere dingen te doen waardoor het soms niet lukt? Als ik uit ga dan lig ik pas tussen 3 en 6 in bed, dan ga ik ook echt niet om 7 uur m'n bed weer uit. Als ik een verjaardag heb of iets anders bijzonders doordeweeks lig ik ook later in bed enzovoorts..

Ik sta max 1,5 uur later op dan normaal als ik wil uitslapen door bv een feestje :) Anders slaap ik de avond erna te laat en verschuift alles weer :+ dus ik houd er wel rekening mee, door niet tot 12.00 in mijn nest te blijven liggen. Dan ga ik liever die avond iets eerder op bed of doe een dutje tussendoor :P
Uitgaan doe ik niet haha, die tijd is allang geweest :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:48

Over het slaapcentrum: mijn vader heeft dan wel een ander probleem met slapen, maar hij heeft het wel.
Hij is daar een keer heen gegaan (dacht na de huisarts). Hij werd/wordt standaard rond 5/6 uur wakker, soms eerder, en kan daarna niet meer doorslapen. Hierdoor is hij vaak al heel erg vroeg moe (soms 's middags al), en gaat-ie natuurlijk ook erg vroeg naar bed (9 uur, soms eerder. Keigezellig :+ ). Dan is hij ook echt gewoon heel erg moe. Daarom is hij er toen heen gegaan.

Ze willen natuurlijk je slaapritme weten, heel vaak ligt het aan je ritme dat je niet goed in kan slapen of door kan slapen. Toen hebben ze gevraagd of hij zijn ritme kon veranderen, helaas werd het probleem bij hem niet opgelost. Bij m'n vader hield dat in om 12 uur naar bed gaan (en niet van te voren in slaap vallen op de bank hahaha), en daarna er pas om 8 uur uit. Uiteindelijk werkte dit totaal niet.
Daarna (of gelijktijdig), hebben ze z'n hele hooofd onder de draadjes gestopt, om activiteiten en dergelijke te meten. Op het slaapcentrum onderzoeken ze soms dus wel degelijk echt, soms moet je er ook een nachtje slapen. Zodat ze precies kunnen zien wat je doet in je slaap (of juist terwijl je niet slaapt), en zo je meer tips moeten doen :).

Rebecca, volgens mij is er een regel dat je max X aantal uur na je normale bedtijd naar bed kan gaan, en X aantal uur mag 'uitslapen'. Als je dat niet kan, is het handig een ander ritme aan te nemen, waarbij het wel zo valt. Weet niet meer exact hoeveel uur het was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:53

Ja, maar dat kan toch niet altijd? als ik naar school moet, moet ik er tussen half 7 en 7 uit. Ik kan niet zomaar mijn ritme veranderen, en om helemaal niet meer naar feestjes te gaan is ook zo wat. Nu functioneer ik redelijk op weinig slaap, alleen het breekt zo op op gegeven moment.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:54

Ik heb precies hetzelfde probleem! Echt, ik kan niet in slaap vallen, maar áls ik slaap word ik ook niet wakker. Doordeweeks roept mn moeder maar in het weekend word ik om 12.00 wakker denk ik.. Verder heb ik als ik 's ochtends ga douchen, dat ik mn ogen niet dicht durf te doen, want ik ben bang dat ik dan wel in slaap val.. Ik heb van die goedenachtrust thee geprobeerd, van Pickwick en Zonnatura (ofzoiets) maar beide helpt niet. Mijn laptop gaat sws een uur vantevoren weg, mobiel zet ik op donker scherm, als ik m wegleg wifi uit, maar hij moet aanblijven want hij is mn wekker.
Ik heb een x gehad dat ik om 23.00 ging lezen en toen heeeel goed in slaap viel. Tijdje terug een boek van 130 bladzijdes in een x uitgelezen maar hiel voor geen meter

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:56

vuurneon schreef:
Rebeccaa schreef:

Ik sta max 1,5 uur later op dan normaal als ik wil uitslapen door bv een feestje :) Anders slaap ik de avond erna te laat en verschuift alles weer :+ dus ik houd er wel rekening mee, door niet tot 12.00 in mijn nest te blijven liggen. Dan ga ik liever die avond iets eerder op bed of doe een dutje tussendoor :P
Uitgaan doe ik niet haha, die tijd is allang geweest :D

Dit dus idd.

En als ik dan al een keer heel laat op bed lig, kan het best zijn dat ik gewoon om kwart over 6 wakker word hoor.
Ik doezel en dommel nog wat, of kijk wat tv, maar echt slapen doe ik dan niet meer. Ja dan ben ik wel wat moe overdag, maar 's avonds kan ik wel weer gewoon lekker slapen en lig ik geen uren wakker.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:58

Oh, ik ben dus niet de enige. Ik vind het zo erg van mezelf. En slaappillen helpen bij mij ook niet, alleen 1 bepaald soort, maar dan word ik midden in de nacht weer wakker.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:59

Rebeccaa schreef:
Ja, maar dat kan toch niet altijd? als ik naar school moet, moet ik er tussen half 7 en 7 uit. Ik kan niet zomaar mijn ritme veranderen, en om helemaal niet meer naar feestjes te gaan is ook zo wat. Nu functioneer ik redelijk op weinig slaap, alleen het breekt zo op op gegeven moment.

Tsja, maar je lichaam heeft het nodig :). Zo is je slaap geregeld, in een ritme. Daar kan ik ook niets aan doen. Lang niet iedereen kan zonder ritme (wat jij dus niet echt hebt) functioneren.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:01

Ik heb het ook heel lang gehad, maar zelfs met melatonine en slaappillen van de huisarts werkte het niet. Uiteindelijk heb ik via yoga en mediteren wat gewone en ademhalings oefeningen gekregen waardoor ik nu heel goed kan slapen. Die doe ik voor ik naar bed ga en dan wordt je heel erg rustig.

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:06

Hier nog eentje, de melatonine werkt bij mij niet, maar andere pillen lijken mij eerlijkgezegd een beetje eng.
Ik lig dus regelmatig om 3 uur 's nachts in mijn divoza-blaadje te kijken.. :+ Je moet toch wat..

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:07

Ik ga lekker om 3 uur buikspieroefeningen doen, daar word ik moe van en kan ik weer verder slapen. (En nee, mijn buikspieren zijn niet sterk :+ )

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:25

Haha dacht net te vragen, wat een beresterke buikspieren jij wel niet moet hebben :D Zie mezelf dat nog niet herhalen hoor.. Na 20 sit-ups ben ik kapot denk ik :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:27

Ik doe het ook nog maar een weekje ofzo, maar het help wel. En als ik kapot ben kan ik lekker moe slapen.
Eerst doe ik 20 sit-ups, dan nog 5 keer alleen linkerknie, 5 keer rechter, en weer 5 keer linker en rechter, en dan weer 10/20 keer sit-ups.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:32

ik lees ook mee :) slaap ook heel slecht

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:19

Maar krijg jij juist niet heel veel adrenaline van sit ups doen? Als ik savonds sport, slaap ik echt niet zo goed:p

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:21

Ja je krijgt heel veel adrenaline, daarom is yoga en ademhalingsoefeningen veel beter voor het slapen gaan.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:56

ik heb er ook erg veel last van, nu wat extra door lichamelijke probleempje.

Heb geprobeert om echt vast om 23.00 uur bed in te gaan en 07.00 eruit ect maar helpt niet
Wil absoluuut geen slaap pillen.

Dus als je een oplossing vind, hoor ik het graag!

ligt bij mij niet zozeer aan stress, wel gehad maar nu niet meer.
begin wel te piekeren als ik wil slapen en na 2 uur nog niet slaap..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:11

Rayoow hoe lang heb je t geprobeerd? :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:35

3 maand ongeveer..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:44

Ik lees wel heel negatieve ervaringen over die melatonine ook...
duizelingen, hoofdpijnen, enorm slap en duf overdag, niet wakker geraken, maagproblemen, darmklachten, veel plassen, ook spierslapte in benen en armen...

Dacht dat het een goed iets was om te proberen, maar ben nu toch wel een sceptisch..

Als je op google melatonine ervaring intypt, dan krijg je verscheidene ervaringen.

Sommige hebben alleen maar positieve, maar ik zie toch veel meer slechtere...